شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مبنای عمل پلیس فتا در فضای مجازی

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 465066
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی گفت: احکامی که رهبری صادر کرده‌اند برای کشور ملاک عمل است و مبنای کار ما فرمایشات و مطالب رهبری است
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در نشست مشترک پلیس فتا و قضات رسیدگی کننده به پرونده‌ های جرایم رایانه‌ای و اینترنتی به هماهنگی بین نیروی انتظامی و قوه قضائیه اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی بدون قوه قضائیه نمی‌تواند ماموریت‌هایش را انجام دهد و اگر قوه قضائیه هم ناجا را نداشته باشد در اجرای احکام با مشکل مواجه است.

وی گفت: در سال‌های گذشته این هماهنگی بوده و امروز بهتر هم شده است.

وی با اشاره به رشد فضای سایبری و فضای مجازی در کشور تصریح کرد: رشد فضای مجازی یک حرکت سریع بوده و متناسب با آن باید آمادگی بیشتری برای استفاده از فرصت‌ها و همچنین پیشگیری و مقابله با تهدیدها را داشته باشیم.

اشتری افزود: باید در مرحله اول اقدامات پیشگیرانه و پیش‌دستانه را داشته باشیم و در مرحله بعدی اقدامات مقابله‌ای را در دستور کار داشته باشیم تا بتوان فضای مجازی در کشور را یک فضای امن کرد و مردم بتوانند با احساس امنیت از این فضا استفاده کنند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: اگر جایی احساس شود که فضای مجازی موجب آسیب به مردم و خانواده‌ها می‌شود دستگاه‌های دولتی باید اقدامات پیشگیرانه در مقابله با این آسیب را داشته باشند و نمی‌توان بی‌تفاوت گذشت.

سردار اشتری به تشکیل پلیس فتا اشاره کرد و گفت: به موازات پیشرفت فضای مجازی، ناجا با مصوبه دولت وقت، پلیس فتا را راه‌اندازی کرد و در این چند سال گذشته پلیس فتا در عین نوپایی و جوانی رشد بسیار خوبی را در اجرای ماموریت‌هایش داشته است.

وی گفت: پلیس فتا با اجرای وظایف و ماموریت‌های خودش باعث دلگرمی مردم و مسئولان شده و این پلیس وظایفش را به نحو احسن انجام می‌دهد و این موضوع باعث شده که پلیس فتا نه تنها سرمایه‌ای برای ناجا، بلکه برای کل کشور باشد.

اشتری با اشاره به استقبال کابران ایرانی برای استفاده از شبکه های اجتماعی گفت: آمار حضور افراد در شبکه‌های اجتماعی که توسط شورای عالی فضای مجازی اعلام شده رقم قابل توجهی است که بتوانیم جلوی آسیب‌های این فضا را بگیریم.

فرمانده ناجا ادامه داد: باید مشخص کنیم که اقدامات ایجابی چه باید باشد؛ اقدامات سلبی برای ما مشخص است و روزمره با آن سر و کار داریم و نسبتا مسلط بر آن هستیم ولی باید مشخص کرد که در این فضا چه کار ایجابی می‌توان انجام داد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: فرمایشات حضرت آقا ابعاد مختلفی دارد و احکامی که صادر کرده‌اند برای کشور ملاک عمل است و مبنای کار ما فرمایشات و مطالب مقام معظم رهبری است.

وی با پیشنهادتشکیل کارگروه متشکل از جمع حاضر در این همایش و تعدادی از کارشناسان به قوه قضاییه گفت: برای انجام امور این کارگروه پیشنهاد می دهم پلیس فتا پیگیر این امر باشد تا مشخص شود وظیفه پلیس فتا در این حوزه چیست.

وی به بحث آیین دادرسی کیفری جدید پرداخت و گفت: یکسری اصلاحات به نظر می‌رسید باید انجام می‌شد که آنها را اعلام کرده‌ایم که با پیگیری معاونت حوزه ناجا انشاءالله دنبال می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد : باید کاری کرد که آسایش، آرامش و احساس امنیت برای مردم محقق شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت انسجام، هدایت مقام معظم رهبری و حضور مردم و هوشیاری آنها از آرامش خوب و بالایی برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *