پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مشارکت انگلیس در ائتلاف سعودی علیه یمن

چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۳۴
کد مطلب: 467320
وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد مشارکت نظامیان انگلیس در ائتلاف سعودی علیه یمن به شناسایی اهداف بمباران و تعیین آنها محدود است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد: «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس، امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که نظامیان انگلیسی برای مشخص کردن اهداف حمله‌های نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن کمک می‌کنند.
 
در حالی‌که کارشناسان ارتش انگلستان با ملحق شدن به کمپین نظامیان سعودی علیه یمن، کاملا به درخواست گروه‌های حقوق بشری برای بررسی همه جانبه سیاست‌های انگلستان در قبال پادشاهی مطلقه بی‌اعتنایی کرده‌اند.
 
بنیاد حقوق بشری «ریپریو» در انگلیس که اقدامات آن در خصوص مخالفت با اعمال شکنجه و اعزام نظامیان انگلیس به کشورهای دیگر پس از حادثه تروریستی 11 سپتامبر شناخته شده است، پیشتر درباره امکان مشارکت غیرعلنی نظامیان انگلیسی در حمله عربستان به یمن خواستار پاسخ‌های روشنی از وزارت دفاع این کشور شده است.
 
هاموند موضوع مشارکت نظامی انگلیس علیه یمن را در مجلس عوام مطرح کرد ولی آمار دقیق نیروهای انگلیسی که در عملیات «طوفان قاطعیت» مشارکت دارند را اعلام نکرد.
 
وزیر خارجه انگلیس گفت: «ما در حال حاضر حضور نظامی در یمن داریم و با سعودی‌ها همکاری می‌کنیم و تا این اطمینان حاصب شود که تنها اهداف مشروع نظامی هدف حمله‌ها قرار می‌گیرند.»
 
وی گفت: «هیچ‌گونه شاهدی دال بر نقض قوانین بین‌الملل حقوق بشر وجود ندارد.»
 
ولی ناظران حقوق بشر با تحقیقات خود، اطلاعاتی را منتشر کردند که بر اساس آن، ائتلاف سعودی علیه یمن تا کنون در 30 مورد قوانین بین‌المللی جنگ را نقض کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *