چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

حواشی امنیتی سینماگران

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۰
کد مطلب: 467414
عبدالله اسکندری با ابراز تأسف از وضعیت فعلی چهره‌پردازی در سینما گفت: این وضعیت به دلیلی شرایط بد اقتصادی است.
حواشی امنیتی سینماگران
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این چهره‌پرداز صاحب نام سینما در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر اضافه کرد: امسال فقط فیلم «لانتوری» کار رضا درمیشیان را دارم.

او در پاسخ به این پرسش که چرا حضورش در جشنواره این اندازه کمرنگ است، یادآور شد: خیلی سال است که دیگر در جشنواره حضور پررنگی ندارم و بیشتر تماشاگر هستم چون معتقدم جوان‌ها باید بیشتر کار کنند.

اسکندری درباره وضعیت فعلی چهره‌پردازی در سینمای ایران توضیح داد: فشار اقتصادی باعث شده تا بسیاری از هنرمندان از اموری مانند صحنه، لباس، گریم و... بگذرند.

آن‌ها هزینه‌های همه این بخش‌ها را جمع می‌کنند و بودجه‌اش را به بازیگران اختصاص می‌دهند.

چهره‌پرداز فیلم‌های «آدم برفی»،«هامون» و «روز واقعه» خاطر نشان کرد: همین وضعیت باعث شده تا سینمای ما به حال و روز فعلی بیفتد که فقط دو، سه فیلم مورد استقبال قرار می‌گیرد.

زیرا تماشاگر دوست دارد در سینما چیزی متفاوت از آثار تلویزیونی یا برنامه‌های ماهواره ببیند اما سینماگران ناچارند همه پروبال کارشان را بچینند و دیگر چیزی نمی‌ماند.

با این وضعیت چگونه تماشاگران در این شرایط اقتصادی در ترافیک و با هزار مشکل دیگر علاقه‌ای برای سینما آمدن داشته باشند

اسکندری ابراز تأسف کرد: این وضعیت بی‌احترامی به تماشاگر است که متأسفانه گریبان سینمای ما را گرفته و در این میان عده‌ای دنبال مقصر می‌گردند.

در حالی که هیچ کس مقصر نیست بلکه تقصیر وضعیت بد اقتصادی است که تهیه‌کنندگان را ناچار می‌کند نگاه ساده‌انگارانه‌ای به سینما داشته باشند.

وی با اشاره به علاقه‌اش برای همکاری با هنرمندان جوان، درباره همکاری‌اش با فیلم «لانتوری» گفت: چهره‌پرداز اصلی فیلم آقای مهرداد میرکیانی است که استاد من است و ایشان بخش طراحی را انجام می‌دهند.

بخش سه بعدی کار را هم به من واگذار کرده است.

رئیس انجمن چهره‌پردازان خانه سینما درباره اجرای طرح لزوم همکاری تهیه‌کنندگان با اعضای خانه سینما که به منظور تأمین امنیت شغلی این اعضا مطرح شده است، توضیح داد:‌ این‌ها همه حواشی است و امیدواریم برای سه، چهار نسل بعدی اتفاق بیفتد!

چهره پرداز فیلم‌های «همه وسوسه های زمین»،«زرد قناری» ، «ناصرالدین شاه آکتور سینما» و «دلشدگان» در پاسخ به پرسشی درباره تطبیق اساسنامه انجمن چهره‌پردازان با آنچه که در وزارت کار مصوب شده است، تشریح کرد: این‌ها همه سرگرمی و حاشیه است.

گیرم که این تطبیق اتفاق بیفتد، چه سودی به حال چهره‌پردازان بینوا دارد؟! ۲۰ سال است که خانه سینما روی قضیه بیمه کار می‌کند اما چه اتفاقی افتاده است؟! اصل سینماست که دارد از بین می‌رود، ما همه حواشی آن هستیم.

 عبدالله اسکندری این روزها به عنوان چهره‌پرداز با فیلم «فراری» کار تازه علیرضا داودنژاد همکاری دارد که آخرین مراحل فیلمبرداری را پشت سر می‌گذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *