جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

راه اندازی رشته دانشگاهی صنایع دستی

يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب: 466711
معاون صنایع دستی از امضای تفاهم‌نامه با دو دانشگاه علم و فرهنگ و الزهرا برای شکل‌گیری دو رشته طراحی و بسته‌بندی صنایع دستی خبر داد.
به گزارش جهان، بهمن نامورمطلق در گفتگو با مهر، یکی از اهداف اصلی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی را برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها دانست و گفت: معاونت هنرهای سنتی و صنایع‌دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین الزهرا را امضا کرده تا بر این اساس به اتخاذ تدابیر لازم برای برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی، تهیه و تدوین استانداردهای آموزشی، برنامه‌ریزی و مشارکت در زمینه برگزاری دوره‌های عالی تحصیلات تکمیلی، همکاری در راستای توسعه و ترویج علم و تکنولوژی، فراهم کردن فضا و تجهیزات آموزشی مورد نیاز و اخذ تأییدیه‌های لازم از مراجع قانونی بپردازد.

به گفته معاون صنایع دستی، براساس این تفاهم‌نامه، قرار است این معاونت با دانشگاه علم و فرهنگ به برگزاری جشنواره‌ای در زمینه صنایع دستی و هنرهای سنتی بپردازد. نخستین دوره از این جشنواره که عنوان آن به نام استاد محمود فرشچیان آراسته شده که نماد هنر سنتی و نگارگری ایرانی است، سال آینده برگزار خواهد شد.

نامورمطلق همچنین از راه‌اندازی رشته طراحی صنایع دستی خبر داد و افزود: طراحی فرآورده‌های دستی ما به گونه‌ای است که هماهنگی چندانی با سلیقه مخاطب امروز ندارد. طی تفاهم‌نامه با دانشگاه علم و فرهنگ قرار است رشته‌ای به نام طراحی صنایع دستی راه‌اندازی شود که هم به ارتباط بیشتر تولیدکنندگان و فارغ‌التحصیلان هنر بینجامد و هم به نیاز و پسند مخاطب امروز پاسخ دهد.

معاون صنایع دستی کشور همچنین از امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه الزهرا خبر داد و افزود: براساس این تفاهم‌نامه رشته بسته‌بندی شکل می‌گیرد. چون یکی از مشکلات جدی ما در زمینه صنایع دستی، بسته‌بندی است و قرار است با همکاری دانشگاه الزهرا، رشته ویژه‌ای برای بسته‌بندی داشته باشیم.

نامورمطلق با اشاره به این‌که ما رتبه اول دنیا را در زمینه تحصیلات آکادمیک صنایع دستی به خود اختصاص داده‌ایم گفت: ما بیشترین تعداد فارغ‌التحصیلان را در دنیا داریم اما نتوانسته‌ایم، آن‌گونه که باید و شاید از این طرفیت بهره ببریم و در تمام این سال‌ها رابطه نظام‌مندی میان دانشگاه‌ها و معاونت صنایع دستی وجود نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *