پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

تلاش آمریکا برای تضعیف حشد شعبی

يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 466654
گزارشی که توسط مشاور سابق دیوید پترائوس تهیه شده، نشان می‌دهد مقامات نظامی آمریکا نگران گسترش حضور حشد شعبی در عراق پس از شکست احتمالی داعش هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در ادامه تلاش‌های مقامات و رسانه‌های غربی برای ترسیم چهره‌ای سیاه از بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) و مقایسه این گروه با داعش، اخیرا گزارشی منتشر شده و در آن به نقل از مقامات نظامی آمریکایی از قدرت گرفتن این گروه‌ها پس از شکست احتمالی داعش، ابراز نگرانی شده است.

در این گزارش ادعا شده است که ممکن است این گروه‌ها به صورت مسلحانه عراق را تحت کنترل خود درآورند و پس از آن «جنگی پس از جنگ دیگر» در عراق به راه بیوفتد.

این گزارش را «توبی دوج» که روزنامه گاردین وی را «برجسته‌ترین کارشناس بریتانیایی در امور عراق» و «مشاور سابق ژنرال دیوید پترائوس فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در بغداد» توصیف کرده، نوشته است.

دوج که می‌گوید در سفر اخیرش به عراق، دیدارهایی با مقامات ارشد ائتلاف نظامی آمریکا و سیاسیون عراقی داشته، به نقل از آن‌ها نوشته است که شکست‌های اخیر داعش در الرمادی و سنجار، موازنه قوا را به نفع حشد شعبی تغییر داده است.

به ادعای دوج، با وجود اخبار مثبت میدانی، مقامات نظامی آمریکایی نگران هستند که شکست داعش به آغاز نبردهایی جدید در عراق منجر شود.

ادعای احتمال درگیری میان نیروهای حشد شعبی و دولت در حالی مطرح می‌شود که پیش از این بسیج مردمی عراق در تمامی عملیات‌ها به عنوان نیرویی تحت کنترل ساختار نظامی عراق عمل کرده است.

در ماه‌های گذشته رسانه‌های غربی با انتشار شایعات مختلف، تلاش کرده‌اند اعتبار حشد شعبی را که دستاوردهای متعددی در نبرد با داعش داشته، زیر سوال ببرند.

روزنامه تلگراف نوشته است که ارتش عراق نبرد با داعش به تنهایی نمی‌توانسته موفقیت چندانی به دست آورد و در حال حاضر نیز نهایتا می‌تواند روزانه ۱۰۰ متر پیشروی داشته باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *