چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آغاز مجدد بیمه رانندگان تاکسی

سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 467237
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز مجدد بیمه رانندگان تاکسی جدید در سراسر کشور خبر داد و گفت: با موافقت سازمان مدیریت و پیگیری تامین اجتماعی ۱۵ هزار راننده تاکسی جدید بیمه می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید تقی نوربخش در نشست خبری روز سه شنبه در مورد بیمه تاکسیرانان افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که در سال ۸۹ منعقد شد اجرای بیمه تاکسیرانان بر عهده سازمان تامین اجتماعی گذاشته شد و قرار بود اعتبار آن از محل هدفمندی یارانه ها تامین شود اما متاسفانه در دولت دهم فقط تولید ۱۰ درصد از منابع سهم دولت پرداخت شد.

وی گفت: به دلیل نبود منابع، بیمه تاکسیرانان جدید با چالش مواجه شد به طوری که در سال ۹۴ به دلیل مسائل مربوط به هدفمندی و کافی نبودن منابع، اعتبار آن پرداخت نشد اما پوشش بیمه ای افراد قبل، ادامه پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت موافقت خود را برای تامین منابع و بیمه تاکسیرانان جدید اعلام کرده است، گفت: سرانجام پیگیری های تامین اجتماعی و موافقت دکتر نوربخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از امروز بیمه تاکسیرانان جدید در شعب تامین اجتماعی آغاز می شود.

نوربخش با اشاره به اینکه این پوشش بیمه ای دو خصوصیت دارد، گفت: تاکسیران هایی که در تهران و شهرستان ها تقاضای تحت پوشش قرار گرفتن دارند می توانند از امروز به شعب تامین اجتماعی مراجعه و بدون هیچ مشکلی تحت پوشش قرار گیرند که البته لیست های این افراد از قبل توسط تاکسیرانی اعلام شده است.

وی به ارائه تسهیلات دیگری به تاکسیرانان اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین لیستی که در اختیار ما قرار گرفته از بهمن ۹۳ است به همین دلیل تاکسیران های جدید در صورت تمایل و اختیار می توانند از بهمن سال گذشته بیمه شوند یا اینکه از امروز تحت پوشش قرار گیرند و در مجموع تسهیلات از بهمن ماه به آنها تعلق می گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه حدود ۱۵ هزار فرد جدید تحت پوشش قرار خواهند گرفت، گفت: در مجموع یک میلیون نفر راننده درون و برون شهری داریم که تعدادی از این افراد رانندگان تاکسی هستند.

*سقف بیمه قالیبافان روی ۶۰۰ هزار نفر بسته شده است

نوربخش در مورد بیمه قالیبافان نیز گفت: در این خصوص روی ۶۰۰ هزار نفر سقف بسته شده است و امکان افزایش قالیبافان جدید نیست.

به گفته وی تعدادی از قالیبافان به دلیل قطع همکاری در این شغل پس از بررسی های لازم بیمه آنها حذف شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد بیمه کارگران ساختمانی نیز گفت: در سال جاری ۲۵۰ هزار نفر کارگر ساختمانی جدید تحت پوشش قرار گرفتند و در مجموع در حال حاضر یک میلیون و صد هزار کارگر تحت پوشش هستند.

نوربخش گفت: طی سه سال دولت دهم حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد اما در یک سال دولت یازدهم ۶۷۰ میلیارد تومان برای بیمه رانندگان تاکسی، قالیبافان، صیادان و غیره پرداخت شد.

به گفته وی حق بیمه این افراد ۱۳.۵ درصد سهم دولت و ۱۳.۵ درصد برای خود فرد است که طبق روال قبل باید پرداخت شود.

*برچسب اصالت تا ۱۳۰ قلم دارو ادامه می یابد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد صدور کارت هوشمند سلامت گفت: خوشبختانه نسخه الکترونیک در مورد بیماران خاص را در یزد انجام دادیم و برچسب اصالت ۱۸ قلم داروی بیماران متوبولیک از هفته قبل آغاز شد و با پاسخ مناسبی که در یزد گرفتیم و با هماهنگی با وزارت بهداشت سعی می کنیم برچسب اصالت را تا ۱۳۰ قلم دارو ادامه دهیم و همزمان با آن نسخه الکترونیک عمومی خواهد شد.

نوربخش در مورد ستاره دار شدن بیمارستان ها گفت: در ماه جاری ۸۰ میلیارد تومان برای ارتقای هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی در استان های مختلف اختصاص داده شد و این بیمارستان ها ستاره های مربوط به خود را خواهند گرفت.

*بازنشستگان برای دریافت کارت خرید رتبه بندی می شوند

وی همچنین در مورد کارت خرید بازنشستگان نیز گفت: ما هماهنگی های لازم را انجام داده ایم. با تضمین پرداخت ها توسط سازمان داده شده و اقدامات لازم در حال انجام است. بازنشستگان برای دریافت کارت خرید رتبه بندی خواهند شد که گروه های اول افرادی هستند که مستمری آنها زیر یک میلیون تومان است اما جزئیات آن را وزارت رفاه باید اعلام کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد پرداخت مرحله دوم وام دو میلیون تومانی بازنشستگان نیز افزود: مرحله دوم این وام از بهمن ماه آغاز خواهد شد و در این مرحله نیز ۴۰ میلیارد تومان همانند مرحله اول برای پرداخت وام دو میلیون تومانی اختصاص داده می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *