جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

​بیشترین آمار رد صلاحیت‎ها در تهران

پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 467665
سخنگوی وزارت کشور گفت: صلاحیت همه داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی استان بوشهر احراز شد.
به گزارش جهان به نقل از ایلنا : استان تهران و اصفهان هم که به ترتیب بیشترین ثبت نامی‌های انتخابات مجلس را داشتند به ترتیب بیشترین آمار صلاحیت‌های احراز نشده را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین از آمار تعداد نمایندگان فعلی و ادوار که صلاحیتشان احراز نشده خودداری کرد اما گفت: صلاحیت تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس از تهران و سایر استان‌ها احراز نشده است.

وی ادامه داد: فرمانداری‌های سراسر کشور اسامی افراد احراز صلاحیت شده و احراز صلاحیت نشده را به صورت مکتوب به داوطلبان ارائه کرده‌اند البته طبق قانون علت احراز نشدن صلاحیت داوطلبان نیز به صورت کتبی و محرمانه به آنان اطلاع داده شده است.

امیری از احراز صلاحیت ۱۰ هزار و ۹۵۴ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس از جانب هیئت‌های اجرایی در مرحله اول بررسی صلاحیت‌ها خبر داد و گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۱۲۳ ثبت نامی برای مجلس شورای اسلامی ۵۸۰ نفر در ایام ثبت نام و ۲۹۶ نفر هم در زمان بررسی صلاحیت‌ها با اختیار خودشان از ادامه ورود به عرصه انتخابات انصراف دادند و البته صلاحیت۸۱۴ نفر هم در زمان بررسی صلاحیت‌ها احراز نشد.

وی ادامه داد: مجموع انصرافی‌ها و احراز صلاحیت نشده‌ها به هزار و ۶۹۰ نفر و تعداد احراز صلاحیت شده نیز به ۱۰ هزار و ۹۵۴ نفر رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *