کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکایی‌ ها کار غیر حرفه‌ای را ادامه‌ می‌دادند فاجعه‌رخ می‌داد

23 دی 1394 ساعت 15:14

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به آزادی تفنگداران آمریکایی گفت: ناوهای هواپیمابر آمریکا و فرانسه در تیررس موشک‌های سپاه بودند.


به گزارش جهان، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره آزادی ۱۰ تفنگدار آمریکایی که توسط نیروی دریایی سپاه دستگیر شده بودند، اظهار داشت: لحظاتی پیش تفنگداران آمریکایی که روز گذشته به لحاظ ورود غیرمجاز به آب‌های سرزمینی در جزیره فارسی دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

وی افزود: طی بررسی‌هایی که از دیشب صورت گرفت، مشخصا آمریکایی‌ها بر مبنای یک طرح از پیش تعیین‌شده‌ برای اقدامات غیرمجاز مثل جاسوسی و امثال آن وارد آب‌‌های سرزمینی نشده بودند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: اینها سهوا به لحاظ از کار افتادن بعضی از سیستم‌های‌شان وارد آب‌های سرزمینی ما شده بودند و در ساعت ۴ مورد محاسبه و مورد کنترل قرار گرفتند. آنها تقریبا مقاومت نکردند و به جزیره فارسی منتقل شدند.

دریادار فدوی تاکید کرد: بررسی‌های کاملی دیشب تا الان صورت گرفت. تعهداتی از طرف آمریکایی‌ها مطرح شد و مسئولان سیاسی اینها را به اطلاع ما رساندند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: تصمیم‌گیری نهایی هم توسط مسئولان در تهران صورت گرفت و اجرایی شد. مشخص شد برای ما که ورود آنها به آب‌های سرزمینی جزیره فارسی که حدود ۳ مایلی این جزیره بودن، سهوی بوده و یک برنامه از پیش تعیین‌شده‌ای نبوده و به این لحاظ در یک فاصله زمانی کوتاه آنها آزاد شدند.


کد مطلب: 467493

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/467493/آمریکایی-کار-غیر-حرفه-ای-ادامه-می-دادند-فاجعه-رخ-می-داد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com