جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۶۵
یادداشت یک همرزم در واکنش به شایعه رد صلاحیت زاکانی؛

از این جماعت هیچ چیز بعید نیست/ در برگه رد صلاحیت دکتر چه می‌خواهند بنویسند؟

سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب: 467173
از ظهر دارم با خودم فکر می کنم در آن قسمت دلایل ردصلاحیت دکتر چه می خواهند بنویسند؟! لابد می خواهند بنویسند چون ایشان در پیگیری هایش بویژه برخورد با مفاسد چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد و... نمی دانم اما همین قدر تجربه برخورد با این جماعت می گوید هیچی از اینها بعید نیست!!!
از این جماعت هیچ چیز بعید نیست/ در برگه رد صلاحیت دکتر چه می‌خواهند بنویسند؟
گروه سیاست جهان نيوز ـ پس از آنکه روز گذشته برخی رسانه‌های نزدیک به دولت شایعه رد صلاحیت علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را برای انتخابات مجلس دهم، منتشر کردند، بهزاد زارع یکی از همرزمان علیرضا زاکانی در دوران دفاع مقدس، دلنوشته‌ای را در اختیار جهان نيوز قرارداد که در ادامه می خوانید:

پس از افشاگری برگهای دیگری از کرسنت، امروز که جوسازی رسانه ای علیه آقای دکتر زاکانی را دیدم چند خاطره در ذهنم تداعی شد و با خود گفتم حالا که بازار خاطره نویسی و حتی خاطره سازی داغ است و بعضی ها برای فرافکنی هر روز خاطره ای می سازند و تعریف می کنند ما هم که خاطراتی از روزگار آقایان داریم، چرا ننویسیم؟

به نظرم اگر در این بازار آشفته عوامفریبانه امثال زاکانی رد صلاحیت نشوند باید تعجب کرد! چراکه قاعده این جماعت همین است. یاد خاطره ای افتادم در دوران دانشجویی، سالهایی که سایه نفاق دوم خرداد بر کشور حاکم بود و بوق دموکراسی خواهی آقایان کاتولیک تر از پاپ گوش فلک را کر کرده بود.

در دانشگاه ما که یکی از دانشگاه های محل عملیات آنها بود -دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)- و دفتر تحکیم هم که آن وقت پیاده نظام آقایان بود (درآستانه انتخابات مجلس ششم) یادم هست صبح تا شب توپخانه آقایان تحکیم وحدت روی سر شورای نگهبان بود که نظارت و تاییدصلاحیت و... یعنی چه؟! مردم قیم نمی خواهند و...! در اوج ژست آقایان روشنفکر و آزادی خواه از قضا انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی شد. همین شورای مرکزی دمکرات، چند نفر از دانشجویان را که عضو شورای عمومی بودند و شرایط کاندیداشدن را داشتند و ثبت نام کرده بودند، ردصلاحیت کرد!

خیلی جالب است! بعدا" دوستان اعتراض کردند علت ردصلاحیت ما چه بوده؟ شما که این همه شورای نگهبان و آقای جنتی را فحش می دهید حداقل علت ردصلاحیت ما را اعلام کنید!

به دو نفر از آنها کتبا" این طور اعلام شد: شما فرزند شهید هستید و با بسیجی ها ارتباط دارید و به دومی نوشته بودند چند نفر شهادت داده اند که شما در فلان تاریخ روی پله های دانشکده فنی مهندسی، چند بار کتاب اصول اعتقادات آیت الله در دستتان مشاهده شده و... (این دو بزرگوار اکنون با مدارکشان هستند و شاهدند)

رفقای عزیز! از این جماعت هر فعلی صادر می شود؛ حالا دیگر نمی دانم دلیل ردصلاحیت دکتر زاکانی را چه می خواهند بنویسند؛ الله اعلم... از ظهر دارم با خودم فکر می کنم در آن قسمت دلایل ردصلاحیت دکتر چه می خواهند بنویسند؟!

لابد می خواهند بنویسند، چون ترکشهای تنش صبحها دستگاه خودکار بازرسی مجلس را خراب کرده!!! لابد می خوهند بنویسند چون یک دستش جانباز است در دیدارها و سفرهای دیپلماتیک ممکن است کسر شأن هیأت پارلمانی ما باشد و... لابد می خواهند بنویسند چون در دفاع از نظام ملاحظه هیچ کس را نمی کند و... و یا لابد می خواهند بنویسند چون ایشان در پیگیری هایش بویژه برخورد با مفاسد چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد و... نمی دانم اما همین قدر تجربه برخورد با این جماعت می گوید هیچی از اینها بعید نیست!!!

رفقا تعجب نکنید اگر باور ندارید بروید فیلمش را بازبینی کنید. چند وقت پیش آقای دکتر نوبخت بزرگوار، معاون محترم برنامه و بودجه دولت یازدهم در رسانه ملی (برنامه شناسنامه) به صراحت گفت: "دل ما با کسی که سال ۸۴ پیروز شد اصلاً صاف نشد و هیچ وقت نتوانستیم او را به عنوان مظهر جمهوریت مردم فهیم و با فرهنگ و صادق جمهوری اسلامی ایران بدانیم"!!! خیلی عجیب است! جا داشت مجری برنامه از جناب دکتر سوال کند ۸۴ چرا دیگر قبول نداشتید؟ آنوقت که خود جناب تاج زاده مسئول ساز و کار انتخابات بود و... آن وقت دیگر چرا قبول نداشتید؟

و اما خاطره ای هم برای برادر عزیزم دکتر زاکانی یادآوری کنم!

از شهید سید محمدرضا دستواره نقل است که می گویند روزی در جبهه غرب بودیم و در محور حرف و حدیثهایی شنیدم و خسته شدم و کم آوردم، رفتم قرارگاه تا حاج همت را ببینم و بگویم من دیگر نیستم کسی دیگر را بالای سر بچه ها بگذار و... وارد قرارگاه که شدم دیدم حاج همت تنها نشسته است داخل سنگر کنار بیسیمها. با خود گفتم خوب وقتی است که یک دل سیر گله کنم و... شروع کردم درد دل کردن و گفتم فلانی چه گفته و فلانی و... (آن وقتها هم آدمهای مریض زیاد بودند، حتی در جبهه) خلاصه گفتم و گفتم و... حرفام که تمام شد! حاجی سرش را بلند کرد و گفت: سید منم بعضی وقتا مثل تو کم میارم اما من یه جمله از امام نوشته ام گذاشته ام تو جیبم هر وقت کم میارم مثل الآن تو در میارم میخونم و شارژ میشوم. سید توهم بنویس!

من هم خودکارم را در آوردم و گفتم آن جمله چیست؟

حاج همت گفت بنویس" هرکس برای خدا بیشتر کار کند باید بیشتر خود را آماده شنیدن فحش و تهمت کند" امام خمینی.

شهید دستواره می گوید من جمله را که نوشتم هم شارژ شدم و هم شرمنده که این همه وقت حاج همت را گرفته ام و...

بله دکتر جان خودتان بهتر از من می دانید که باید آماده هر برخوردی باشید و بحمدالله هستید حاج علی آقا! شما که سالها پیش آموخته اید در دفاع از اعتقاداتت مقابل تانکهای تی ۷۲ هم کم نیاوری و... یادش بخیر ۲۹ سال پیش همین شبها کربلای پنج...

والعاقبه للمتقین
بهزاد زارع - دانشجوی مشروطی دانشگاه شهادت ـ بامداد ۲۲ دی ماه نود و چهار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید محسن
Iran, Islamic Republic of
اینها دیگر چه بی وجدانی هستند که میخواهند دکتر زاکانی را رد صلاحیت کنند دکتر فقط دارد دم از اسلام وانقلاب ودفاع ازمنافع کشور میزند نباید بگذارند که این کار صورت گیرد انشالله که این کار صورت نمی گیرد.
این ها افسادطلبان هستند
دکتر زاکانی همیشه سرافراز هستند ایشان در پیش خدا و مردم ابرو و عزت دارن این جماعت ترسو،سهل اندیش،بی رگ هم برن غازشون رو بچرونن
از كدام جماعت اصول گرايان يا اصلاح طلبان !!!!
رد صلاحيت كه اين همه جنجال ندارد. شما زمين و اسمان را به هم مي بافيد كه ايت الله هاشمي و علامه سيد حسن رد صلاحيت شودحالا خودتان شده ايد ...
براي چه تعجب مي كنيد!!!!! اشكال ندارد!!!!!
اولاً اصلاح طلب نداریم. جماعت افسادطلبان. اصطلاحات رو درست تلفظ کن.
ثانیاً رد صلاحیت نادرست و ناحق هم جنجال دارد، هم مبارزه. این مملکت بعد از هزاران سال از چنگال شیاطین عالم در نیامده که مؤمنین پاک و اهل کار رد شوند و فاسقان سیاه قبل تأیید.
ثالثاً چرا شما جماعت بی ایمان فکر میکنید با یک شانتاژبازی، جبهه مردم مرمن و اصیل ایرانی جا می زنند؟! حرف آخر اینکه این مملکت باید پاک و مقدس بماند و کسی اجازه نمی دهد دامان ایران به دست ناپاک احزاب سرسپرده به سرویس های جاسوسی بیگانه آلوده شود.
هاشمی و سید حسن هردو حجت الاسلام هستند .
آخه رد صلاحيت داريم تا رد صلاحيت!! بله جانم ! بعضي رد صلاحيتها مايه ناراحتي و دستپاچگي دشمنان اسلام ميشه اما برخي رد صلاحيتها هم موجب شادي و خوشحالي اونها ميشه! ميگي نه شما جماعت كه امام اول و آخرتون راديو بي بي سي و راديوفردا و راديو اسرائيل و شبكه هاي صهيونيستي من و تو و قس عليهذاست , خيلي خوب متوجه مي شويد كه بوقهاي تبليغاتي استعمار و استكبار از چه كساني حمايت كرده و مي كنند و از در صحنه و بودن چه جماعتي ناراحت و عصباني بوده و هستند.!
همونی که به رسایی گفتن
نظر اکثریت این بوده؟!
Iran, Islamic Republic of
اقا به هركسي علت رد صلاحيتشو محرمانه به خودش گفتن چرا اين آقا يان دليلشو نميان بگن فقط كلي گويي ميكنند
هرکس برای خدا بیشتر کار کند باید بیشتر خود را آماده شنیدن فحش و تهمت کند
پس دلیل فحش دادن شما ها به جناب هاشمی و خاتمی را و بزرگواران اصلاح طلب همین جمله حضرت امام است
سرور
بزرگواران!
پس حتما اوباما و نتانیاهو هم بزرگوار هستند از دیدگاه شما.
جمله اولتون درسته، اما جمله دومتون که نتیجه گیری از جمله اوله، غلطه. به این کار میگن مغلطه. خوب دقت کن:
"جمله اول گفتی هر کسی برای خدا بیشتر کار کند، باید بیشتر خود را آماده شنیدن فحش و تهمت کند." این جمله کاملاً درسته. اما این جمله به این معنی نیست که هر کسی بیشتر نقد شد یا به قول شما فحش خورد، بیشتر برای خدا ، کار کرده. یعنی مسئله یکطرفه است، نه دوطرفه. بله هر کسی برای خدا کار کند، می داند دشمنان خدا هم منتظرند از خجالتش درآیند. اما فقط این گروه که در معرض نقد نیستند. گروه های دیگری مثل فاسدان منافق هستند که خدا از آن ها، ابراز بیزاری می فرماید. پس بیشتر برای خدا کار کرده اند؟! لذا نتیجه گیری اینکه هاشمی و افسادطلبان بیشتر برای خدا کار کرده اند، چون نقد میشوند مغلطه است.
وانگهی، خودت نق کردی فحش و تهمت. حقیقت نجس جریان فاسد اصلاح طلب که جوان بسیجی و حزب اللهی را می زنند و فحش می دهند و تمسخر میکنند، یک واقعیت است. کتب فراوانی در مورد طراحی دقیق جریان های اصطلاحاً میانه رو برای براندازی نظام جمهوری اسلامی نوشته شده که نشان می دهد خیانت های این ها خیلی بیشتر از چارتا کلمه ماها است.
United States
خیلی عالی
متن و قلم نویسنده بوی شهادت می داد
Iran, Islamic Republic of
بهتر ، واسه خودشم خوبه می اومد رای نمی آورد ضایع می شد.
Iran, Islamic Republic of
منم وقتي عاقبت افرادي همچون ايشان رو ميبينم مدام به ياد اون جمله زيباي شهيد باكري ميفتم روحش شاد
جناب زاكاني شما در زمان بزرگترين اختلاس هاي تاريخ كرو كور بوديد در زماني كه دكل نفتي و فرودگاه رو با جاش بالا ميكشيدند
زماني كه بابك زنجاني ها و مرتضوي ها داشتند منابع اين كشور رو غارت ميكردند كرو لال بوديد
زماني كه اطرافيان رييس جمهور سابق و خودشان اون همه اختلاس و ويراين به بار مياوردند كرو لال بوديد
چرا چون از معاون اول پول گرفته بوديد نميدونم شايد چيز هاي ديگري هم بوده كه فقط اين يك موردش آشكار شد كه (مكرااله والله خيرماكرين)

شما حق نداريد از نام اسلام و انقلاب و شهدا و رزمندگان و ولايت هزينه كنيد و ادعاي مبارزه با فساد بكنبد .
از آخرتتون بترسيد واز همين جا توبه كنيد كه قيامت حقيقت دارد وجود دارد و با دروغ نميشود مثل اين دنيا خدارو هم گول زد
حبیب
شما برو اول کانال بی بی سی رو عوض و کمی هم رسانه های داخلی رو بخون بعد بیا حرف بزن.
دو نفر از شاکیان مهم زاکانی، رحیمی و مرتضوی بودند.
از همین جهان بقایی و مشایی و رحیمی شکایت کردند.
توی اون لیستی که از پول دادنهای رحیمی منتشر شد اتفاقا اسم زاکانی نبود.
دوره این طور جوسازی ها گذشته
Iran, Islamic Republic of
ليست رو كسي نديده شما چطور ديديد و فهميديد اسم ايشون توش نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کی بود تو مجلس قبل وزیر کشور احمدی نژاد کردان رو به خاطر مدرک تقلبی استیضاح و برکنار کرد؟
امیر
شکایت سایپای تحت مدیریت عوامل مشایی از زاکانی و نیامدن شاکی به دادگاه نشون میده زاکانی این دولت و اون دولت براش مهم نیست.
اولاً این طرز صحبت شما با دشمن هم بی ادبانه و ناشی از ضعف است، چه برسد به یک مسئول داخلی دوست و مؤمن.
ثانیاً بزرگترین فسادهای تاریخ یکی کفر است، یکی شرک است، یکی هم نفاق که خدا را شکر، اصولگرایانی چون زاکانی و احمدی نژاد ندارند و اصلاح طلبان هر سه تاش رو دارند و افتخار هم میکنند که دین را به این شکل قبول ندارند!!!
ثالثاً فسادهای دولت قبل به زاکانی چه ربطی دارد؟
رابعاً زاکانی موضع گیری کرد، منتهی شما مشغول برنامه ریزی برای آتش زدن سطل آشغال و بستن دستبند سبز در سالگردهای 22 بهمن بودید.
خامساً وقتی دستگاه قضایی در فسادهای رخ داده در دولت قبل ورود کرد، زاکانی چه چیزی را افشاگری کند؟ افشاگری جایی است که همه خاموشند. مثلاً الان. شما جماعت دون پایه فتنه های آخر الزمانی، در دولت قبل یقه جر می دادید که مملکت فلان است و بهمان. چرا الان خفه خون گرفته اید اگر مملکت برایتان مهم است؟!
هان؟! لابد حرف های مرا هم مسخره میکنید و در پنهان می خندید!
Iran, Islamic Republic of
اولا انگار شما يا تو اين كشور نبوديد يا تعصب چشماتونو بسته بچه 5 ساله هم از اين اختلاس ها باخبر شد شما با كدام مدرك و سند منكرش ميشيد بيشتر اعضاي دولت قبل الان در زندان هستند معاون اول / معاون اجرايي/ رييس سازمان گردشگري / و...دكل ها و فرودگاها اصلا ولش كن براي كسي آدم حرف ميزنه كه خودشو به خواب نزده باشه

..
(اشتباه مثبت دادم ) بعدا"مشخص شد که دکل دزدی نفتی کار پسر مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات بود .
مثل منافقین نظر دادی
محسن
Iran, Islamic Republic of
کسانی که درسال 88 با فتنه گری های خود باعث عقب افتدگی کشور شدند نه تنها باید رد صلاحیت شوند سرانشون هم باید همه محاکمه شوند
Iran, Islamic Republic of
علت رد صلاحیت امثال آقای زاکانی شرکت در جبهه های نبرد حق علیه باطل و فرزند روح اله بودن است جرمشان جز این چیزی نیست فرزندان روح اله در فتنه 88 چون از امام ره و راه او و از ولی فقیه زمان خود دفاع کردند به اصطلاح از اسلام و قران دفاع کردند باید هم رد صلاحیت شوند چون فتنه گران تحمل حرف درست و راست و حقیقت را ندارند همیشه حرف حق برای فتنه گران و سران فتنه تلخ است. امثال آقای زاکانی اگر رد صلاحیت شوند باید آن مجلس را برای همیشه پلمپ کرد.
Iran, Islamic Republic of
دیگه بسه مردم فریبی. هر روز افراد را مسخره می کنید خود ایشان چه موفقیتی داشته است
باوجدان
Iran, Islamic Republic of
مطلب فوق چند نكته داشت1-ازكدام رسانه دولت شايعه ايشان راشنيده ايدمگرردصلاحيت افرادرابه شخص كانديدا نمي دهند2-ايشان راازنزديك مي شناسيدچون ازبازديدازدستگاه بازرسي مجلس وتركش هايش خبرداريداماازنامه احراز صلاحيت ايشان نه3-ايشان نماينده مجلس هستندومسلما بهترازشمابه قانون ومراحل اعتراض خبردارند3-ضمنا ردصلاحيت درچهارمرجع وهيت اجرايي كه ازمعتمدين هستندوبه دولت ارتباطي ندارن بررسي مي شود.
Iran, Islamic Republic of
هيات اجرايي هيچ ربطي به دولت ها ندارد مستقل هستند ضمنا اسعلامات از چهر مرجع انجام ميشه و هيات اجرايي بر اساس مسندات ارسالي توسط اين 4 مرجع شخص را رد صلاحيت ميكنند
در ضمن مجري همين رسانه ملي پپافشاري ميكرد به غير از اين چهار مرجع تحقيقات محلي را هم بايد انجام بشه
تو دولت قبل هم همین نظر رو داشتید که هیئت اجرایی ربطی به دولت نداره همین هیات اجرایی انتخابات رئ برگزار میکنه ها سال 88 هم همین هیئت اجرایی که ربطی به دولت نداشت انتخابات رو برگزار کرد و شماها گفتید دولت تقلب کرده بعد معلوم شد که دروغ میگفتید و توهم داشتید
چون اسمت رو گذاشتی با وجدان، مثلاً با وجدانی؟!
معلوم شد تو مدرسه براندازان نظام هنوز آش خوری
Iran, Islamic Republic of
در برگه رد صلاحیت دکتر چه می‌خواهند بنویسند؟

دکتر اینهمه سهم که بخاطر شرکت در جنگ گرفتی کافی نیست!
نه کافی نیست. زدن تو سر تو مونده
تو چی؟! هنوز کیسه ات از ردیف بودجه کنگره آمریکا برای کامنت نویسان وطن فروش پر نشده؟! خیلی مشغولی
United States
گهی زین به پشت و گهی پشت به زین
غلط کرده اند. چنان جریان چپ وابسته را چپ کنیم که راست نشوند. احمق ها فکر کردند ما مثل خودشان ترسو هستیم و نظاره می کنیم.
علی
United States
آقای زارع یک صفحه مطلب نوشته در جهت دفاع از آقای زاکانی فقط دوخطش مربوط به ایشون بود همش که فضایل بقیه شهدا توش بود که!!!!
همه فضائل از آن شهداست. تا کور شود چشم دشمنان.
United States
بله صد البته.ولی از فضل پدر،پسر چه حاصل!!!
شما فضیلت هم بلدی یا فقط دلار میشناسی؟
علی
United States
علت رد صلاحیت رو خود آقای زاکانی میدونن شما نمیخاد دفاع کنی انقد.آن را که پاک هست چه منتش به خاکه!
ضرب المثلت ربطی نداشت. شما هم لازم نیست در نظرات مردم دخالت کنی.
سعید
United States
به نظارت.. احترام بزارید ..
زاكاني برو تو همون جایی كه ملت احمدي نزادو رسايي رو انداخت توش
یکی از فسادهای احمدی نژاد که ثابت شده رو میتونید بگید اما من صد تا فساد این دولت و افساد طلبها را بهتون میگم مرد باشید بگید اون دنیا چطوری جواب دکتر را میدید ولی به کوری چشمتان احمدی با رای بالا بر میگرده و این دولت چهار ساله هست
اذر
یکی از فسادهای احمدی نزاد شروع فتنه 88 بود ...
شروع و ادامه پایان فتنه 88 با خودتون بود. احمدی نژاد کاری نکرد جز گفتن اقدامات هاشمی. مگر اینکه نظر دادن راجع به ایشون مساوی با فتنه باشه!
United States
نیاز به چشم بصیرت نداره خوب نگاه کن میبینی و نیاز نیست کسی بهت بگه،راستی دانشگاه ایرانیان چه خبر
آقای زاکانی تو هم بابت ظلمی که به احمدی نژاد کردی و الان داری تاوان همون کارها را پس میدی در اون دنیا باید جوابگو باشی
United States
احمدی نژاد با قدرناشناسی خود نسبت به ولایت فقیه به خودش ظلم کرد.
خدا خودش عزتی را که به او داده بود گرفت
United States
ظلم را احمدی نژادی که خودم به او رای دادم کرد که دلار را از 1000 توامن به 3500 تومان رساند.
معیشت این مردم مختل نمی شد باز هم فردی که او حمایت می کرد رای می آورد
رأیت برای خودت باشد که ارزشی نداشت و برای مطامع و منافع فردی بود و باطل شد. عمل که خالص برای خدا نباشد، یه جایی هدر می رود. ما احمدی نژاد را برای حمایت از جبهه اسلام می خواستیم و شما برای قیمت دلار. ما همچنان از جریان انقلابی حمایت می کنیم و شما وسط فتنه گران.
اسلام رأیی می خواهد که اگر با شمشیر بر بینی مؤمن بزنیم، باز هم مؤمن بماند. نه اینکه چون دشمن قصد ضربه زدن کرد و قیمت دلار بالا رفت، تمام اعتقاد بعضی ها آب شود!
United States
اتفاقا احمدی نژاد دارد تاوان ندانم کاری ...
Romania
اگر چنین کنند به شورای نگهبان شمایت میکنیم
همون شمایت کنی بهتره
درود بر زاکانی و همرزمانش
Iran, Islamic Republic of
حاج علی چش مایی تا آخرش باتیم اخوی
اولا مرجع تایید صلاحیت ها،همان مراجع چهارگانه می باشند...
عجب چهار مرجع رسایی رو تایید کردند پس چرا رد صلاحیت شده؟
... تموم شد ..
کلوندی
خداوکیلی حرفای آقای زارع عین حقیقت است خیلی چیزا ازاینادیدیم چه آن وقت وچه امروز واقعااز این جماعت برای رسیدن به قدرت هیچکاری بعید نیست ! البته امثال آقای زاکانی هم بیدی نیستند که بااین بادهابلرزند خداحفظشون کنه !
بسیجی ولایی
جناب آقای زاکانی برادر عزیز رزمنده
بنده با عقاید و افکار شما صد در صد مخالفم ولی به شما به عنوان یک فرد انقلابی و رزمنده جنگ احترام می گذارم. جنابعالی اگر وارد مجلس نشوی عزیز تر می مانی
باوجدان
Iran, Islamic Republic of
حالا ديديدردصلاحيت يعني چهوقتي متن من راردمي كني..
Iran, Islamic Republic of
هرکس برای خدا بیشتر کار کند باید بیشتر خود را آماده شنیدن فحش و تهمت کند
سلام بر هاشمی
Iran, Islamic Republic of
عجب ...