پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ماجرای تفنگداران آمریکایی از زبان جابری

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب: 467527
سخنگوی وزارت امور خارجه با روایت موضوع بازداشت تفنگداران آمریکایی و چگونگی رایزنی‌ها برای آزادی آنها، گفت: حضور شناورهای نظامی آمریکا به علت نقص سیستم ناوبری بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به بازداشت ۱۰ تفنگدار آمریکایی در آب های خلیج فارس اظهار کرد: عصر روز گذشته(سه شنبه ۲۲ ذدی ماه ۱۳۹۴) دو فروند شناور نظامی آمریکایی حامل ۱۰ نفر نیروی نظامی آمریکایی، در حالی که در محدوده دریای سرزمینی جزیره فارسی متوقف و سرگردان بودند، توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران رصد و در چارچوب سیاست ثابت جمهوری اسلامی ایران در مورد حفظ امنیت و ایمنی دریانوردی در خلیج فارس، برای روشن شدن ابعاد موضوع به پایگاه نیروی دریایی هدایت شدند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه ورود عامدانه شناورهای نظامی به دریای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران نقض مقررات و قوانین کشور محسوب می‌شود علت ورود این شناورها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد حضور آنها در آن منطقه به علت نقص سیستم ناوبری بوده است. لذا پس از توضیحات طرف آمریکایی و هماهنگی‌های لازم و اطمینان از اینکه ورود شناورها به دریای سرزمینی ایران اقدامی خصمانه نبوده، شناورهای مذکور به خارج از قلمرو دریایی ایران هدایت شدند.
 
جابری انصاری ادامه داد: همکاری در جهت تسهیل دریانوردی امن براساس اصول حقوق بین الملل و برخورد انسانی با موارد فوق العاده، معیارهای اصلی در انجام ماموریت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان بوده و خواهد بود.
 
سخنگوی وزارت خارجه یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به روز اجرای توافق هسته‌ای برجام، تماس‌های تلفنی بین وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در این خصوص در جریان است که موضوع فوق العاده مزبور نیز در این تماس‌ها پیگیری و زمینه حل هر چه سریعتر آن فراهم شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Moldova, Republic of
تا اونجا که یادمونه آقا فرموده بودن وزیر خارجه فقط در مورد موضوع هسته ای حق مذاکره داره!