پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
نایب رئیس کشتی حکمش را پس داد؛

حیدری پاسخ وزیر ورزش و خادم را داد

دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 465473
حکم نایب رئیسی علیرضا حیدری در فدراسیون کشتی درحالی از سوی وزارت ورزش صادر شد که واکنش این قهرمان نامدار به این تصمیم دیرهنگام، چندان دور از ذهن و غیرقابل پیش‌بینی نبود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بعد از حضور رسول خادم به عنوان سرپرست و سپس رئیس در راس امور فدراسیون کشتی ، علیرضا حیدری نیز به عنوان نایب رئیس در لیست مدیران این فدراسیون جای گرفت. این اتفاق از سوی اهالی کشتی با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و گوش شکسته‌های مخالف و موافق رسول خادم،حضور این قهرمان جوان و عنوان دار در عرصه مدیریت را گامی مثبت در بهبود وضعیت این رشته خواندند.
 
به هر حال بعد از این تصمیم امیدوارکننده، حیدری برای آغاز فعالیتش در پست جدید، چشم انتظار دریافت حکم رسمی از سوی وزارت ورزش بود که گویا این حکم هر بار بنا به دلایل مختلفی صادر نمی‌شد و حیدری و فدراسیون کشتی را نزدیک به دو سال در انتظار و بلاتکلیفی قرار داد!
 
هر چند حیدری تا حد توان و اعتبار باوجود عدم صدور حکم در بسیاری از رویدادهای رسمی و بین المللی داخلی حضور یافت و از هیچ کمکی به سیاست‌های فدراسیون دریغ نکرد اما تاخیر در صدور این حکم، رفته رفته رنگ و بوی مختلفی به خود گرفت و او را در ادامه راه خسته و دلسرد کرد. طبیعتا حیدری ترجیح داد روند قبلی خود را با غیبت‌های معناردارش در جلسات و برنامه های کشتی تغییر دهد و کمتر در رویدادهای مختلف آفتابی شود. اتفاقی که بهترین بهانه شد برای منتقدان فدراسیون کشتی و رسول خادم که تا می‌توانند بر سیاست‌های او و همکارانش بتازند و حیدری را یکی از موارد اختلاف نظر فدراسیون کشتی با وزارت ورزش بخوانند.
 
این جریان به آرامی جامعه کشتی را نیز به دو دستگی و جناج بندی سوق داد، اما مرغ وزارت ورزش همچنان یک پا داشت و به هر دلیلی که برای متولیان این وزارتخانه واضح و محترم بود، همچنان از صدور حکم حیدری خودداری شد.
 
فدراسیون کشتی با توجه به وضعیت موجود بیکار نماند و برای پایان دادن به این جریان مخرب و حاشیه‌ساز بارها برای صدور حکم حیدری به وزارت ورزش نامه نوشت و کتبا از وزیر و معاونانش خواست با دوراندیشی و سیاست لازم به این قائله خاتمه دهد، اما این نامه‌ها نیز بی جواب ماند و بهانه تازه ای شد برای اقدامات جدید و قوی‌تر منتقدان برای به رخ کشیدن اختلافات وزارت ورزش و فدراسیون کشتی!
 
این داستان ادامه داشت تا اینکه شامگاه شنبه ۱۲ دیماه در حالیکه این موضوع به یکی از چالش‌های بی سرانجام کشتی بدل شده بود و هر روز بر حجم شایعات و دلایل این اتفاق افزون می‌کرد، به یکباره خبر رسید وزارت ورزش با یک نرمش و سیاست معنادار، حکم رسمی نایب رئیسی علیرضا حیدری را بعد از حدود دو سال امضا و صادر کرد.
 
اما حکمی که در اوج اجرای برنامه‌های المپیکی فدراسیون صادر شد و به واقع می توانست نشانگر نوعی تعامل و همکاری دیرهنگام اما سازنده بین خادم و وزیر باشد، یک شب بیشتر دوام نیاورد و علیرضا حیدری در واکنشی قاطعانه و قابل پیش بینی اعلام کرد نیازی به حکم ندارد، چون مدتهاست از این مسئولیت استعفا کرده است!
 
مرد برنزی المپیک ۲۰۰۴ آتن صبح امروز به صراحت از قطع همکاری خود با فدراسیون کشتی خبر داد و اعلام کرد برای کمک به کشتی نیازی به حکم و امضا ندارد و هر جا لازم باشد بدون هیچ ادعا و تبلیغی وارد گود می شود. هر چند حیدری با اظهارات اخیر خود سعی در عادی نشان دادن روابطش با متولیان کنونی فدراسیون کشتی دارد اما شاه بیت صحبت‌هایش گویای چیز دیگریست: "من و خادم، مدل هم نیستیم و نمی‌توانیم در کنار هم کار کنیم."
 
البته حیدری وزارت ورزش را هم از حملات نقادانه خود بی نصیب نگذاشته و اعلام کرده نیازی به حکم و امضای آقایان ندارم، چراکه حکم مرا خدا زده است.
 
پیش بینی چنین تصمیم و اظهاراتی ازسوی یکی از قهرمانان کشتی ایران چندان سخت نبود چرا که انتظار ۲۰ ماهه برای دریافت حکم، به معنای زیر سوال رفتن اعتبار و شایستگی فردی است که سالها برای بالابردن پرچم کشورمان در رقابتهای جهانی و المپیک تلاش کرده و جنگیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *