پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

2500ایزدی همچنان نزد داعش‌اسیرهستند

شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 464972
شورای استانداری نینوا اعلام کرد که ۲۵۰۰ شهروند ایزدی همچنان نزد گروه تروریستی داعش اسیر هستند.
به گزارش جهان، رسانه‌های عراقی اعلام کردند: شورای استانداری نینوا روز گذشته از آزادی ۲۵۰۰ شهروند ایزدی از دست گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۵ میلادی خبر داد و اعلام کرد که این گروه تروریستی همچنان ۲۵۰۰ ایزدی دیگر را در اسارت خود دارد.

«حسین تاتانی» عضو شورای استانداری نینوا گفت که گروه تروریستی داعش بعد از تصرف سنجار واقع در غرب موصل در سال گذشته میلادی، حدود ۵ هزار ایزدی را به اسارت گرفت و دهها نفر از آنها را نیز به قتل رساند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰۰ ایزدی که اکثر آنها زن و کودک هستند همچنان نزد گروه تروریستی داعش اسیر هستند گفت هزاران نفر از ایزدی ها عراق را به مقصد اروپا ترک کرده اند و روزانه بین ۵ تا ۷ خانوار ایزدی از عراق به اروپا مهاجرت می کنند.

داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (۱۰ ژوئن ۲۰۱۴ ) به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در ۴۰۰ کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود در آورد و سپس پیشروی خود را به سمت مناطق دیگر آغاز کرد.

تروریست‌های داعشی از زمان اشغال موصل تاکنون مرتکب جنایات فجیعی شده اند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *