پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نژادپرستی کار دست اسراییل داد

يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 465263
نژادپرستی اسرائیل و سیاست‌های سرکوبگرانه و جنایتکارانه آن جایی برای صبر و تحمل باقی نگذاشته و آنچه در قلب تل‌آویو رخ داد، چیزی جز حاصل این سیاست‌ها نیست و مسئولیت آن به‌طور مستقیم متوجه بنیامین نتانیاهو است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه رأی الیوم خبر داد، عبدالباری عطوان سردبیر این روزنامه با اشاره به حمله اخیر به یک رستوران در مرکز شهر تل‌آویو نوشت: نژاد پرستی اسرائیل و سیاست‌های سرکوبگرانه و جنایتکارانه آن جایی برای صبر و تحمل باقی نگذاشته و آنچه روز گذشته در قلب تل‌آویو رخ داد حاصل همین سیاست‌ها است و مسئولیت آن به‌طور مستقیم متوجه بنیامین نتانیاهو است.

حمله یک فرد ناشناس به یک رستوران در مرکز تل‌آویو و تیراندازی به‌سمت حاضران در این محل غیرمنتظره نیست و اگر بگوییم با تأخیر انجام شده است، مبالغه نکرده‌ایم.

* احتمال تکرار عملیات مشابه در روزهای آینده

به‌عبارت بهتر این حمله که بنابر اعلام منابع پلیس اسرائیل دو کشته و پنج زخمی به جا گذاشته است، قابل پیش‌بینی بود و چه‌بسا در پرتوی رکود روند صلح و غوطه‌ور شدن اسرائیل در شهرک سازی و کشتار، در روزهای آینده عملیات مشابه بیشتری را شاهد باشیم.

کابینه اسرائیل به‌طور مستقیم مسئول این عملیات یا عملیات مشابه دیگر است و بنیامین نتانیاهو و دادگاه عالی اسرائیل که قوانینی را براساس سیاست‌های نژادپرستانه و انتقامجویانه خود وضع می‌کنند، در این خصوص مسئول اصلی هستند.

به‌عبارت دیگر وقتی مجازات سنگ‌پرانی، ۱۰ سال زندان و مجازات حمل چاقو اعدام بی‌چون و چرا تعیین شده و اجساد قربانیان نیز لگدمال می‌شود و به‌عنوان مجازات این اقدامات منازل فلسطینی‌ها نیز مورد یورش قرار می‌گیرد برای واکنش جوانان فلسطینی چه انتظاری می‌توان داشت؟

آیا باید منتظر برپایی جشن خوشامدگویی به سربازان اسرائیلی بود و تفنگ‌های آنان که اعضای خانواده این جوانان را هدف قرار می‌دهد، عطرآگین کرد؟

در شرایطی که حمل چاقو موجب می‌شود، شهرک نشینان و یا سربازان اسرائیلی بلافاصله تفنگ‌های خود را به‌سمت صاحب این سلاح سرد نشانه بروند، چه‌بسا برخی از فلسطینی‌ها در جستجوی یافتن تفنگ و یا تیرباری برآمده و به مغازه‌ها و مراسم جشن اسرائیلی‌ها حمله کنند و تعداد هرچه بیشتری از شهرک نشینان و سربازان را به هلاکت برسانند.

* جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینی‌ها

سه ماه است که سربازان اسرائیلی عوامل انتفاضه‌ای را که شعله‌های آن در فلسطین اشغالی زبانه کشیده است، با خونسردی و به‌دستور مستقیم نتانیاهو و اعضای کابینه او و با همدستی و تبانی دادگاه عالی اسرائیل و نیز مشارکت گسترده رسانه‌های اسرائیلی به قتل می‌رسانند بدون اینکه یک نفر مانع این جنایاتی شود که در روز روشن و در برابر دیدگان جهانیان رخ می‌دهد.

از آغاز اشغال فلسطین در ۶۸ سال گذشته ابومازن میانه‌روترین و خوارترین رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به شمار می‌آید، او با گریه برای صلح و توافقنامه‌های آن عازم سازمان ملل و مجمع عمومی شده و از عدم پایبندی «شریک» اسرائیلی به توافقنامه‌های صلح شکایت کرد اما باید پرسید: پاسخ دنیای منافق غرب که رهبری آن به دست آمریکا است، چیست؟

متأسفانه و حتی شرم‌آور اینکه ابومازن هیچ یک از تهدیدهای خود مبنی بر توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل را که عامل حمایت از اشغالگران و شهرک نشینان است، عملی نکرد و خون شرافت و شهامت در رگهای او جاری نیست بلکه از پنجره اتاق خود ناظر یورش نیروهای اسرائیلی به حیاط منزل خود بود و حتی اگر وارد اتاق خواب او شده و به جستجو می‌پرداختند نیز کاری نمی‌کرد.

در این شرایط با وجود عملیات نژادپرستانه اسرائیل و توهین‌های مداوم به تمام فلسطینی‌ها از رئیس تشکیلات خودگردان گرفته تا کودک فلسطینی که طعمه سگ‌های شهرک نشینان شد، دیگر جایی برای صبر و تحمل و شنیدن صدای غربی‌ها و شرقی‌ها باقی نماند.

عطوان در پایان نوشت ناگفته پیداست که شرایط به‌سرعت رو به تغییر است و اسرائیل از هرج و مرج خونینی که منطقه را در بر گرفته است، در امان نخواهد ماند و نه بمبهای اتمی و نه هواپیماهای مختلف آن سودی نخواهند داشت و این اسرائیل است که شهرک نشینان و منطقه را به این وضعیت سوق داد و اکنون باید دیر یا زود نتایج تروریسم و سیاست‌های خود را بپذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *