شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

ننگ امروز جهان اسلام از دید امام خمینی

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب: 465021
امام خمینی: چرا ما به این روز نشانده شدیم که امریکا از آن‌ور دنیا بیاید و مقدرات کشورهای ما را تعیین کند، و مقدرات علمای اسلام را تعیین کند ولو با دست دیگران، و به صراحت بگوید که من منفعت دارم در منطقه ، و دخالت آشکار در منطقه بکند و مسلمین نشسته باشند و ناظر باشند؟
به گزارش جهان، فارس نوشت: امام خمینی رهبر انقلاب امروز به مناسبت عید میلاد نبی معظم اسلام مسئولین و کارگزاران چمهوری اسلامی را به حضور پذیرفتند . رهبر انقلاب در این جمع طی سخنانی اظهار داشتند « گرفتاری های مسلمین همه از این قدرت های بزرگ و تزریق کردن آنها و تلقین کردن آن ها به نوکرهای خودشان در منطقه‌ها و تمام گرفتاری هایی که مسلمین دارند از دست این هاست ، و تا از دست این ها نجات پیدا نکنند گرفتاری ها رفع نمی‌شود.»

ایشان افزودند « باید دید با چه حقی امریکا از آن طرف دنیا دستش را دراز می‌کند به این طرف دنیا و در کشورهای اسلامی دخالت می‌کند و می‌خواهد مقدرات کشورهای اسلامی را او تعیین کند. این ننگ برای مسلمین نیست که یک کشوری که دشمن خدا شمرده می‌شود، یعنی سرانش، یک دولتی‌ که دشمن اسلام شمرده می‌شود و دشمن بشریت شمرده می‌شود، از آن طرف دنیا دستش را دراز کند با یک میلیارد جمعیت مسلم مقدرات کشورهای اسلامی را او تعیین کند؟ و نگویند تو چکاره‌ای که در لبنان دخالت می‌کنی؟ تو چکاره‌ای که در مصر دخالت می‌کنی؟ ما دست او را شکستیم و قطع کردیم و از کشور خودمان بیرونشان کردیم.»

امام خمینی تاکید کردند « آمریکا می‌گوید که ما در منطقه منافع داریم! چرا باید او در منطقه ما منافع داشته باشد؟ چرا باید منافع مسلمین منافع آمریکا باشد و او در منطقه منافع داشته باشد و یکی سؤال نکند این را؟ یکی از کشورها سؤال نکنند این را از آمریکا ، که شما چکاره هستید که آمدید می‌خواهید مقدرات این منطقه را درست کنید؟ شما چکاره‌اید؟ شما چرا آمدید؟»

رهبر انقلاب افزودند « همه این مجالسی که به دست خود این قدرت های فاسد ایجاد شده هم، ساکت نشستند، با اینکه دخالت دولتی در دولت دیگر این مسائل عمومی دنیاست که نباید بشود. لکن او بصراحت دخالت می‌کند و دولت های مرتجع بسیار کثیف هم با صراحت از او می‌خواهند که دخالت بکند و این مجلسهای عمومی نمی‌گویند چرا دخالت می‌کنی؟

ایشان تاکید کردند « چرا ما به این روز نشانده شدیم که امریکا از آن‌ور دنیا بیاید و مقدرات کشورهای ما را تعیین کند، و مقدرات علمای اسلام را تعیین کند ولو با دست دیگران، و به صراحت بگوید که من منفعت دارم در منطقه ، و دخالت آشکار در منطقه بکند و مسلمین نشسته باشند و ناظر باشند؟ ای ائمه جمعه همه بلاد اسلامی، مردم را آگاه کنید ، این «چرا» را بین مردم بگویید، این «چرا» هم به غرب وارد است و هم به شرق وارد است. و چرا شوروی در ممالک اسلامی دخالت می‌کند...»(۱)

ضیاء الحق : کلید مسئله افغانستان در دست شوروی است

خبرگزاری فرانسه گزارش داد ضیاء الحق رئیس حکومت نظامی پاکستان امروز مدال های عالی نظامی کشور را به ژنرال محمد صالح الحمد رئیس ستاد مشترک عربستان و سه افسر ارشد این کشور اعطا کرد . ضیاء الحق در پی ملاقاتش با الحمد که سرپرستی یک هیئت نظامی هشت نفری سعودی را به عهده دارد این نشان را که یکی از عالی ترین مدال های نظامی پاکستان است را به وی اعطا کرد .

