پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۱۲
گام سوم قوه قضائیه برای مبارزه با فساد؛

نوبت رسیدگی به "پرونده فساد نفتی کرسنت" رسیده است/ قراردادهای مشابه در حال انعقاد!

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 466000
این روزها شنیده می شود قراردادهای مشابه کرسنت با این قرار داد در حال انعقاد است ولی مطمئنا با برخورد صحیح و عادلانه با این رویه باب این مطالب برای همیشه بسته خواهد شد.
نوبت رسیدگی به "پرونده فساد نفتی کرسنت" رسیده است/ قراردادهای مشابه در حال انعقاد!
گروه اقتصاد جهان نيوز ـ دوران جدید قوه قضائیه با اقدامات امید آفرین آغاز شد. شاید مهم ترین آن برخورد محکم و شفاف و همراه با اطلاع رسانی درست به مردم باشد. قوه قضائیه دشواری های خاص خود را دارد و کمتر به مشکلات درونی آن پرداخته شده است و درمان مشکلات ساختاری و اداری و مالی آن با موانع متعدد روبرو است.

اما با این حال رئیس قوه قضائیه با همه این مشکلات سعی کرده است، امید آفرینی فراوانی در جامعه برای اجرای عدالت فراهم آورد.

برخورد با مهره های فساد اقتصادی که پیوند با سیاست و قدرت دارند بسیار دشوار است و هزینه های سنگینی را هم به همراه خواهد داشت با این حال قوه قضائیه و شخص آیت‌الله آملی پای در راهی گذاشته اند که دعای بسیاری از دلسوزان نظام و مستضعفین را به همراه خواهد داشت.

شاید کمتر کسی باور می کرد مهدی هاشمی دستگیر، محاکمه و زندانی شود. شاید کمتر کسی باور می کرد زنجانی و رحیمی دستگیر و محاکمه شوند اما قوه قضائیه با همه فشارها و سختی ها این کارها را انجام داد. این اقدامات بسیار مهم هستند و شاجاعانه و در خور تمجید، تقدیر و سپاس.

شاید روزی آیت الله آملی لاریجانی و قضات این پرونده های مهم و همکاران محترمشان که نامی از آنها فاش نشده است، خاطرات این اقدامات دشوار را بیان کنند تا افکار عمومی متوجه این مجاهدت ها بشود.

اما امروز به نظر می رسد وقت برخورد با پرونده مهم کرسنت هم فرارسیده باشد. پرونده‌ای که فشارهای سیاسی تا امروز اجازه نداده است در محیط عادلانه به آن رسیدگی شود. شاید این گام سوم قوه قضائیه باشد، گامی که آیت الله آملی توان برداشتن آن را دارد.

هرچند این روزها شنیده می شود قراردادهای مشابهی با این قرارداد در حال انعقاد است ولی مطمئنا با برخورد صحیح و عادلانه با این رویه، باب این مطالب برای همیشه بسته خواهد شد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بی صبرانه منتظر محاکمه ب ز دوم هستیم
بی صبرانه منتظر محاکمه عوامل انعقاد قرارداد فساد کرسنت هستیم .
عمار
Iran, Islamic Republic of
قبل از تشکیل پرونده های جدید لطفا ..کرسنتها را دریابید بعد برویم سراغ کرررررسننننت ژنرال اینا
فعلا که زنرال هر وقت قیمت نفت می خواهد رشدی داشته باشد با یک بغل پرونده کرسنتی می آید قیمت نفت را نزولی می کند و می رود لطفا زنرال را از نفت و صالحی را از سانترفیوزها دور نگه دارید و کلنگش را توقیف کنید
امیدوارم این دولت دیگر رای نیاورد تا زمان رسیدگی به پرونده کرسنت شود انشاالله دادستان آماده باش که کار زیاد داریم
United States
هزینه‌های جاری دولت یازدهم دو برابر دولت دهم شد + نمودار
مطابق آمارهای بانک مرکزی، هزینه‌های جاری دولت در نیمه اول امسال نسبت به نیمه اول سال 1392 بیش از 46 درصد بیشتر شده و از 51 هزار میلیارد تومان به 75 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و یعنی در عرض 2 سال، مخارج جاری دولت 24 هزار میلیارد تومان بیشتر شده است.
آقای روحانی وقتی وزیر مسئله دار بر روی کار میاره باید پاسخگوی این قراردادهای ننگین هم باشه !
باید عاملان کرسنت قبلی محاکمه شوند تا قراردادهای ننگین دیگری برای مردم امضا نکنند
از روحانی که هیچ امیدی نداریم ! کاش قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم وارد ماجرا بشه و جلوی این فساد نفتی را بگیره !
این فرق فوکوله
خادم
برادران محترم نمایندگان مجلس در پرونده کرسنت ورود کنید و زوایای تارک آنرا روشن نمائید
مهدی
در هر شرایط پرچم ایران بالاست