شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

با فیلم های امروز جشنواره عمار آشنا شوید

سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 465746
اکران آثار ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار از چهارشنبه نه دی ماه آغاز شده و به مدت هشت روز در سینما فلسطین ادامه خواهد داشت و روابط عمومی جشنواره، به صورت روزانه اقدام به معرفی برخی از آثار اکران در سینما فلسطین می نماید.
به گزارش جهان به نقل از عمارفیلم، اکران آثار ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار از چهارشنبه نه دی ماه آغاز شده و به مدت هشت روز در سینما فلسطین ادامه خواهد داشت و روابط عمومی جشنواره، به صورت روزانه اقدام به معرفی برخی از آثار اکران در سینما فلسطین می نماید.

گفتنی است برنامه‌های ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار، همه روزه از ساعت ۱۳ آغاز می‎‌شود و تا ساعت ۲۲:۴۰ ادامه خواهد داشت و همه مردم و رسانه ها می‌توانند آثار جشنواره را در سالن های سه گانه سینما فلسطین تهران مشاهده کنند.

هفتمین بسته معرفی برخی از آثار امروز اکران سینما فلسطین به شرح ذیل است:

انیمشن «بازمانده»؛سالن یک- ساعت ۱۳

انیمیشــن ســینمایی «بازمانــده» بــه کارگردانــی احســان طاهــری، بــه نوعــی یــک اقتبــاس تصویــری از فیلمــی بــا همیــن نــام ســاخته مرحــوم ســیف الله داد اســت. فیلمــی کــه ســال‌ها پیــش بــا حضــور بازیگــران عــرب زبان ســاخته شــد و یکــی از معــدود آثــار خــوش ســاخت و جــذاب در موضــوع فلســطین اشــغالی بــه شــمار مــی رود. «بازمانــده»، داســتان کودکــی بــه نــام فرهــان است کــه پــدر و مــادرش در جریــان خــروج نیروهــای انگلیســی از فلســطین و تحویــل آن بــه رژیــم صهیونیســتی، بــه شــهادت مــی‌رســند و ایــن کــودک بــه خانــواده‌ای یهــودی ســپرده مــی شــود.

نماهنگ «ماه و تماشا»؛ سالن یک- ساعت ۱۴/۴۰

نماهنــگ «مــاه و تماشــا» به کارگردانی ســید مرتضی رضــوی درباره شــهید فرخزاد سلحشــور از دانشــجویان پیرو خط امــام (ره) در تســخیر لانــه جاسوســی و همــرزم شــهید علــم الهــدی در حماســه هویزه اســت. تصاویــر ایــن اثــر در گلــزار شــهدای هویــزه گرفتــه شــده است و امروز همزمان با سالروز حماســه شــهدای هویــزه و با حضور مادر این شهید برزگوار، بــرای نخســتین بــار در ششمین جشنواره عمار در سینما فلسطین، از آن رونمایــی مــی شــود.

مستند «شیر سامرا»؛ سالن یک- ساعت ۱۴/۵۰

در مســتند «شیر سامرا» به کارگردانی علیرضا رضایی، بــه جنایــت هــای گروهک تکفیری داعش و نحوه شــکل گیری آن و زندگی شــهید مدافع حرم، مهــدی نــوروزی کــه در مبــارزه بــا ایــن گروهــک تکفیــری در ســامرا بــه شــهادت می رسد، پرداختــه شــده اســت.

مستند «محاکمه»؛ سالن یک- ساعت ۱۶/۴۰

«محاکمــه» مســتندی به کارگردانی احسان عمادی اســت به صورتی گیــرا کــه پــرده از چهــره دیــده نشــده یکــی از تأثیــرگذارتریــن سیاســت‌مــداران تاریــخ معاصــر ایــران برمی‌دارد. کارگردان، در این مستند از عکــس هــای نــاب و فیلمهــای آرشــیوی تــازه اســتفاده مــی کنــد، علاوه بر این از تصویرســازی و نقاشــی‌هــای حرفــه‌ای نیز برای روایت اتفاقات مستند بهره گرفته است.

مستند «قصه بلوچستان»؛ سالن یک- ساعت ۱۹/۴۵

مستند «قصه بلوچستان» به کارگردانی محمدرضا محمدی‌نجات به روایت فعالیت گروه‌های جهادی اوایل انقلاب در منطقه بلوچستان و ایرانشهر می‌پردازد.

داستانی «فرش تا عرش»؛ سالن دو- ساعت ۱۴/۱۵

فیلم داستانی «فرش تا عرش» به گارگردانی حجت الاسلام امید آقایی، قصــه جوانــی اســت کــه اقــدام بــه دزدی فــرش خانــه یــک روحانــی مــی کنــد و بــا برخــورد مهربانانه او متنبــه مــی شــود.

مستند «سیدظهیر»؛ سالن دو- ساعت ۱۴/۴۵

مستند «ســید ظهیــر» به کارگردانی محمدهادی نعمت الهی، روایــت روحانــی پاکســتانی اســت کــه خــود را از ایالــت کالیفرنیــا محــل زندگــی اش بــه کربـلـا می رســاند تــا در شــبکه رســمی حــرم امــام حســین (ع) بــه صــورت زنــده برنامــه تلویزیونــی اجــرا کنــد.

مستند «خانه مستضعفین»؛ سالن دو- ساعت ۱۵/۴۰

مستند «خانه مستضعفین» به کارگردانی محمدمهدی خالقی به موضوع ســازمان‌هــای مــردم نهــاد جهانــی و حمایت از فلسطین می پردازد.

خالقی درباره ایده ساخت این مستند می‌گوید: بســیاری از آزادی خواهــان و عدالــت خواهــان جهــان، انقـلـاب اســامی را نــه تنهــا یــک انقــلاب شــیعی و اسلامی بلکــه انقلابــی بــرای مســتضعفین جهــان مــی داننــد. در ســفری کــه بــه لبنــان داشــتم، یــک کشــیش مســیحی بــه مــن مــی‌گفــت: فکــر نکنیــد امــام خمینی(ره) تنها رهبر شــیعیان و مســلمانان اســت، امام خمینی (ره) رهبر مســتضعفان جهان اســت.

وی می گوید: همایــش ســازمان‌هــای مــردم نهــاد جهانــی کــه بــا تفکــر ضــد امپریالیســتی و ضــد اســتکباری ســالی یــک بــار در کشــوری برگــزار مــی‌شــود و اهــداف ثانــوی ماننــد حمایــت از مــردم مظلــوم فلســطین و جنبــش هــای آزادی خــواه جهــان را دنبــال مــی کنــد و امســال هــم ایــن همایــش در کشــور تونــس و بــا عنــوان «المنتــدی الاجتماعیــه» تشــکیل شــد. مــن هــم بــرای ســاخت مســتندی بــا آنهــا همــراه شــدم و از تفکــرات و فعالیــت هــا و اتفاقاتــی کــه بــرای آنهــا مــی افتــاد، مســتندی را تهیــه کــردم.

مستند «بعد از خمینی»؛ سالن دو- ساعت ۱۸/۰۵

مجموعه مستند «بعد از خمینی» روایتی از ناگفته‌های تاریخ انقلاب اسلامی است که به بیان چالش های انقلاب اسلامی بعد از رحلت امام خمینی(ره) در سال ۶۸ می پردازد.

مستند «بعد از خمینی» روایتی بی‌پرده و شفاف از رخدادهای سیاسی اجتماعی دهه ۷۰ است که به کارگردانی حجت الله نیکی ملکی و تهیه کنندگی شبکه اجتماعی افسران تولید شده است

مستند «آنجا، آنها...»؛ سالن دو- ساعت ۱۸/۴۵

مستند «آنجا، آنها...»؛ به کارگردانی یحیی رضایی، روایــت زندگــی شــخصی بــه نام علــی محمد خاتمی اســت کــه در اوایــل جوانــی در جنــگ تحمیلــی ســرباز بــوده و پــس از اتمــام ســربازی بــه جبهــه هــای نبــرد حــق علیــه باطــل می رود که بــه دســت گروهــک مجاهدیــن خلــق(منافقین) اســیر مــی شــود، و بــه دلیــل اینکــه تعــدادی از منافقین را بــه درک واصــل کــرده بــود، به او مــی گوینــد یــا بــه مجاهدیــن خلــق بپیونــدد یــا کشــته مــی شــود که او هــم از ترس جــانش بــه گروهــک منافقیــن ملحــق مــی شــود و در حــدود ۲۰ ســال با این گروهک آنجا می ماند تا ...

انیمیشن «پول معتبر یا بی ارزرش»؛ سالن دو- ساعت ۲۲/۳۵

انیمیشن «پول معتبر یا بی ارزرش» به کارگردانی مشترک سیدحامد قاسمی و علی رهجو به موضوع ارزش متغیر پول، در طول زمان و دلیل اصلی آن می پردازد.

مستند «داستان ناتمام یک حزب»؛ سالن دو- ساعت ۲۱/۳۰

مستند «داستان ناتمام یک حزب» به کارگردانی سیدمهدی دزفولی به روایت ناگفته‌های حزب جمهوری اسلامی در دهه ۱۳۶۰ می پردازد. کارگردان «داستان ناتمام یک حزب» درباره علت انتخاب این موضوع برای ساخت مستند می‌گوید: سال ۱۳۹۱ مشــغول پژوهشــی دربــاره تاریــخ معاصــر ایــران شــدیم و بــه دنبــال تولیــد اثــری بودیــم کــه بتــوان ده ســال اول انقــلاب را بــا آن مــرور کــرد؛ چــرا کــه جــای خالــی چنیــن آثاری به شــدت احســاس می‌شــود، از این رو ایــده بازخوانی حــزب جمهــوری اســامی بــه ذهنــم رســید؛ چراکــه هــم حزبــی فراگیــر بــود و هم ده ســال اول انقــلاب ایــن حــزب نقــش مهمــی داشــت.

مستند «راکتورهای زیرزمینی»؛سالن سه- ساعت ۱۳/۱۰

مستند «راکتورهای‌ زیرزمینی» به تهیه کنندگی و کارگردانی سروش کریمی به مسئله امنیت موجود در کشور از نگاه افراد و سلایق مختلف می‌پردازد. همچنین در این مستند به تهدیدات علیه ایران اشاره و این سوال مطرح می‌شود که در صورت حمله احتمالی واکنش مردم به خصوص جوانان نسبت به دفاع از کشور چه خواهد بود که با پاسخ‌های جالبی رو به رو می‌شوند.

مستند «روایت راوی»؛ سالن سه- ساعت ۱۳/۵۰

روایــت راوی عنــوان مســتندی ۳۰ دقیقه‌ای به کارگردانی محمد صفا است کــه بــا محوریــت زندگــی و شــخصیت حــاج شــیخ عبــدالله ضابــط تولیــد شــده اســت. در ایــن اثــر کارگــردان در مصاحبــه بــا اطرافیــان شــیخ عبــدالله ضابــط بــه بررســی شــخصیت ایــن روحانــی پرداختــه و توانســته بــا اســتفاده از تصاویــر آرشــیوی بــه جذابیــت هــای ایــن مســتند بیفزایــد. حجــت الاســلام عبــدالله ضابــط روحانــی پــاک ســیرتی بــود کــه بعــد از جنــگ هــر چــه از او شــنیده می شــد، نــام و یــاد شــهدا بــود.

مستند «من میترا نیستم»؛ سالن سه- ساعت ۱۹/۴۵

مستند «من میترا نیســتم» به کارگردانی محسن امانی بــه زندگینامــه شــهید زینــب کمایی می پردازد که در ۱۴ سالگی توســط گروهــک منافقیــن ترور می‌شود. در ایــن مســتند افــزون بــر بازســازی برخــی از تصاویــر بــا نزدیــکان ســوژه اصلــی مســتند مصاحبــه شده است.

داستانی «ننه صنوبر»؛ سالن سه- ساعت ۲۰/۴۵

داستانی «ننه صنوبر» به کارگردانی رضا الفت نسب درباره خانواده های شهدا ساخته شده است. الفت نسب کارگردان این اثر، خود می گوید: فیلمنامــه «ننــه صنوبــر» تقریبــا اواخر دی ماه ســال گذشــته به رشــته تحریر در آمــده بود اما زمــان فیلمبــرداری به عقــب افتــاد تــا ایــن کــه مصــادف شــد بــا تشــییع پیکــر شــهدای غــواص در تهــران و مــا پـلـان هــای آخرمــان را همزمــان بــا تشــییع پیکر ایــن شــهدا گرفتیم. وی می گوید: دلیــل انتخــاب ایــن قصــه بــرای روایــت کردن ایــن بود که دیــدم خانــواده های شــهدا در روزمرگی جامعه تا حدودی به دســت فراموشــی ســپرده شــده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *