پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ره‌آورد جشنواره عمار برای "شاهزاده روم"

سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 465778
ششمین روز جشنواره مردمی عمار نیز همچون روزهای گذشته با حاشیه‌هایی همراه بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ششمین روز جشنواره مردمی عمار نیز همچون روزخای گذشته با حاشیه‌هایی همراه بود.

* جیرانی به جشنواره عمار بیا

کافی بود محمود گبرلو پایش را به جشنواره مردمی عمار بگذارد تا هووی او در برنامه «هفت» نیز بیاید. افخمی دیروز بخاطر برگزاری کارگاهش در جشنواره رویت شد، دقیقا متوجه نشدیم فیلمی را هم دید یا نه اما در زمان حضورش سری به غرفه کمپین «ننه عصمت» زد و تا حد امکان هم خبرنگاران و عکاسان را متوجه خود کرده بود. امیدواریم سه‌گانه مجریان «هفت» با حضور فریدون جیرانی در جشنواره عمار تکمیل شود.

* کارگاه کارگردان «شاهزاده‌روم» در جشنواره عمار

هادی محمدیان که اثر او موفق ترین انیمیشن در اکران سالن های سینمایی است امروز با کارگاهی در زمینه آشنایی با انیمیشن در جشنواره عمار حضور خواهد داشت. محمدیان که سال‌های گذشته با آثار خود در زمره رقابت کنندگان به شمار می‌آمد حالا بعنوان یک کارگردان موفق در جامعه سینمایی شناخته شده است.

* ۳۳ سال سکوت

مستند ۳۳سال سکوت دیروز بدون سانسور در جشنواره عمار اکران شد، مستند روایت یک جانباز جنگ تحمیلی است که به آلمان پناهنده شده، او زندگی خود را روایت کرده و نحوه پناهنده شدنش را به آلمان روایت می‌کند. مستند اثر متفاوتی در جشنواره عمار محسوب می‌شد، البته مستند «پشت» صحنه هم تعجب حاضران در جشنواره را برانگیخته بود که چرایش بماند برای بعد.

* سه، دو، یک، سینمامردم؟

شبکه افق هر شب حول و حوش ساعت ۲۳ برنامه ای با این نام دارد که عوامل برنامه هر شب در جشنواره حاضرند و با آدمهای مختلف گفتگو می‌کنند، ماحصل کارشونو ندیدم ولی واقعا این اسم یعنی چی ؟

* روایت مردی که دوستش داشتیم

آخرین مستند محمدحسن یادگاری اثری با نام «روایت مردی که دوستش داشتیم» با موضوع زندگی نادر ابراهیمی بود که دیشب در مدت ۶۵دقیقه در جشنواره اکران شد، اثری که از جمشید گرگین تا حاتمی‌کیا در آن حضور یافته بودند تا در مورد شخصیت هنری و اخلاقی نادر ابراهیمی صحبت کنند. اثر اطلاعات خوبی از نادر به مخاطب می‌دهد اما می توانست کوتاه‌تر باشد و برخی فیلم های آرشیو با نریشن بهتری در محتوا و اجرا همراه شود.

* همسر شهید نوروزی با مستند تحسین شده برادران به عمار آمد

یک حاشیه از روز گذشته مانده بود و آنهم حضور همسر شهید نوروزی به بهانه اکران مستند «برادران» در جشنواره عمار بود. این مستند روز ۱۱دی‌ماه نیز از شبکه سه پخش شده بود که تلفن های مردمی باعث شد یکبار دیگر در ۱۲ دی نیز این مستند از همین شبکه پخش شود و جشنواره عمار فضای خوبی برای آنها که این مستند را در تلویزیون از دست داده بودند بود تا این اثر را ببینند. پس از اکران نیز همسر شهید نوروزی دادئما در حال پاسخگویی به اظهار علاقه مخاطبان به شهید نوروزی و خبرنگاران بود.

* عکس یادگاری با دست‌کش «ننه عصمت»

یادم نیست کی پیشنهاد جایزه ویژه دستکش ننه عصمت رو داده به عمار اما بنظرم در عین سادگی خیلی پیشنهاد جالبی بوده، دیشب بچه‌های کوچکی که در جشنواره بودند می‌اومدن با قاب « دستکش ننه عصمت» عکس یادگاری می‌انداختن که باعث جلب توجه حاضران شده بود. راستی غرفه دریافت بافته‌های مردم برای مدافعین حرم در سوریه تا روز چهارشنبه در سینما فلطسین دائر خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *