پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۲

جهانگیری: تحریم‌ها تا ۱۸ روز آینده لغو می‌شود

وزارت نیرو منحل نمی شود
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 465039
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت با بررسی کارشناسی به این نتیجه رسید که وزارت نیرو منحل نشود، از لغو تحریم‌های ایران تا پایان دی ماه سال‌جاری خبر داد.
جهانگیری: تحریم‌ها تا ۱۸ روز آینده لغو می‌شود
به گزارش جهان به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری امروز در جمع خبرنگاران درباره انحلال وزارت نیرو و یا ادغام این وزارتخانه با وزارت نفت، گفت: ادغام یا انحلال وزارت نیرو یک پیشنهاد جدی نیست، البته شاید شیطنت باشد، زیرا همواره سازمان‌هایی که کار آنها تدوین برنامه است، پیشنهادهایی ارائه می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: احتمالاً در برخی از شوراها بحث ادغام و انحلال صورت گرفته، موضوعی که البته در گذشته نیز مطرح بوده، اما وقتی به دولت رسید، چون مسائل بهتر و کارشناسی شده بود، اعلام شد که این موضوع مطرح نیست.

این عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر اینکه پس انحلال وزارت نیرو و ادغام آن در دولت انجام نگرفته و این وزارتخانه با قوت به کار خود ادامه خواهد داد، اظهار داشت: دولت در این زمان وقت رسیدگی به این گونه موارد را ندارد و قصد انحلال وزارت نیرو را ندارد.

به گزارش مهر، پیش از این سازمان مدیریت در پیش نویس لایحه برنامه ششم توسعه ادغام وزارت نیرو و نفت و تشکیل وزارت انرژی را به دولت پیشنهاد کرده بود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در خصوص زمان دقیق لغو تحریم‌های اقتصادی ایران، توضیح داد: رئیس جمهور اعلام کرده است زمان لغو تحریم‌ها تا پایان دی ‌ماه است.

در ادامه از جهانگیری درباره سرنوشت اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۵ سئوال شد که وی در پاسخ گفت: اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده هم ادامه می یابد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه افت قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار اتفاق مهمی است، اظهارداشت: کشور سال‌ها با نفت ۱۰۰ دلاری اداره شده و تمام شاکله اقتصادی نهادها و وزارت‌خانه‌ها براساس همان نفت ۱۰۰ دلاری بوده و اکنون که نفت به بشکه‌ای کمتر از ۳۰ دلار کاهش یافته، باید نسبت به اصلاح رویه گذشته اقدام کنیم.

این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه افت قابل توجه قیمت نفت به طور حتم بودجه جاری کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: دولت در تلاش است با اتخاذ راهکارهایی به گونه‌ای عمل کند که نه تنها در سال آینده شاهد رکود و افول اقتصادی نباشیم بلکه رونق بیش از پیش را در اقتصاد کشور شاهد باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یه تومن بده ماست به همین خیال باش !
علی
این حرفها زده می شود تا دولت بتواند باقیمانده تاسیسات هسته ای از جمله نیروگاه آب سنگین را نابود کند. پس از نابودی شروع می شود به توجیه و بهانه تراشی برای عدم لغو تحریم ها!
ح
Norway
وتازه این اول توطئه است وتحریم های جدید وضع میشود . خیلی ساده اید ویا........
United States
جداسازی بخش تعاون ،ازوزارت حجیم تعاون کارو.....ازضروریات است که انشاالله دولت تدبیروامیدفکری به حال آن بکند
فرجام تیره و تار برجام
از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید
خوش خیال
تحریم واردات کالاهای مصرفی برداشته شده است! کافی است به تبلیغات کالاهای مصرفی در گوشه و کنار شهر نگاهی بیندازید.
بابا پنجعلی: الکی می گه
جناب آقای جهانگیری در مورد تحریم ها به همین خیال باشید.البته این احتمال هم وجود داره که بعد از اینکه چند تحریم به درد نخور را برداشتن شما تشریف بیارین و بگین منظور ما همین ها بود !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
Finland
قبلا اعلام شده بود پانزهم دی
بزک نمیر بهار میاد!
Germany
چراازسال آینده! ازهمین ماه قطع کنید مگه شندرغاز یارانه چه باری ازدوش مابرداشته? پول 45عددنون برای دوهفته که اینقدرتهدیدنداره!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اون رئيس جمهور اين معاون اول را هم بايد داشته باشه همه چيزشون بايد بهم بياد .
از شجاعت و جسارت و دشمن ستيزي اين دولت در شگفتم !!!!!