پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

سفیر ایران:عربستان اشتباه تاریخی کرد

پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۳۰
کد مطلب: 466114
سفير کشورمان در عربستان گفت: کار پادشاه رژيم سعودي در قطع ارتباط با ايران اشتباه تاريخي بود.
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما، حسين صادقي پس از بازگشت به كشور در فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: پادشاه سعودي با قطع ارتباط با کشور بزرگ، ‌مسلمان و تاثيرگذار ايران در منطقه اشتباه تاريخي مرتکب شد.
 
وي در عین حال گفت: از اينکه به کشور خودم برمي‌گردم و در کنار همکاران خودم در کنار ملت ايران هستم، خرسندم.
 
سفیر کشورمان در عربستان سعودی خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌اي به سفارت عربستان در تهران تعرض کردند، هر چند اعتراض يکي از حقوق هر شهروندي است، اما تعرض به سفارت و زير پا گذاشتن برخي تعهدات مي‌تواند به چهره جمهوري اسلامي ايران آسيب برساند.
 
صادقی تاکيد کرد: اين اقدام غيرقابل قبول و ناشايست بود که صورت گرفت و بايد از آن درس عبرت بگيريم تا ديگر چنين کاري در عين حفظ حق اعتراض صورت نگيرد.
 
وی با بیان اینکه واکنش مردم به شهادت آيت‌الله نمر طبيعي بود، ادامه داد: اين روحاني برجسته مورد اعتماد همه مردم بود و وقتي پادشاهي عربستان اين شخصيت را در کنار تروريست هاي تکفيري که همه چيز را مورد تجاوز قرار مي‌دهند، اعدام مي‌کند، طبيعي است که مردم واکنش نشان دهند.
 
سفیر کشورمان در عربستان سعودی تأکید کرد: البته عده اي هم از قضيه سوء استفاده و به سفارت اين کشور در تهران و کنسولگري آن در مشهد تعرض کردند که مورد تاييد نيست و بالاخره افرادي که نفوذ کردند، مورد پيگرد قرار مي‌گيرند.
 
بر اساس این گزارش، مرتضي سرمدي قائم مقام وزير امور خارجه از سفير ايران، ديپلمات ها و خانواده هاي آنان در فرودگاه مهرآباد استقبال کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تا حالا اين سفير محترم كجا بود
ايا در حادثه فرودگاه جده و يا فاجعه منا هم حضور داشت ؟كه تازه الان هم مردم خودمون رو محكوم ميكنه واقا خجالت اوره.يكي نيست از ايشون سوال كنه اين سه سال چه كرديد