جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

عربستان کانون جریان کفر جهانی

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 465905
استاد حوزه و دانشگاه با اعلام اینکه قطع ارتباط آل‌سعود و رژیم اشغالگر حجاز با ایران بی‌حکمت نیست، گفت: عربستان کانون تاریک جریان کفر جهانی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سید محمد قائم‌مقامی شامگاه سه‌شنبه در همایش گفتمان انقلاب اسلامی با عنوان مقابله با نفوذ و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهادت مظلومانه آیت‌الله باقرالنمر رهبر بزرگ شیعیان عربستان، در مسجد علامه حسن‌زاده آملی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی حادثه عظیمی در عصرمان بود که نمی‌توان آن را تنها واقعه سیاسی لحاظ کرد.

وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در ایجاد بیداری اسلامی، افزود: انقلاب‌مان ریشه عمیق فکری، اعتقادی، جهان‌بینی و ایدئولوژی دارد و آن را می‌توان یک ظهور مجدد اسلام ناب محمدی از حقیقت اسلام، رسالت و نبوت در عصرمان دانست.

این استاد برجسته حوزه علمیه و دانشگاه با اعلام اینکه انقلاب اسلامی در مقطعی اتفاق افتاد که جریان رقیب و فاسد با سردمداری غرب به یک نقطه بحرانی و بن‌بست رسیده بود، تصریح کرد: انقلاب در مقطعی ایجاد شده که غرب دیگر ناتوان بوده و صحنه جدیدی از اندیشه عمیق و کهن دینی در دنیا پدیدار شد.

قائم‌مقامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ریشه در مکتب انبیا الهی و مکتب اهل بیت (ع) دارد و اندیشه‌ای مدرن و جدید بوده به گونه‌ای که با اشراف تمام بر وضعیت موجود جهان و نقد دوران گذشته، حرف‌های جدیدی دارد و در مهم‌ترین هدف اعلام می‌کند که انسان باید به خداوند بازگردد.

وی بیان کرد: آمریکا بزرگ‌ترین کشور طاغوتی و مدرن استکباری جهان به دنبال ایجاد انحرافات زیادی در دنیا است که امروزه دست آن برای مردم دنیا رو شده است.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اعلام اینکه دین بودن محوریت اصلی ولایت و امامت فایده‌ای ندارد، گفت: با توجه به اینکه دنیای مدرن خود را مدافع حقوق بشر و مردم می‌داند نتوانسته دست به تغییر در دنیا زده و از آنچه که گفته دفاع خوبی داشته باشد.

قائم‌مقامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ ناب و خالص اهل بیت دارد، بیان کرد: انقلاب اسلامی نیامده که واژه جدید و ابتکاری در جامعه ارائه کند بلکه دست به تصحیح معانی و تفاسیر زد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی برای درک خداوند شرط و شروط آن را بیان کرد، ادامه داد: زیرا وقتی نام خدا بر زبان می‌آید باید در ابتدا خلیفه و نماینده آن را بشناسیم و برای خدا و ولی به حق و خلیفه بر حق شریک قائل نشویم.

قائم‌مقامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی دست به تفسیر درست و اصلاح معانی زد، گفت: این انقلاب از همان لحظه وقوع تاکنون برابر جریانی به چالش درآمد که بیش از دیگر کشورها مدعی است نماینده دنیای مدرن است.

این استاد برجسته حوزه علمیه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آمریکا سردمدار جریانی است که برابر اسلام ایستاده و مقاومت می‌کند هر چند باید امروزه مبانی چالش، وضعیت آن و حرف‌های طرفین چالش را بدانیم.

قائم‌مقامی اظهار کرد: در یک طرف این چالش انقلاب اسلامی با حضور جریان اهل بیت در صحنه جهان جای داشته و در طرف مقابل جریان کفر جهانی به رهبری آمریکا با استفاده از دو کانون تاریک جهان همانند اسرائیل غاصب و دولت عربستان و حجاز جای دارد.

وی گفت: قطع ارتباط آل‌سعود و رژیم اشغالگر حجاز با ایران حکمتی داشت که باید انجام می‌شد در حالی که در این جریان نامشروع‌ترین حکومت با مشروع‌ترین حکومت دنیا ارتباطش را قطع کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *