جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱
رحمانی فضلی در سوریه:

نقش دست‌های پنهان خارجی در حمله به سفارت عربستان

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب: 467072
وزیر کشور با بیان اینکه حمله به سفارت عربستان در تهران با هدایت دست‌های پنهان آل سعود و خارجی‌ها بوده است تا عربستان را زیر فشار افکار عمومی راحت کند، گفت: در حال جمع آوری مدارک هستیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی و وزیر کشور سوریه پس از ملاقات دو جانبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حمله برخی افراد به سفارت عربستان در ایران و موضع گیری ایران در قبال این حادثه گفت: تحلیلی وجود دارد که با توجه به اینکه آل سعود به ناحق آیت‌الله نمر را به شهادت رساند، در مقابل این جنایت واکنش شدیدی نشان داد، حمله به سفارت عربستان در تهران با هدایت دست‌های پنهان آل سعود و خارجی‌ها بوده است که عربستان را زیر فشار افکار عمومی کمی راحت کند.
 
وی افزود: ‌از نظر جمهوری اسلامی ایران، حمله به سفارت عربستان امری ناپسند و غیرقانونی است و رئیس جمهور هم کمیته‌ای را با مسئولیت وزارت کشور تشکیل داد تا مسببان احتمالی آن را شناسایی و مجازات کنند.
 
وزیر کشور با بیان اینکه فرضیه دست‌های پنهان در حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد از نظر ما قبیح است، گفت: همه می دانند عربستان در حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، یمن و پاکستان دخالت مستقیمی داشت و در جنگ تحمیلی علیه ایران تمام انرژی و کمک خود را گذاشت تا ایران شکست بخورد، اما ایران همیشه با خویشتنداری با این مسائل روبه‌رو شد و اکنون چطور می شود در مقابل یک عمل احساسی عده ای از مردم، عربستان اقدام به قطع ارتباط کامل و جوسازی و بی‌ادبی علیه ایران کند؟.
 
وی با بیان اینکه این مسائل است که فرضیه دست داشتن خارجی ها و آل سعود در حمله به سفارتخانه عربستان را برای ما قبیح می کند، گفت: در حال جمع آوری مدارک و اسناد هستیم و پس از بررسی های کامل اگر به دخالت دست های پنهان در این عمل برسیم اعلام خواهیم کرد.
 
رحمانی فضلی در ادامه با بیان اینکه حمایت ما از ملت مسلمان سوریه براساس آموزه های اسلامی است تأکید کرد: موظفیم هر جا به مردم مسلمان ظلم شود حمایت کنیم.
 
وی افزود: با اتحاد، انسجام و وحدتی که میان امت مسلمان در حال شکل گیری است امیدواریم این اوضاع با پیروزی مردم مسلمان منطقه تمام شود و دیگر شاهد چنین جنایاتی در منطقه نباشیم.
 
وزیر کشور ایران با تاکید بر اینکه ما وهابیت و تکفیری ها را از اسلام نمی دانیم گفت: حکومت هایی که هم اکنون در منطقه با امریکا و رژیم صهیونیستی همکاری می کنند بدانند خیانت‌ها و جنایت‌های آنها در ذهن مسلمانان جهان می‌ماند و باید روزی پاسخگوی جنایت‌های خود باشند.
 
وی افزود: دولت نمی تواند هم ادعا کند اسلامی است و هم هم‌پیاله با صهیونیست‌ها باشد.
 
رحمانی فضلی گفت: تفاهم‌نامه‌های آموزشی، مبارزه با خشونت، مواد مخدر و تروریسم با سوریه را هرچه زودتر عملی خواهیم کرد و به زودی اولین جلسه کارشناسی مشترک را در تهران برگزار می کنیم.
 
وی افزود: همچنین خود را آماده می کنیم تا زمینه های همکاری میان ایران و سوریه برای بازسازی این کشور مظلوم بعد از جنگ آغاز شود.
 
رحمانی فضلی گفت: ‌همانطور که در زمینه دفاع مقابل تروریست‌ها با سوریه همکاری کردیم، در زمینه بازسازی هم دست در دست سوریه خواهیم گذاشت تا به دنیا نشان دهیم که اسلام اصیل و ناب زنده و متحد است و می تواند چهره زیبا و یکرنگ خود را به دنیا نشان دهد.
 
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در پایان تاکید کرد: ایران همه ادیان الهی را بحق می داند و میان پیروان ادیان مختلف معتقد به برقراری صلح و دوستی است.
 
محمد ابراهیم شعار وزیر کشور سوریه نیز در این نشست خبری مشترک با بیان اینکه هم اکنون با تفکری خطرناک در منطقه روبه‌رو هستیم که می خواهد منطقه را به آتش بکشد و آن را تخریب کند تا به اهداف خود که به نفع رژیم صهیونیستی است برسد گفت: تاکنون کمک های بسزایی برای پشتیبانی و پایداری محور مقاومت در منطقه انجام و این کمک‌ها باعث شده است رزمندگان سوری انگیزه بالایی در رویارویی مقابل تروریست ها به دست آورند.
 
محمد ابراهیم شعار با بیان اینکه به دنبال عملی کردن توافقنامه‌های وزارتخانه‌های کشور ایران و سوریه در زمینه مبارزه با جرایم، مبارزه با تروریسم، مبارزه با مهاجرت‌های قاچاق و غیرقانونی و عملیاتی کردن اقدامات پلیس علیه تروریست‌ها هستیم تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پشتیبان اصلی مقاومت از جمله مقاومت سوریه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر سعودی ها در این کار دست داشته باشن جناب ظریف موضوع را " عقلایی هضم میکنه " و دولت هم کلا بی خیال میشه ..