شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

انهدام باند حرفه‌ای سرقت‌ مسلحانه

سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 465718
دادستان زابل گفت: در چند روز اخیر یکی از باندهای حرفه‌ای سرقت‌های مسلحانه که در سال‌های قبل چندین فقره سرقت را در منطقه سیستان مرتکب شده بودند، شناسایی و متلاشی شد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ابوالفضل نجفی با بیان اینکه مهم‌ترین جرائمی که در حوزه سیستان با آن مواجه‌ایم مربوط به مواد مخدر و سرقت است، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته شده، تا کنون چندین باند حرفه‌ای سرقت در این شهرستان شناسایی و متلاشی شده است.

وی ادامه داد: به یاری خداوند طی چند روز گذشته نیز یکی از باندهای حرفه‌ای سرقت‌های مسلحانه که در سال‌های اخیر چندین فقره سرقت را در منطقه سیستان مرتکب شده بودند شناسایی و متلاشی شد.

وی با اعلام خبر دستگیری سرباند اصلی سرقت‌های مسلحانه سیستان در مشهد، تصریح کرد: رویکرد ما برای مقابله با مخلان امنیت بسیار جدی است و براین اساس، تقاضای اشد مجازات برای وی شده است.

دادستان زابل با اشاره به اینکه برای جلوگیری از سوءاستفاده سارقان، از لحظه ورود به زندان به‌طور کلی مرخصی به آنها داده نمی‌شود، گفت: اقدام دیگری که در بحث برخورد با سارقان صورت گرفته همین موضوع است که در واقع با این رویکرد و دیگر تدابیر اندیشیده شده، توانستیم آمار سرقت‌ها را کنترل کنیم.

نجفی ادامه داد: البته در کل دنیا هم هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که آمار جرایم را به صفر رسانده است اما این را می‌توان ادعا کرد که می‌شود با کار کارشناسی شده آمار سرقت‌ها را کاهش داد.

وی افزود: به منظور نظارت مستمر بر سارقین نیز، وقتی محکومیتشان به اتمام می‌رسد مشخصاتشان به نیروی انتظامی اعلام می‌گردد، تا بعد از آزادی نیز به راحتی قابل کنترل باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *