چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۱

نتیجه تندروی‌‌های مجلس ششم چه شد؟!

يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب: 466849
به نظر من در آن مقطع زمانی اصلاح‌طلبان تجربه کافی برای حضور در مجلس و قانون‌گذاری در سطح کلان نداشتند و به همین دلیل برخی اتفاقات رخ داد که نباید رخ می‌داد.
نتیجه تندروی‌‌های مجلس ششم چه شد؟!
به گزارش جهان، عضو هیئت رئیسه مجلس ششم اذعان کرد برخی تحرکات این مجلس افراطی‌گری بود.

سیدابراهیم امینی در مصاحبه با روزنامه آرمان و در پاسخ این سوال که «آیا می‌پذیرید اگر برخی اتفاقات مجلس ششم اتفاق نمی‌افتاد به سود جریان اصلاحات بود»، تصریح کرد: کسی نمی‌تواند ادعا کند در زندگی خود اشتباه نکرده است. این وضعیت برای اصلاح‌طلبان در مجلس ششم نیز وجود داشت و اصلاح‌طلبان در برخی مقاطع عملکرد اشتباهی داشتند.

به نظر من در آن مقطع زمانی اصلاح‌طلبان تجربه کافی برای حضور در مجلس و قانون‌گذاری در سطح کلان نداشتند و به همین دلیل برخی اتفاقات رخ داد که نباید رخ می‌داد.

وی می‌افزاید: در مجلس ششم تندروی‌هایی صورت گرفت که نباید صورت می‌گرفت.
وی در عین حال تندروی‌های مجلس ششم را مربوط به کلیت اصلاح طلبان دانست و افزود: ما نباید همه اشتباهات گذشته را به مجلس ششم محدود کنیم اگر در گذشته اشتباهی صورت گرفته همه جریان اصلاح‌طلبی در آن نقش داشته‌اند. به همین دلیل نباید نمایندگان را از جریان کلی اصلاحات تفکیک کنیم و آنها را منشا مشکلات در آن مقطع زمانی معرفی کنیم.

امینی در عین حال در بخش دیگری از این مصاحبه، ضمن حمله به برخی اطرافیان روحانی گفت برخی افراد سبد رای آقای روحانی را فراموش کرده‌اند. این عده خیلی زود فراموش کردند آقای روحانی با حمایت همه جانبه اصلاح‌طلبان به ریاست‌جمهوری رسید و اگر حمایت اصلاح‌طلبان وجود نداشت شاید انتخابات سرنوشت دیگری پیدا می‌کرد به همین دلیل برای خود در کنار جریان اصلاحات سازمان رای مستقل قائل هستند.

منظور من حزب اعتدال و توسعه است. آنها گمان می‌کنند آقای روحانی با کمک این عده و برنامه‌های حزب اعتدال و توسعه در انتخابات به پیروزی رسیده است.

وی همچنین درباره تعلل علی لاریجانی برای پیوستن به ائتلاف اصولگرایان گفت: آقای لاریجانی به صورت خواسته یا ناخواسته بازی اصولگرایان را برای ائتلاف به هم زده است. به نظر من علی لاریجانی به دنبال تقویت فراکسیون رهروان ولایت و تبدیل این فراکسیون به یک حزب یا جریان سیاسی جدید در کشور است.

همزمان با مصاحبه امینی و اذعان وی به تندروی‌های مجلس ششم، علی شکوری‌راد (دیگر نماینده مجلس ششم و دبیر حزب غیرقانونی اتحاد ملت) در مصاحبه با ایسنا و درباره ترکیب مجلس دهم گفت: مجلسی در تراز مجلس ششم دیگر تکرار نخواهد شد و نباید انتظارات را خیلی بالا برد(!) اگر مجلسی مانند مجلس پنجم شکل بگیرد توفیق خوبی است.
منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


س
تندروی های مجلس ششم از سوی کسانی صورت می گرفت که اتفاقا سابقه اجرایی و مجلس داشتند
بهزاد نبوی سابقه نداشت که در مجلس ششم جلودار افراطی گری بود !?