جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱
«یو اس تودی» گزارش داد:

دبه جدید آمریکا برای پول‌های بلوکه ایران

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب: 467535
پایگاه خبری «یو اس تودی» از دبه جدید آمریکایی‌ها برای آزادسازی پول‌های بلوکه ایران گزارش داد.
دبه جدید آمریکا برای پول‌های بلوکه ایران
به گزارش جهان، مهر به نقل از پایگاه خبری «یو اس تودی» خبرداد: در حالی که ایران ملزومات لازم برای برداشته شدن تحریم‌ها را در راستای توافق هسته ای ۱+۵ انجام داده است، به نظر می رسد که اجرای لغو تحریم ها در هفته جاری میلادی انجام بگیرد.
 
در همین حال چند نکته وجود دارد که از اهمیت به سزایی بر خوردار هستند؛ نخست اینکه همچنان تصمیم اداره خزانه داری آمریکا بر چگونگی روند تعاملات تجاری بانک‌های خارجی و شرکت‌های تجاری با ایران نامشخص است.
 
دوم اینکه دارایی های بلوکه شده ایران در بانک‌های خارجی بین ۵۶ تا ۱۰۰ میلیارد دلار است و این نگرانی برای مقامات آمریکایی وجود دارد که در صورت آزاد شدن آنها، ایران اقدام به خرید تجهیزات پیشرفته نظامی کند.
 
البته «پاتریک کلوسان» رئیس مرکز تحقیقاتی موسسه واشنگتن در حوزه سیاست خاور نزدیک می گوید: کاهش قیمت نفت از ۱۰۰ دلار در هر بشکه به ۳۰ دلار، منفعت این توافق را برای آمریکایی ها از بین برده است.
 
بر همین اساس، ایران قصد دارد درآمد نفتی خود را در سال با رفع تحریم‌ها با قیمت فعلی به ۶ میلیارد دلار برساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود دیپلمات
هدف آمریکا از حرکات ایذائی در مسیر اجرائی شدن برجام این است که به شرکای خود بفهماند علی رغم برجام ، مایل نیست که تعاملات با ایران گسترش یابد. لذا انتظار گشایش آنچنانی در امور اقتصادی و صنعتی کاملا" عبث است.