در همین حال به گزارش یونایتدپرس از اسلام آباد گزارش داد ضیاء الحق امروز گفت : معتقدم رهبری جدید شوروی خواستار حل مسئله افغانستان است و از زاویه تازه ای به این مسئله نگاه می کند . رئیس جمهور پاکستان افزود : معتقدم کلید حل مسئله افغانستان در دستان شوروی است و این یک موضوع سیاسی است که از طریق سیاسی نیز باید حل شود . (۲)

میتران : فرانسه از زرادخانه خود حتی یک موشک نمی کاهد

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد فرانسوا میتران رئیس جمهور فرانسه امروز در تلویزیون این کشور تاکید کرد فرانسه بنیه استراتژیک خود را کاهش نخواهد داد. میتران با اشاره به مذاکرات آمریکا و شوروی در ژنو پیرامون موشک های هسته ای میان برد در اروپا اظهار داشت : بین وضع دو ابرقدرت و وضع فرانسه رابطه مستقیمی وجود ندارد و مذاکرات ژنو به ما مربوط نیست .

میتران که مستقیما به پیشنهاد های اخیر رهبر جدید شوروی پاسخ می داد افزود : فرانسه از زرادخانه خود حتی یک موشک را کم نخواهد کرد . (۳)

ابوایاد : اردن از جانب فلسطینی ها حق وکالت ندارد

صلاح خلف معروف به ابوایاد مرد شماره دو فتح امشب طی سخنانی به مناسب آغاز نوزدهمین سال انقلاب فلسطین در کویت گفت : طرح صهیونیسم نه تنها برای نابودی ملت فلسطین است بلکه درصدد است حیثیت اسلامی ما را لگد کوب کند . وی گفت : ما فقط برای آزادی بیت المقدس مبارزه می کنیم و هیچ جای دیگر را به عنوان وطن نمی پذیریم.

وی افزود : رژیم های مرتجع عرب از انقلاب فلسطین وحشت دارند و لذا تعداد فلسینی هایی که توسط رژیم های مرتجع عربی کشته و زندانی شده اند بیشتر از کسانی است که صهیونیست ها به قتل رسانده اند. ابوایاد گفت : رژیم های عربی سعی دارند انقلاب فلسطین را به شکست بکشانند .

وی ضمن حمله شدید به آمریکا گفت : آمریکا پس از اجرای طرح اشغال لبنان توسط اسرائیل با وضع ننگینی بر روی کشته های لبنان مذاکرات صلح انجام می دهد و این بزرگترین ننگ جهان عرب است . ابوایاد در مورد طرح وحدت فلسطین واردن نیز گفت : واگذاری سرنوشت فلسطین به اردن به معنی محو انقلاب فلسطین است و ما هرگز این وضع را نمی پذیریم و وکالتی به اردن نخواهیم داد. وی در مورد بازگشت مصر به صف اعراب نیز گفت : بازگشت بدون الغای کمپ دیوید به معنی ورود اعراب به کمپ دیوید است . (۴)

پی نوشت:

۱-صحیفه امام ، جلد ۱۷ ، صفحه ۲۰۲
۲- اطلاعات ، ۱۳ دی ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۶
۳- اطلاعات ، ۱۳ دی ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۶
۴- اطلاعات ، ۱۳ دی ۱۳۶۱ ، صفحه ۱۶
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این اخبار که ادامه اش خیلی قدیمیه!