پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۹
۲۹

کدام فرزند هاشمی به دلیل نبود امنیت در ایران، به بلژیک سفر کرد؟

سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 467131
در حالی که سال ۶۰ اوج ترورهای سازمان مجاهدین خلق و گروهک فرقان در ایران بود و روزانه بسیاری از مردم عادی توسط گروهک‌های تروریستی تهدید می‌شدند، یکی از فرزندان هاشمی به دلیل عدم امنیت به بلژیک سفر می‌کند تا ادامه تحصیل دهد.
کدام فرزند هاشمی به دلیل نبود امنیت در ایران، به بلژیک سفر کرد؟
به گزارش جهان به نقل از مشرق، در حالی که سال ۶۰ اوج ترورهای سازمان مجاهدین خلق و گروهک فرقان در ایران بود و روزانه بسیاری از مردم عادی توسط گروهک‌های تروریستی تهدید می‌شدند، آقای هاشمی رفسنجانی در خاطرات یک شنبه ۶ اردیبهشت خود به سفر محسن هاشمی به بلژیک به دلیل عدم وجود امنیت در ایران اشاره می کند. ایشان در خاطرات خود می‌نویسد:

«شب با [فرزندنم] محسن در بلژیک تلفنی صحبت کردم. حالش خوب بود. کتاب و پوستر و نوار می خواست. محسن به خاطر عدم امنیت بعد از ترور من توسط فرقان و تهدید شدن او در محیط تحصیل و عدم تمایلش در به همراه داشتن محافظ برای ادامه تحصیل به خارج رفت. در شیراز در کنکور پذیرفته شده بود و مشغول تحصیل بود. اکنون تمایلی به زندگی در غرب ندارد و به انقلاب اسلامی سخت وفادار است و در آنجا با گروهی از دوستانش به نفع جمهوری اسلامی فعالیت دارد.»[۱]

هاشمی همچنین در خاطرات ۱۶ دی ماه همان سال نیز به این موضوع اشاره دارد:

« محسن آماده برگشتن به بلژیک برای ادامه تحصیل شده. ساعت دوازده پرواز داشت. من و عفت کمی نگران امنیت او در خارج هستیم، او را شناخته اند و در جزوه ای او را اسم برده اند و اخیراً دو نفر دانشجو در آمریکا و اسپانیا توسط منافقین شهید شده اند. با او صحبت کردم که اگر احساس خطر کرد به کشور دیگری برای تحصیل منتقل شود و یا به ایران مراجعت نماید.»[۲]

[۱] - عبور از بحران، کارنامه و خاطرات هاشمی رفسنجانی سال ۱۳۶۰، یاسر هاشمی، دفتر نشر معارف انقلاب، ۱۳۹۳، صفحه ۷۴

[۲] - همان، صفحه ۳۴۵
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تصور کنید اگر همه فرزندان ایران در جریان جنگ تحمیلی احساس خطر میکردند وبرای حفظ جانشان به خارج کشور میرفتند چه میشد. راستی آقای ظریف هم در این دوران در خارج از کشور مشغول تحصیل بود
دردانه پدر است دیگر
کوچکترین جانباز
United States
عجب ! پس ما اشتباه کردیم ! همون سالها ما جبهه بودیم. اول جنوب بعد هم کردستان !!
United States
درباره هاشمی گفتن شورشو در اوردن یا با تبلیغات منفی از ایشان طرفدارش هستید یا کاملا نفهمید
عمار
Iran, Islamic Republic of
رفته بود رانندگی مترو را یاد بگیره وبیاید خدمت کند اصلا هم جون دوست نبودند وحاضر بودند برای انقلاب جانشان را فداکنند.
حقيقت چشم شما را كور كرده است . اين تخريب ها باعث مشهور شدن بيشتر حضرت ايت الله هاشمي رفسنجاني يعني قلب جهان اسلام مي شود
شهرری
دراوج جنگ که جوان های مردم در جبهه ها جانفشانی می کردند و ده ها هزار شهید ،جانباز و اسیر داشتیم، حاج آقا فرزندانش را برای تحصیل به خارج از کشور می فرستاد.به هر حال بعد از جنگ هم خانواده های شهدا و ایثارگران و رزمندگان می بایستی زیر دست این آقازاده ها با چندر غاز حقوق کار کنند.این است عدالت به اصطلاح سردار سازندگی و میلیاردرهای اشرافی!
خوب که چی؟
احسان
Iran, Islamic Republic of
شهادت برای بچه های مظلوم مردم اجر داشت اما برای این آقازاده ها مشکل ایجاد می کرد !!!! جون بچه هاشون خیلی عزیز بود!!!!
میلاد
عدم تمایلش در به همراه داشتن محافظ برای ادامه تحصیل به خارج رفت. چه توجیه مسخره ای . در اون زمان بچه های این مرز و بوم در مقابل لشکر صدام جانفشانی می کردند اونوقت این آغا در تهران امنیت نداشته به خارج رفته . اینجاست که میگویند خون با خون فرق داره .
بله!
بچه های مردم در جبهه ها داوطلبانه به سوی مرگ می شتافتند و ایشان و فرزندانشان از "ترس" ترور احتمالی، "خیلی نگران" بوده و از این کشور به آن کشور برنامه فرار می ریختند.
mona
مگر خون فرزند شما از بقیه رنگین تر هست؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما که خود را ولایت مدار می دانیدخجالت بکشيد اينقدر اين وآن را مسخره نکنيد
United States
از اولش این خاندان تافته جدا بافته بودند و مردم خبر نداشتند .
United States
هاشمی چه کردی با مخالفات که خوردو خوراک و روزو شبو ازشون گرفتی واقعا دلسوزی دارن این قوم
علی
United States
متاسفانه فرزندان خیلی از مسوولین در خارج از کشور تحصیل کرده اند در حالی همین مسولین انتظار دارند بقیه جوانان در کشور تحصیل و کار کنند!!یادمه یه زمانی صدا و سیما فیلمایی رو نشون میداد که مثلا اگه برین خارج کشور باید تو رستورانا کار کنید و بهتون توهین میکنن و...در همان زمان فرزندان خیلی از مسولین در کشورهای خارجی بودند.
United States
وحشت از هاشمی در حد بوندس لیگا
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
نوع زندگی ما و نوع زندگی اینها فاصله اش از زمین تا بهشت است . یعنی یه چیزی میگم یه چیزی میشنوید
mohammad
Iran, Islamic Republic of
خوب که چی؟؟؟؟؟؟!!!!
خیلی بی انصافید
محسن سابقه جبهه هم دارد!
در زمانی که جوانان این مرز و بوم به جبهه میرفتن و از کشور دفاع میکردند آقازاده هاشمی به اروپا رفته است !
ناشناس
اون موقع که جوونهای این مملکت داشتن تو جبهه تکه تکه می شدند، پسر آقا رفته بود بلژیک!!!!! واقعا این خاندان گردن انقلاب حق دارند
آخه خاله جان بلزیک تشرف دارند
حقگو
Iran, Islamic Republic of
خوب شد اشاره نكرده اند كه آن زمان بلژيك خط مقدم جنگ بوده است
علی
خدا راشکر محسن توی بلزیک حالش خوب بوده مردم زیر موشک باران به جهنم
این همه جوان پاک ومخلص شهید شدند که اخر کار امثال این گونه خانواده ها به قدرت برسند .چه با شکوه وغرور میگوید فرزندم دررفت بلژیک برای در امان ماندن ودرهمان زمان مادران شهید فرزندان عزیز خودرا راهی جبهه های حق علیه باطل میکردند .درود خدا برشهیدان وخانواده های بزرگوار انها .من شرمنده این همه بزرگی وایثار خانواده های شهیدان والامقام هستم .
mostafa
Iran, Islamic Republic of
دقيقاً يادم مي‌ياد در همان ايام بنده در جبهه بودم. اين صحبتها را آنجا مي‌شنيديم كه فرزندان آقاي هاشمي و برخي ديگر از مسؤولين براي تحصيل به اروپا رفته‌اند، رگ غيرت ما بالا مي‌زد و با دروغ و شايعه خواندن اين خبرها از اين آقايان دفاع مي‌كرديم. حالا مي‌فهمم كه خيلي از چيزهايي كه مي‌گفتند راست بوده است.
Iran, Islamic Republic of
جای شکرش باقیه که نگفته این کار رو به توصیه حضرت امام(ره) کرده!!
اون وقتی که جوونهای مردم توی جبهه ها مثل دسته گل پرپر میشدند,اینها به خاطر نا امنی احتمالی گل پسرشون رو میفرستن خارج