پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

سخنگوی ارشاد بودجه مصوب «عمار» را تکذیب کرد+سند

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 465579
سخنگوی وزارت ارشاد گفت: ردیف بودجه‌ای در بودجه سال ٩٤ مجلس به عنوان جشنواره عمار مصوب نشده است.
سخنگوی ارشاد بودجه مصوب «عمار» را تکذیب کرد+سند
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری دانشجو، بیست و دومین نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساختمان وزارت ارشاد برگزار شد.

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو درباره بودجه جشنواره عمار و اینکه چرا دولت این بودجه را تخصیص نداده، درحالیکه که مصوبه مجلس بود و باید عملی می‌شد، گفت: این اظهار نظر برخی نمایندگان مبنی بر اختصاص بودجه برای جشنواره مردمی عمار درست نیست. ردیف بودجه ای در بودجه سال ٩٤ در مجلس به عنوان جشنواره عمار مصوب نشده و نیامده است. اعتباری در بودجه برای فیلم‌های فاخر مصوب شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به دستگاه‌های فرهنگی ابلاغ نشده ما هم بودجه‌ای برای حمایت از اینگونه جشنواره‌ها نداشتیم. کمک‌های ارشاد به جشنواره‌ها بنا به درخواست آنها ارایه می‌شود اما درخواستی از سوی مسئولان جشنواره عمار رسما و کتبا نیامده است.

وی ادامه داد: منابع دولتی منابع محدودی است و در قانون بودجه سال ۹۴ ردیفی تصویب نشده است. ضمن اینکه درخواست کمکی هم از جشنواره دریافت نکرده ایم اما از ورود فیلمسازان و هنرمندان برای تقویت صنعت سینما حمایت می‌کنیم.

این در حالی است که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور که توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منتشر شده، در جدول شماره ۱۷- کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی موضوع جزء ۳ ردیف ۵۴۰۰۰۰ جدول شماره ۹ مبلغ ۱۰۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که در ادامه می بینید:

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حقوق نــــــــــــــــــــدان!!!
Romania
دولت راســـــــــــــــــــــــــــــــــــــتگویان !!!
شهاب
دولت راستگويان كه بر حسب تصادف كم حافظه هم هستتتتتتتتتتت،،،،،،،