جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
آصفری مطرح کرد؛

شروط ایران برای از سرگیری رابطه با کشورها

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب: 466108
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهایی که با ایران طی روزهای اخیر قطع رابطه کردند وزنی ندارند که بر سیاست خارجی ما تاثیر بگذارند و بازگشت آنها با شروطی از سوی جمهوری اسلامی ایران همراه خواهد بود.
به گزارش جهان، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به قطع روابط دیپلماتیک برخی از کشورها با ایران، گفت: این کشورها در موقعیت و جایگاهی نیستند که قطع رابطه از سوی آنها بخواهد مشکلی را برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند و یا تاثیری بر مناسبات اقتصادی و سیاسی ما با جهان داشته باشد.
 
وی افزود: البته نکته‌ای که این کشورها باید بدانند این است که از سرگیری روابط با جمهوری اسلامی ایران دیگر به اختیار آنها نخواهد بود و جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی شروطی را برای از سر گیری روابط با آنها در نظر خواهد گرفت.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ورود تعدادی از افراد به سفارت عربستان و وارد کردن خسارت از سوی آنان اظهار داشت: آنچه که در این ارتباط مهم است علت این اقدام است که باید مشخص شود.
 
آصفری خاطرنشان کرد: وقتی که ما چندین وقت است که شاهد جنایات عربستان سعودی به اشکال مختلف چه در فاجعه منا و بی‌احترامی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و ... هستیم. دولت باید پیش از اینکه این گونه اتفاقات شکل بگیرد برخورد لازم را با دولت عربستان می‌کرد تا ما شاهد چنین مسائلی در ارتباط با سفارت‌خانه این کشور نباشیم.
 
وی در پایان گفت: اگرچه ورود به سفارت به هیچ وجه مورد تایید نیست اما وقتی دولت هیچ اقدامی در مواجهه با عربستان سعودی در قبال جنایتش صورت نمی‌دهد مقصر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *