شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تضاد پیش‌فروش بلیت‌ پروازهای نوروزی

دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 467010
در حالی پیش‌فروش بلیت پروازهای نوروزی از چند روز پیش آغاز شده که معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعلام قیمت توافقی بلیت‌های نوروزی هواپیما تا دو هفته آینده خبر داده است وگفت: برای مدیریت بازار برنامه‌ریزی می‌کنیم.
به گزارش جهنا به نقل از تسنیم، محمد خداکرمی افزود: با توجه به اینکه برای ایام نوروز تقاضا برای سفر افزایش قابل توجهی دارد و این افزایش تقاضا تحریک کننده افزایش نرخ است برای مدیریت این نرخ‌ها سازمان هواپیمایی کشوری برنامه ریزی می‌کند.

وی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از هم‌اکنون نسبت به پیش فروش بلیت‌های نوروزی اقدام کنند ضمن این‌که بهتر است ایرلاین‌ها تا قبل از نزدیک شدن به ایام نوروز بلیت‌های خود را عرضه کنند.

وی با بیان این‌که مانعی برای پیش فروش بلیت هواپیما برای نوروز از هم اکنون وجود ندارد، افزود: طبیعتا کسانیکه در روزهای پایانی نسبت به خرید اقدام می‌کنند ممکن است نرخ‌ها بالاتری نسبت به نرخ‌های فعلی دریافت کنند چراکه عرضه و تقاضا در اقتصاد تعیین کننده نرخ است.

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه البته مدیریت نرخ بلیت‌های نوروزی از اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری است ادامه داد: همانطور که برای اربعین و به منظور مدیریت بازار نرخ‌های مصوب اعلام شد، برای بلیت پروازهای نوروزی نیز قرار است طی مذاکره و مشورت با شرکت‌های هواپیمایی نرخ‌های توافق شده اعلام شود که در حال انجام است. با توجه به اینکه برای ایام نوروز تقاضا برای سفر افزایش قابل توجهی دارد و این افزایش تقاضا تحریک کننده افزایش نرخ بلیت است برای مدیریت این نرخ‌ها سازمان هواپیمایی کشوری برنامه‌ریزی می‌کند.

به گزارش تسنیم، چند روز پیش از اربعین امسال سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت‌های هواپیمایی جلسه‌ای برگزار کرد که خروجی آن تعیین قیمت برای پروازهای عتبات عالیات بود.

نرخ‌ ۹۵۰ هزار تومانی برای مسیر پروازی تهران - نجف - تهران، ۸۵۰ هزار تومانی برای پرواز تهران - بغداد - تهران، ۱.۲ میلیون تومانی برای مسیر مشهد - نجف - مشهد و ۱.۱ میلیون تومانی برای مسیر مشهد - بغداد - مشهد مصوبه این جلسه بود.

این در حالی بود که نرخ پرواز عتبات با وجود مدیریت سازمان هواپیمایی کشوری در اربعین امسال از مرز ۱.۵ میلیون تومان عبور کرد. حال پس از گذشت چند ماه مسئولان سازمان هواپیمایی وعده مدیریت بازارپروازهای نوروزی را داده‌اند که با توجه به روزمه این قبیل مدیریت‌ها پیش‌بینی بازار آشفته پروازهای نوروزی چندان سخت نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *