جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۲
رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری:

ظریف شکایت جدی را علیه آمریکا انجام دهد

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 467564
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: اقدام هواپیمای پشتیبانی کننده شناورهای آمریکایی غیر استاندارد و تحریک آمیز بود و لازم است که آقای ظریف شکایت جدی را علیه آمریکا انجام دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری و در تحلیل برخورد سپاه پاسداران با شناورهای آمریکایی با بیان این مطلب که حقیقتاً از طرف خودم و همه فرماندهان نظامی از سردار فدوی و فرزندان پاسدارمان که با هوشیاری کار موفقی را انجام دادند تشکر می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم که پاسداران ملت را در تامین امنیت و آسایش یاری کند، گفت: اتفاق امروز خلیج فارس یک حادثه خطرناکی بود و ماجرای بسیار حساسی رخ داد اما با مدیریت ماهرانه پاسداران ما این قضیه به سرانجام رسید. 
 
وی افزود: این که یک ارتش ابرقدرت کاملا آرام در دست نیروهای پاسدار ما قرار بگیرند یک قدرت‌نمایی بزرگی بود.  پاسداران ما با کار امروزشان تمام فضای سازی عربستان سعودی را به حاشیه بردند و توانمندی نیروهای مصلح ایران را به نمایش گذاشتند. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور ناوهای هواپیما بر دگل و ترومن در شمال خلیج فارس اظهار داشت: شناورهای امروز که توسط سپاه توقیف شدند از پیشرفته‌ترین قایق‌های دنیا هستند و اصلا آنها برای قایق‌های تندرو سپاه طراحی شده‌اند و مهمات فراوانی دارند. 
 
رضایی در پاسخ به سئوال مجری برنامه مبنی بر این که با وجود پیشرفته بودن این ناو چگونه ممکن است راه خود را گم کند، اظهار داشت: به هر حال دست خدا بود که پاسداران ما به نحوی شایسته و با اقتدار با این اتفاق مقابله کردند. آنها نیز معقولانه رفتار کردند. اما متاسفانه هواپیمای پیشتیبانی کننده این ناوها کارهای زشت و غیر استانداردی انجام داد و با انجام حرکت شیرجه به دنبال ایجاد رعب در بین بچه‌های پاسدار بودند اما غافل از اینکه برادران ما بیدی نیستند که با این بادها بلرزند و با اخطارهای جدی که به خلبان این هواپیما داده شد بلافاصله از اقدام تحریک‌ آمیزشان منصرف شدند. 
 
وی بر همین اساس خاطر نشان کرد: با توجه به این رفتارهای خطرناکی که هواپیما‌های آمریکایی انجام دادند نیاز است که آقای ظریف شکایت جدید را علیه آمریکایی‌ها انجام دهد تا آنها مرتکب اشتباه امروزشان نشوند که اگر تکرار شود قطعا اتفاقات دیگری رخ خواهد داد. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این مطلب که ناوهای هواپیما بر آمریکایی و فرانسوی وارد حریم دریایی ایران نشده‌اند و کار آنها تجاوز محسوب نمی‌شود، افزود: معمولا فرماندهان نظامی به مافوق‌های خود همه چیز را نمی‌گویند؛ آقای ظریف باید اطلاعات دقیقی از برخی حرکت‌های ناشایست و تحریک آمیز امروز آمریکایی‌ها در منطقه خلیج فارس به آنها بدهند و آنها باید توبیخ شوند. 
 
رضایی با اشاره به عکس‌های منتشر شده از حضور 10 تفنگ‌دار آمریکایی در یک اتاق گفت: این عکس‌ها یک پیام داشت و آن پیام این بود که با وجود تبلیغات منفی که آمریکایی‌ها علیه سپاه می‌کنند، نظامیان آنها با یک آرامش در اتاق پاسداران نشسته‌اند و اوج برخورد و رافت اسلامی ما را می‌توانند از این عکس می توانند ببینند. 
 
وی با بیان این مطلب که اگر شناورهای رزمی آمریکا قصد حمله به جزیره فارسی را داشتند رفتارهای ما به گونه‌ای دیگر رخ می‌داد و چه بسا بلای دیگری سرشان می‌آمد در خصوص پیام برخورد سپاه با شناورهای آمریکایی گفت: این برخورد به کشورهای منطقه یک پیام داشت که با آتش بازی نکنند چرا که سپاه امروز مدرنترین قایق دنیا را که متعلق به مدرنترین ارتش دنیا است گرفته است و عربستان به خود ننازد که می‌تواند مردم بی‌پناه یمن را بکشد. این اقتدار نیست. اقتدار یعنی توانمندی سپاه در خلیج فارس. بنابراین اولین پیام به عربستان بود که در یک مسیر خطرناک حرکت نکند. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیام دیگر اتفاق خلیج فارس را خطاب به آمریکا دانست و افزود: آمریکا بداند که در کنار اقتدار که امروز سپاه پاسداران دارد احترام و برخورد اسلامی نیز سرلوحه نیروهای مسلح ایران است و این اقتدار را با اقتدار برخی کشورهای تروریست پرور مقایسه نکند و دست از حمایت‌ آنها بردارد. 
 
رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اظهارات برخی مقامات آمریکایی مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید موشکی علیه ایران گفت: آنها بدانند که ما ساخت موشک‌هایمان را ادامه و کیفیت‌ آنها را افزایش خواهیم داد. ما بر در خصوص امنیت و قدرت دفاعی‌مان با هیچکس مذاکره نخواهیم کرد. 
 
وی موضوع برجام و اجرایی شدن آن را مورد توجه قرار داد و گفت: شتابزدگی برای مسئولین سیاسی خوب نیست و علامت غلطی را به دشمن می‌دهد. حتی در موضوع آزاد سازی تفنگداران آمریکایی خیلی باید با خونسردی رفتار می‌شد. البته نمی‌گویم آنها نباید زود آزاد می‌شدند، اما دستپاچگی در بین دولتمردان و یا حتی نمایندگان مجلس خوب نیست و باید در یک مسیر منطقی جلو رفت. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس خاطر نشان کرد: در مسئله برجام نیز نباید شتابزده عمل کنیم، باید طبق مسیر توافق شده پیش برویم و اگر آنها کوچکترین تخلفی در این مسیر انجام دادند، سفت و محکم با آن برخورد کنیم. برجام حتما پیش خواهد رفت و آمریکایی‌ها چاره‌ای جز عمل به آن ندارند. بنابراین نیاز است که ما با منطق و اقتدار پیش برویم. 
 
رضایی در بخش دیگری از سخنانش شروع برجام را مساوی با آسان‌تر شدن تجارت کشور دانست و اظهار داشت: آمریکایی‌ها به دنبال تحریم‌های جدید موشکی هستند ما تجربه خوبی از آنان نداریم و تاریخ نشان داده است که آنها زیر حرف‌هایشان می‌زنند. بنابراین باید با منطق و هوشیاری پیش برویم. 
 
وی در ادامه خطاب به آل سعود گفت: با آنها می‌گوییم که اشتباه رفتار نکنند. عربستان امروز یک جدولی دارد و براساس آن عمل می‌کند. اما متوجه نیست که انتهای این جدول چه حادثه وحشتناکی  برای آنها در پی دارد. آنها صد در صد اشتباه می‌کنند و اطلاعات دقیقی ندارند. حرکت عربستانی‌ها پیروزی برای آنها در پی نخواهد داشت و ما نگران این هستیم که غرور کاذب کار دست آل سعود بدهد و آنها را وارد میدان واقعی کند و آن وقت است که سیلی محکمی خواهند خورد و می‌فهمند که چه مسیر اشتباهی در پیش گرفته‌اند. به آنها توصیه می‌کنم که فریب دشمنان نخورند و دست به خودکشی نزنند. 
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش پایانی سخنانش با اشاره به موضوع انتخابات هفتم اسفند ماه سالجاری بر مشارکت فراگیر مردم در این انتخابات تاکید و آن را در حفظ استقلال و امنیت کشور ضروری و مهم توصیف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
United States
برو بابا تو هم دلت خوشه بهتر بود مسوولان آمریکا رسما عذر خواهی میکردن بعد آزادشون میکردین نه اینکه همینجوری ولشون کنین برن!
از دیپلمات لبخند به لب انتظار قدم زدن و زانو زدن و عکس گرفتن داشته باش، اما انتظار شکایت کردنو رگ گردنی شدن اصلا نداشته باش