پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اردوهای مختلط دانشجویی کم و زیاد دارد؟

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 467377
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي: درصورت نياز، آيين نامه ها بازنگري و با برگزارکنندگان اردوهاي مختلط طبق ضوابط برخورد خواهد شد.
اردوهای مختلط دانشجویی کم و زیاد دارد؟
به گزارش جهان به نقل از خبر گزاری صدا و سیما، محمدرضا مخبر دزفولي با بيان اينکه جلسه هفتصد و هفتاد و سوم شوراي عالي انقلاب فرهنگي به رياست رئيس جمهور برگزار شد، افزود: موضوع اصلي بحث اين جلسه طبق قرار قبلي در خصوص کم و کيفي برگزاري اردوهاي مختلطي بوده که ممکن است در بعضي از موارد، ضوابط و مقررات در آن رعايت نشده باشد.

وي با اشاره به ارائه گزارش نهايي اردوهاي مختلط در صحن شورا گفت: خوشبختانه در گزارش اردوهاي مختلط موارد متخلفانه و خارج از چارچوب تعداد کمي گزارش شده بود در حالي که بخش زيادي از اردوها در قالبي ارزشي و در چارچوب ضوابط مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شده است.

مخبر دزفولي افزود: رياست و اعضاي شورا تأکيد داشتند همان موارد کم هم توسط مسئولان دانشگاه ها و وزارتخانه ها مراقبت شود تا اينگونه موضوعات در گروه هاي دانشجويي اتفاق نيفتد و حتماً‌ اين گونه اردوها بايد در چارچوب ضوابط و مقررات دانشگاهي برگزار شود.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: قرار بر اين شد که وزرا با تأکيد و تلاش بيشتر ضمن پافشاري بر مصوبات و چارچوب هاي قبلي که در زمينه هاي بالا بردن سطح علمي و آموزشي دانشجويان است اگر به ابهام يا اشکالي در نحوه اجرا يا آيين نامه هاي اردوهاي مختلط برخوردند آنها را حتماً اصلاح کنند و با همفکري و همراهي شوراي اسلامي شدن دانشگاه ها پيشنهادات خودشان را به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه کنند تا مصوباتمان را به روز کنيم.

مخبر دزفولي افزود: در بحث اصلي از نکاتي که مطرح شد اين بود که فعاليت هاي فوق برنامه تفريحي ، ورزشي و هيجاني سازنده را در محيط هاي دانشگاهي برنامه ريزي کنند، درباره تدارکات مثبت و سازنده فکر کنند و اگر نياز به حمايت و پشتيباني از وزارتخانه و دستگاه هاي دانشگاهي داشتند اين پشتيباني ها انجام گيرد، تا هم محيط دانشگاهي محيطي شاداب و با نشاطي باشد و هم چارچوب ها و معيارهاي اخلاقي، فرهنگي و ارزشي هر چه بيشتر و بهتر مورد توجه قرار گيرد.

وي در پاسخ به اينکه آيا وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد هم گزارش خود را از اردوهاي مختلط ارائه کردند يا خير؟ گفت: علاوه بر وزارت علوم که گزارش خود را سريعتر آماده و ارسال کرد در اين جلسه، هم وزير بهداشت و هم رئيس دانشگاه آزاد گزارشهاي شان را درباره اردوهاي مختلط به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارائه دادند.

مخبر دزفولي ادامه داد: در بررسي هاي انجام شده توسط وزير بهداشت در اين وزارتخانه از ۱۳ اردوي برگزار شده فقط در ۳۳ مورد ضوابط و چارچوب ها رعايت نشده بود که خود وزير گفت ما از اين به بعد مراقبت بيشتري خواهيم کرد.

وي با اشاره به اينکه در دانشگاه آزاد اسلامي هم چند مورد اردوي مختلط خارج از چارچوب برگزار شده بود افزود: مجموعاً در هر سه مجموعه دانشگاهي، تعداد کمي اردوي اين چنيني گزارش شده است اما همين موارد کم هم بايد دقت شود که ديگر اتفاق نيفتد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پايان گفت: هم وزير بهداشت و هم رئيس دانشگاه آزاد اسلامي تأکيد کردند اگر لازم باشد آيين نامه هاي مان را بازنگري مي کنيم و با برگزارکننده اردوهاي مختلطي که که در آنها تخلف صورت گرفته است طبق ضوابط و مقررات دانشگاهي برخورد خواهيم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *