کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه‌اندازی نخستین باشگاه خون ایران

21 دی 1394 ساعت 13:48

نخستین باشگاه خون ایران برای گروه خونی O منفی در کشور راه‌اندازی شد تا بتوان در حوادث و بحران‌ها ذخیره خون در اورژانس‌ها برای نجات افراد ساماندهی شود.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نخستین باشگاه خون ایران برای گروه خونی O منفی در حاشیه دومین همایش روز ملی خون‌های نادر ایران افتتاح شد.

در این رابطه علی‌اکبر پورفتح‌اله مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران در توضیح راه‌اندازی نخستین باشگاه خون کشور عنوان کرد: گروه خونی O از جمله گروه‌های خونی همگانی به شمار می‌آید که می‌تواند در مواقع بحران، حوادث و خونریزی‌های وسیع مفید واقع شود.

وی ادامه داد: از زمان عملیات تروریستی مترو مادرید به این مسئله فکر شد که اگر گروه خونی O ساماندهی می‌شد بهتر می‌توانستند مجروحان این حادثه کمک‌رسانی کنند. بنابراین با توجه به آمار کشته شدن سالانه ۲۰ هزار ایرانی در تصادفات جاده‌ای می‌طلبید ذخیره گروه خونی O در اورژانس‌های کشور برای نجات اینگونه مصدومان ساماندهی شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: البته گروه خون O + باید برای خانم‌ها طبق یک برنامه ویژه‌ای تأمین و تهیه شود و از آن سو نیز گروه خونی O منفی در جامعه کم است به طوری که ۲ تا ۳ درصد این گروه خونی در کشور و جود دارد. بنابراین ذخیره این خون حیاتی است.

پورفتح‌الله همچنین از پایش گروه‌های خونی دیگر در برنامه‌های آینده سازمان انتقال خون ایران خبر داد.


کد مطلب: 466990

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/466990/راه-اندازی-نخستین-باشگاه-خون-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com