جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سردارسلامی: عربستان زیر بهمن سیاستهایش مدفون خواهد شد

پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 466057
جانشین فرمانده کل سپاه رژیم سعودی را یک پناهنده سیاسی برای آمریکا برشمرد و گفت: سیاست‌های این رژیم مانند بهمن سیاسی است که خود آنها را دفن می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله شیخ نمر که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به پیامدهای شهادت شیخ نمر برای آل سعود و سیاست‌های خصمانه این رژیم اظهار داشت: مسیری که رژیم آل سعود می‌رود دقیقا مسیری است که رژیم صدام در دهه ۶۰ و ۷۰ طی کرد و آنها به ایران حمله کردند و روحانیون برجسته و عالی مقامی را در عراق اعدام کردند و با پهن کردن سفره تجاوزات خارجی و سرکوب‌های داخلی به یک عاقبت نفرت‌انگیز دچار شدند.

سردار سلامی در همین اساس افزود: رژیم آل سعود هم مانند پناهجویان سیاسی عمل می‌کند و در واقع پناهنده سیاسی برای آمریکایی‌ها به حساب می‌آید اما سیاست‌هایی که امروز در پیش گرفته مانند دومینوی فشار و بهمن سیاسی است که رژیم سعودی را زیر آوارهای این بهمن دفن خواهد کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما در طول یک سال گذشته از آل سعود چیزی جز بی‌کفایتی سیاسی و سوء مدیریت ندیده‌ایم به حادثه منا و افزایش تقویت جریانات تکفیری صهیونیستی در عراق و سوریه اشاره کرد و ادامه داد آنها با این اقدامات به ایجاد تفرقه‌های خونینی دست زده‌اند و گروه‌های تروریستی را تسلیح، شارژ ایدئولوژیک و حمایت مالی کردند و با هدف دادن به آنها تفرقه‌های خونینی را در دنیای اسلام بوجود آوردند.

وی تصریح کرد: آوارگی امروز ملت سوریه و ذلتی که این ملت عزیز در اروپا متحمل می‌شود و خشونت‌هایی که جامعه سنی و شیعه عراق را رنج می‌دهند ناشی از سیاست‌های تفرقه‌انگیز رژیم سعودی است.

سردار سلامی با اشاره به حملات کور و ددمنشانه روزانه به خانه‌های مردم یمن و دفن شدن خانواده‌ها در زیر خروارها آوار آن را ناشی از سیاست‌های رژیم سعودی دانست و گفت: اعدام آیت‌الله انقلابی شیخ نمر و همه این مسائل نشان دهنده یک تصویر نفرت‌انگیز و خشونت طلبانه از سوی رژیم سعودی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به تلاش عربستان برای کاهش قیمت نفت جهت ضربه زدن اقتصادی به جمهوری اسلامی یادآور شد: این مسئله امروز باعث شده ماهانه ۱۰ میلیارد دلار از ذخیره ارزی خود برداشت کند و با ۱۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه مواجه شود.

وی قطع رابطه عربستان با ایران را عجولانه، شتابزده و بی‌منطق ارزیابی کرد و اظهار داشت: تحریک دنیای عرب برای ایجاد یک شکاف بیشتر سیاسی بین جهان اسلام به منظور قطع ارتباط با ایران نشان دهنده این است که رژیم سعودی از یک سیاست و استراتژی فاقد منطق تبعیت می‌کند.

سردار سلامی با بیان اینکه چشم‌اندازهای مبهمی بر سر راه مسیری که آل سعود طی کرده وجود دارد در پایان خاطر نشان کرد: اگر سعودی‌ها این مسیر را اصلاح نکنند بزودی در سال‌های آینده در معرض یک فروپاشی و زوال کامل قرار می‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *