پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کارتر: ورود به آب های ایران خطای ناوبری بود

جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۱
کد مطلب: 467735
اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت علت اصلی حادثه جزایر فارسی در خلیج فارس، ورود شناورهای آمریکایی به آبهای سرزمینی ایران بر اثر خطای ناوبری بوده است.
به گزارش جهان به نقل از افکارخبر، «اشتون کارتر»، وزیر دفاع آمریکا گفته حادثه «جزیره فارسی» بر اثر خطای ناوبری اتفاق افتاده است. 
 
وزیر دفاع آمریکا در این مصاحبه با «یونی‌ویژن»، گفت: «اطلاعاتی که از طریق آنها و فرماندهانشان به ما رسیده این است که آنها تصادفاً بر اثر خطای ناوبری، وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند.»
 
کارتر این موضوع را دلیل اصلی ورود شناورهای نیروی دریایی آمریکا به آب‌های سرزمینی ایران عنوان کرد. 
 
سپاه پاسداران، بامداد چهارشنبه ١٠ نفر نظامی آمریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند بازداشت کرد.
 
بنا بر اطلاعات رسیده به خبرنگار فارس، هرکدام از قایق های امریکایی مجهز به 3 مسلسل کالیبر 50 (یکی در جلوی شناور و دو تا در طرفین) است.
 
این دو شناور که به صورت غیرقانونی وارد ابهای ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آبهای کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه جی پی اس آنها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.
 
از 10 نظامی دستگیرشده، 9 نفر مرد و یک نفر زن بوده‌اند. آن‌ها در شناورهای خود سلاح‌های نیمه سنگین همراه داشتند. 
 
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *