جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
عبدالملکی در نشست کمیته مردمی صیانت از حقوق هسته‌ای:

غفلت از ۲تاکید رهبری در اجرای برجام

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب: 465596
عضو کارگروه اقتصادی کمیته تخصصی صیانت از حقوق هسته‌ای گفت: اگر به دو تاکید رهبر انقلاب برای اجرای برجام توجه می‌شد، برجام می‌توانست مفید باشد اما چنین توجهی نشده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت‌الله عبدالملکی عضو کارگروه اقتصادی کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته‌ای، عصر امروز در نشست آغاز فعالیت‌های این کمیته که در خبرگزاری مهر برگزار شد، با بیان اینکه این کارگروه موضوعات اقتصادی مربوط به برجام را بررسی کرده و گزارش می‌دهد، گفت: دلیل پرداختن به مسائل اقتصادی برجام این است که متاسفانه در متنی که با عنوان «برجام» تنظیم شده، بخش قابل توجهی از تحریم‌ها قرار نیست لغو شود.
 
وی ادامه داد: بخش دیگری از تحریم‌ها نیز حتی تعلیق نمی‌شود و این، برخلاف آن صحبت‌های غیرمکتوبی است که گفته می‌شد تحریم‌ها برداشته می‌شود.
 
استاد اقتصاد دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه اظهار داشت: اگر با توجه به ملاحظات رهبر انقلاب، به دو نکته در رابطه با برجام و اجرای آن توجه می‌شد، برجام می‌توانست مفید باشد اما به این دو نکته توجه نشده است.
 
عبدالملکی گفت: نکته اول این بود که پیش از آغاز برجام باید سران آمریکا و اتحادیه اروپا نامه رسمی قابل استناد از لحاظ حقوقی مبنی بر لغو تحریم‌ها به ما می‌دادند، اما تا این لحظه هنوز چنین تضمینی ارائه نشده اما در عوض دوستان ما در دولت شروع به اجرای تعهدات جمهوری اسلامی کرده‌اند که این نقض بند یک فرمان رهبری است.
 
وی به نکته دوم در این رابطه اشاره کرد و گفت: بر این اساس در دوره اجرای برجام، هر تحریمی به هر بهانه‌ای توسط غربی‌ها اعمال شود، نقض برجام است اما در هفته‌های اخیر دیدیم که در آمریکا حداقل چهار نوع تحریم علیه ما مطرح شده که دو مورد از آنها اجرا شد، یک مورد در شرف اجراست و یک مورد نیز فعلاً متوقف مانده است.
 
عضو کارگروه اقتصادی کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته‌ای ادامه داد: قانون ویزا، تحریم‌های مربوط به حزب‌الله و حامیان آن به بهانه تروریسم، برداشت از منابع بلوکه شده ایران با مصوبه کنگره و تحریم‌های جدید افراد و شرکت‌ها در حوزه موشکی این چهار قلم تحریم است که در صورت عملی شدن، نقض شروط مد نظر رهبری خواهد بود.
 
عبدالملکی خاطرنشان کرد: کارگروه اقتصادی کمیته تخصصی مردمی صیانت از حقوق هسته‌ای، در ادامه راه به بررسی ابعاد اقتصادی برجام و آثار آن می‌پردازد و به طور منظم نتایج بررسی‌های خود را به مردم گزارش می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *