جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
پژوهشگران می گویند؛

رابطه بیش‌فعالی کودکان و سرب‌معلق در هوا

سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 467134
طبق مطالعه محققان، قرارگیری در معرض مقادیر کم سرب موجب می شود که علائم اختلال بیش فعالی در کودکانی که دارای جهش خاص ژنتیکی هستند پدیدار شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محققان دانشگاه علوم پزشکی اورگن آمریکا در مطالعه اخیر خود دریافتند قرارگیری کودکان در معرض سرب موجب پیدایش علائم اختلال بیش فعالی در آنها می شود. به گفته این محققان، این موضوع بدین معنا نیست که سرب تنها علت بروز بیش فعالی است، بلکه این تحقیق نشان می دهد که قرارگیری در معرض سرب عامل تشخیص دهنده اختلال بیش فعالی خواهد بود.

این مطالعه اثبات می کند که آلاینده های زیست محیطی، نظیر سرب، در توضیح اختلال بیش فعالی نقش دارد.

«ژول نیگ»، پژوهشگر ارشد این مطالعه، در این باره می گوید: «این تحقیق برای جامعه علمی بسیار ارزشمند است چراکه عوامل ژنتیکی و زیست محیطی را به هم مرتبط می سازد و از سوی به یکی از دلایل بروز بیش فعالی اشاره دارد.»

محققان با مطالعه بر روی ۳۸۶ کودک سالم در رده سنی ۶ تا ۱۷ سال دریافتند که ارتباط بالایی بین قرارگیری در معرض سرب و علائم اختلال بیش فعالی بخصوص در کودکان دارای جهش ژنتیکی بر روی ژن HFE C۲۸۲Y وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *