کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدا مجتبی شاکری از وارونگی فرهنگی؛

همه نگران"وارونگی هوا"هستند اما کسی غمِ"وارونگی فرهنگ" ندارد!/ "هوای فرهنگ" هم آلوده است

13 دی 1394 ساعت 13:19

رصد مستمر نشر و یا بازنشر رمان های مجاز داخلی و خارجی ، حجم فزاینده ی آثار تهاجمی از این دست را از حوزه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می دهد.


گروه فرهنگ جهان نیوزـ مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران با انتشار یادداشتی نسبت به هوای آلوده فرهنگ کشورمان هشدار داد: این روزها بحث وارونگی هوا در کمتر محفلی است که نقل مجلس نباشد . تعطیلی مدارس، نگرانی سایت ها و رسانه ملی ، تشکیل کمیته ویژه آلودگی هوا ، آمار ارائه شده از افزایش مرگ ومیر فراتر از شرایط معمول در صحن شورا و مصاحبه هایی که در پی واکاوی سرمنشاء این وارونگی است نشان از حساسیت و اهمیت این پدیده جوی در مرگ خاموش انسان ها ست.

دریغم آمد پرده ای از وارونگی را پیش روی دلسوزان جان انسان ها و شیفتگان زندگی پاک بالا نزنم و پرده از رخسار افریت وارونگی فرهنگی را به نمایش نگذارم. مرگی که با فرونشستن واژه ها در قالب جملات مهندسی نیت، انگیزه و هدف مخاطبین را آنچنان دگرگون می کند که فهرست مطول آسیب های اجتماعی، طلاق، اعتیاد، خودکشی، هرزگی، تلاشی خانواده و ... از پیامدهای تنفس در فضای این وارونگی فرهنگی است.

رصد مستمر نشر و یا بازنشر رمان های مجاز داخلی و خارجی ، حجم فزاینده ی آثار تهاجمی از این دست را از حوزه نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می دهد. تعجب برانگیز آن که در خاموشی فرهیختگان و دغدغه مندان اهل فرهنگ، تهاجم به اخلاق و ارزشهای فردی و اجتماعی را تا مرز کفر و بی اعتقادی به اصول پذیرفته شده ی جامعه به پیش می برد و سبک زندگی ای را رقم می زند که در آن خودباوری، امید، معنویت، حیا، حفظ کرامت، اعتماد متقابل و تشکیل زندگی را افق هایی غیر قابل دسترس و چشم اندازهایی تاریخ مصرف گذشته ترسیم می کند .

بی هیچ پیش داوری وعده ای را که در تذکر صحن شورا برای معرفی حداقل ۲۰ رمان از این دست و درج چکیده این رمانها در سایتم دادم مطرح می کنم و شما را به تماشای این وارونگی از جنس فرهنگی آن دعوت می کنم.

۱- چهار زن
۲- سهم من
۳- هتل آیریس
۴- خانواده پاسکوال دو آرته
۵- تقسیم
۶- شوهر من
۷- چنار دالبتی
۸- مردم طلسم شده
۹- آوای کوهستان
۱۰- رویای تبت
۱۱- سایه عقاب روی پیاده رو
۱۲- پیش از آن که بخوابم
۱۳- پنجاه درجه بالای صفر
۱۴- خانه داری
۱۵- اتاق
۱۶- میراندا
۱۷- کله اسب
۱۸- ثریا زنده می شود
۱۹- چشم زخم
۲۰- «کوکی به نام این»، «پسر سرگردان» و «مردی به نام دیوید»


کد مطلب: 465269

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/465269/همه-نگران-وارونگی-هوا-هستند-اما-کسی-غم-فرهنگ-ندارد-هوای-هم-آلوده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com