پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعلام میزان طلب برقی ایران از خارجی‌ها

پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 467605
هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در حال حاضر حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار حجم مطالبات ما از فروش برق به شرکت های طرف قراردادمان در کشورهای اطراف است.
به گزارش جهان، هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: ایران به طور مستمر با کشورهای همسایه خود تبادل انرژی الکتریکی دارد که این تبادل الکتریکی به صورت صادرات یا واردات برق است.

وی افزود: در حال حاضر با کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان و ترکیه تبادل انرژی الکتریکی داریم که واردات برق از کشورهای ارمنستان و ترکمنستان صورت می گیرد و صادرات برق به کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان، ارمنستان و ترکیه انجام می شود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه "تراز تجارت برق کشور همواره مثبت است"، گفت: در خصوص دریافت پول برق صادراتی با مشکلی مواجه نیستیم، اما روند تسویه کُند است و این کُندی موجب شده مطالبات تجمعی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار حجم مطالبات ما از فروش برق به شرکت های طرف قراردادمان در کشورهای اطراف است.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: امیدواریم با کاهش مشکلات مبادلات بانکی و با گشایش اعتبارات بانکی و بازشدن سوئیفت ها، این مشکلات حل شوند و شاید تسریع در روند تسویه پول برق به فروش رفته از سوی شرکت های خریدار باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *