جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

منع نظام وظیفه برای فوتبالیستهای سرباز

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 465930
جانشین سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: به کفاشیان تاکید کردیم فوتبالیست‌های سرباز به هیچ وجه حق حضور در تیم‌های ملی را ندارند و فدراسیون هم با آنها برخورد قاطعی داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی در خصوص نشست روز گذشته خود با علی کفاشیان، خاطرنشان کرد: بنابر درخواست رئیس فدراسیون فوتبال، با وی تشکیل جلسه دادیم که در این نشست در خصوص چند محور بحث‌های خوبی صورت گرفت. قرار شد این موضوعات در سطح‌های تخصصی‌تر پی گرفته شود. آنچه بین ما حَکَم است، قانون بوده و باید در چارچوب موارد قانونی حرکت کند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۵۵ فدراسیون ورزشی از تسهیلات سرباز – قهرمان استفاده می‌کنند و به فدراسیون فوتبال هم گفته‌ایم می‌توانند از این شرایط استفاده کنند تا مشکلات خود را رفع کنند که البته کفاشیان عنوان کرد باشگاه‌ها در خصوص بازیکنان سرمایه‌گذاری می‌کنند و بهتر است نقطه نظرات مدیران باشگاه‌ها نیز شنیده شود.

جانشین سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مشکلات ایجاد شده در سال ۹۳ توسط فوتبالیست‌ها، گفت: ما در این باره تاکید کردیم مجری قانون هستیم و فرقی بین فوتبالیست‌ها و سایر مردم قائل نیستیم؛ بنابراین همراهی آنها با تیم ملی به هیچ وجه امکانپذیر نیست و حتی به کفاشیان تاکید کردیم بهتر است فدراسیون فوتبال و بخصوص کمیته انضباطی با آنها برخورد قاطعی داشته باشد.

کمالی درباره آخرین وضعیت مهرداد پولادی بیان کرد: پولادی هم مثل بقیه سربازهایی که در سال ۹۳ به مشکل برخوردند، تخلف کردند البته شایعه شده بود که می‌خواهیم پولادی را دستگیر کنیم اما این‌گونه نیست و این موضوع بر عهده مرجع قضایی است. از نظر ما پولادی یک سرباز غایب بوده و به هیچ وجه به او کمک نمی‌شود تا در تیم ملی حضور پیدا کند.

وی درباره اینکه آیا مهرداد پولادی می‌تواند در یک تیم نظامی به عنوان سرباز، فوتبال بازی کند، یا اقدام به خرید خدمت خود کند، گفت: بنابر مساعدت‌های به وجود آمده، اگر وی خود را معرفی کند، می‌تواند در یک باشگاه نظامی فوتبال بازی کند، البته این را بگویم او یک پرونده در مرجع قضایی دارد و تا زمانی که به پرونده این فرد متخلف رسیدگی نشود، او حق استفاده از تسهیلات قانونی را نخواهد داشت.

جانشین سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بحث اضافه خدمت فوتبالیست‌ها، گفت: کسانی که تا روز ۲۲ بهمن سال ۹۳ خود را معرفی کرده باشند، مشمول عفو شده و ۲۱ ماه خدمت می‌کنند، اما آنها که بعد از روز ۲۲ بهمن سال ۹۳ خود را معرفی کردند، ۶ ماه اضافه خدمت دارند؛ اینکه می‌گویند ستاد کل نیروهای مسلح، آنها را تنبیه کرده یا مدعی هستند خدمتشان تمام شده و ما آنها را آزاد نمی‌کنیم، صحت ندارد بلکه قانون می‌گوید آنها مشمول ۶ ماه اضافه خدمت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *