جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲۳
در همایش سراسری اصولگرایان مطرح شد؛

آیت‌الله‌موحدی:مجلس‌ششم‌رافراموش نکرده‌ایم/حداد عادل: هرکس وحدت را بشکند باید هزینه آن را بدهد

تشکل‌ها سند وحدت و گذشت از منافع شخصی امضا کردند
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 464690
دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: باید از خدا بخواهیم که اگر وارد اصولگرایان شدیم، هدفمان دین و تشکیل مجلسی در خدمت اسلام، تابع ولایت و در خدمت مردم باشد.
آیت‌الله‌موحدی:مجلس‌ششم‌رافراموش نکرده‌ایم/حداد عادل: هرکس وحدت را بشکند باید هزینه آن را بدهد
گروه سیاست جهان نيوزـ آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارزطی سخنانی در اولین گردهمایی سراسری شورای ائتلاف اصولگرایان که با عنوان «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» در تهران برگزار شد، مقطع کنونی را مقطعی حساس عنوان کرد و اظهار داشت: باید از خدا بخواهیم که اگر وارد اصولگرایان شدیم، هدفمان دین و تشکیل مجلسی در خدمت اسلام، تابع ولایت و در خدمت مردم باشد.

وی افزود: مبادا گروه گرایی و سهم خواهی در ورود ما به این گروه اصولگرا نقش داشته باشد. باید روحیه‌ای داشته باشیم که اگر بر اساس تصمیم شورای مرکزی ائتلاف، عده ای اصلح انتخاب شدند ولی از حزب متبوع ما کسی نیست، ذره‌ای ناراحت نشویم.

موحدی کرمانی با بیان اینکه اگر اخلاص باشد، مورد لطف خدا قرار می‌گیریم، گفت: وقتی اخلاص باشد دیگر بر سر صندلی مجلس دعوا نمی شود و فرد می‌گوید اگر با آمدن من رای اصولگرایان می شکند، پس کنار می روم.


دبیرکل جامعه روحانیت مبارز دلیل بسیاری از شکست ها را نبودن اخلاص عنوان کرد و گفت: شرک خفی این است که در عمل خود، غیر خدا را وارد کنیم.

موحدی کرمانی درخصوص انتخابات مجلس خبرگان نیز خاطرنشان کرد: کدام یاری دین بهتر از اینکه خبرگانی انتخاب کنیم که ولایت را تحکیم کند؟

وی ادامه داد: خدا به رهبر انقلاب طول عمر دهد و امیدواریم دیگر نیازی نباشد تا ظهور امام عصر(عج)، خبرگان فردی را انتخاب کنند ولی باید فکر بعد را نیز کرد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: مردمی که خبرگان را انتخاب می کنند باید دقت داشته باشند و به افراد مورد اعتماد مراجعه کنند.

موحدی کرمانی در ادامه با تاکید بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هنوز مجلس ششم را فراموش نکردیم. ما مجلسی می‌خواهیم که جلوی رهبری نایستد چون اگر نماینده ای تابع ولایت بود، حتما دلسوز مردم و کشور نیز هست.

وی ادامه داد: فردی می آید و رای اصولگرایی را می‌شکند و می‌گوید که من احساس تکلیف کردم؛ نه می‌خواهد احساس تکلیف کنی و نه رای داری.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز گفت: در موضوع انتخابات خبرگان نیز تلاش هایی در حال انجام است و گروه‌های زیادی از اصولگرایان جمع شده اند اما نباید به این تعداد خود غره شویم.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ضرری که همیشه اسلام خورده به این دلیل بوده که برخی افراد، حق و باطل را با هم مخلوط کردند.


دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در همین راستا به فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: در این فتنه خیلی‌ها می گفتند این ۲ نفری که پیشگام فتنه اند، داری سوابق طولانی در انقلاب هستند؛ درست است. اگر این سابقه را نداشتند نمی‌توانستند مردم را فریب بدهند.

حداد عادل: هرکس وحدت اصولگرایان را بشکند باید هزینه آن را بدهد

غلامعلی حدادعادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان نیز در این همایش اظهار داشت: بعد از ماه ها همدلی و همزبانی میان نمایندگان تشکل های بزرگ اصولگرا و کمک گرفتن از ۳ فقیه بزرگوار، شورای مرکزی ائتلاف شکل گرفت.

حدادعادل تاکید کرد: اصولگرایان باید در انتخابات دهم، نگاهی به ۱۸ سال گذشته انداخته و فراز و فرودهای این دوره و عوامل شکست و پیروزی را بررسی کنند.

وی اب بیان اینکه شرایط انتخابات امسال از همیشه حساس تر است، گفت: دوام و قوت نظام جمهوری اسلامی شرایط را حساس تر کرده و هر روز باید بصیرت بیشتری داشته باشیم.


سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با اشاره به سالروز حماسه ملت ایران در ۹ دی ۸۸، این روز را روز لبریز شدن کاسه صبز ملتی دانست که نزدیک به ۶ ماه شاهد فتنه انگیزی فتنه گران بود.

حدادعادل تصریح کرد: برخی تصور می کردند صبر و سکوت ملت نشانه رضایت مردم از رذالت آنهاست اما ۹ دی، «نه» بزرگ ملت ما به فتنه بود و نشان داد که راه خود را در انقلاب اسلامی گم نکرده و فریب تبلیغات دشمن را نمی‌خورد.

وی با تاکید بر هوشیاری درباره توطئه های معاندین گفت: پیش از این شبکه های ماهواره ای برای عدم شرکت در انتخابات تبلیغ می‌کردند اما این روزها شبکه‌ای مانند من و تو، برنامه منظم درباره انتخابات دارد.

حدادعادل به حوادث منطقه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: وزیر امورخارجه آمریکا از کشته شدن فرمانده یک گروهک تروریستی ابراز تاسف می کند و همین دولت، مدعی مبارزه با تروریسم است و جمهوری اسلامی را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه مقام معظم برجام را یک آزمایش می‌دانند، افزود: آمریکایی‌ها هنوز امضای پای برجام خشک نشده و هیچ عملی در برداشتن تحریم‌ها نداشته‌اند، به اموال ایران دستبرد می‌زنند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود، اخلاص را شرط اول اصولگرایی عنوان کرد و اظهار داشت: ما باید برای رضای خدا وارد انتخابات شده باشیم و بدانیم که تعصب حزبی با اصولگرایی در تضاد است.

حدادعادل افزود: در شرایط حساس کنونی، شرط اول آن است که در ائتلاف اصولگرایان، تعصب حزبی و گروهی را پشت در گذاشته و به عنوان اصولگرا در ائتلاف وارد شویم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: اگر کسی این وحدت را بشکند، باید هزینه آنرا در این دنیا و آخرت بپردازد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر برای خدا آمده ایم و ثبت نام کردیم، آماده باشیم برای خدا هم کنار برویم.

حدادعادل با بیان اینکه عده ای در صدد تخریب اصولگرایی و اصولگرایان و ایجاد تفرقه در میان آنها هستند، گفت: آنها از فضای مجازی برای انتشار اخبار دروغ استفاده می‌کنند و ما باید مراقب باشیم که فریب این اخبار را نخوریم.

سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان افزود: به طور متوسط هر ۶ ساعت یک خبر علیه وحدت اصولگرایان منتشر می شود و احساس می شود عده‌ای می‌خواهند انتخابات مجلس خبرگان را دوقطبی کنن.


وی تصریح کرد: ما برای خدمت به کشور، کمک به دولت را ضروری دانسته و تضعیف دولت را به فرموده امام(ره) و رهبری به مصلحت نمی دانیم.

حدادعادل گفت: مساله اصلی کشور، موضوع اقتصادی است و نقد منصفانه در این زمینه تخریب دولت محسوب نمی‌شود.

تقوی: سران تشکل‌های بزرگ اصولگرا سند وحدت و گذشت از منافع شخصی امضا کردند

سید رضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز نیز در این همایش گفت: پیام این مجلس همت، وحدت و گام نهادن در مسیر حق و حقیقت و همچنین بیعت با آرمانهای شهدا و تبعیت از مقام عظمای ولایت است.

وی افزود: همه کسانی که امروز هستند عزم این دارند تا در صف واحد برای رسیدن به موفقیتی بزرگ حرکت خود را آغاز کنند و شک نداریم جمعی با این ویژگی‌ها دربرابر هر مشکلی پیروز خواهد بود و به هدف می رسد.


تقوی با بیان اینکه هر ملتی و هر جمعی که قابلیت های خود را افزایش دهد به مقدار جهاد و کوشش خود عنایات الهی شامل حال وی خواهد شد، افزود: اگر هزار بار فریاد بزنیم اصولگراییم فایده ندارد بلکه باید گفت به عمل کار برآید؛ باید باور کنیم شایستگی داریم و میتوانیم ولی اگر شرایط و بستر را فراهم نکنیم راه به جایی نخواهیم برد .

وی تاکید کرد: نکته مهم اما این است که در این مسیر باید خود را سبک کنیم و منیت ها را دور بریزیم چرا که با داشتن بندها و زنجیرها نمیتوانیم حرکت کنیم پس باید خودبینی ها را کنار بگذاریم و متوجه باشیم که یک هدف و یک مسیر داریم.

تقوی ادامه داد: نظام هستی بر این شکل گرفته که تا قومی خودش تغییر نکند سرنوشتش تغییر نخواهد کرد، بنابراین همه اصولگرایان با همه سلیقه ها به این نتیجه رسیده اند که امروز باید با هم حرکت کنند و همین که همه گروهای اصولگراها منیت را کنار گذاشته اند خود نشانه رشد است.

وی با بیان اینکه در همین جا باید از آیات یزدی، مصباح و موحدی تشکر کنیم که با جلساتی که داشتند باعث شدند همه کسانی که به آنها دل بسته اند کنار هم حمع شوند، اظهار داشت: همه اصولگرایان آوای ائتلاف سردهند.

تقوی همچنین اظهار داشت: اصولگرایان تا به امروز جلسات سنگین دلسوزانه و پرنشاطی داشته اند بنابراین عنایات الهی قطعا نصیب حال ما خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید اقدامات مهمی انجام دهیم گفت: سرمایه اجتماعی بزرگ اصولگرایان باید هم افزایش یافته و هم دورهم جمع شود.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز در عین حال با بیان اینکه مردم میدانند که اصولگرایان برای خدمت حرکت میکنند و این حس اعتماد باید در مردم تقویت شود، گفت: نیاز داربم بر همه مشترک ها و اصولهایی که همه قبول داریم تمرکز کنیم و سلیقه ها را کنار بگذاریم و باید نخبگانی که دل به انقلاب دارند را بسیج کنیم.


وی ادامه داد: باید شرایط حساس امروز را درک و آن را تبیین کنیم و آن را به جامعه منتقل کنیم و روی آن کار ویژه انجام دهیم، موقعیت امروز در داخل و خارج حساس است و مدام باید برای مردم تبیین شود و باید برای مردم امید به آینده ترسیم شود چرا که اصولگرایان و انقلاب بن بستی ندارند.

تقوی همچنین گفت: ترجیح منافع اصولگرایان و منافع ملی بر منافع شخصی نکته مهم بعدی برای ماه های آینده است.

وی با بیان اینکه برخی از اصولگرایان امروز نمیدانند که دردام رقیب افتاده اند، گفت: برخی میدانند رای نمی آورند و آمده اند رای بشکنند که دراینجا اینحا گذشت لازم است.

حجت الاسلام ابراهیمی: کمیته‌های مهمی در سطوح اول و دوم تشکل‌های اصولگرا با محوریت روحانیت شکل گرفته است

حجت الاسلام حسین ابراهیمی مسئول شورای همگرایی اصولگرایان استان تهران در نیز همایش ائتلاف اصولگرایان گفت: کمیته های مهمی در سطوح اول و دوم تشکل های اصولکرا برای وحدت با محوریت روحانیت شکل گرفته و فعالیت های خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه نهم دی خروشی برای انسداد حرکتی مخرب بود، گفت: همان فتنه ای که ما و نظام را تا لب پرتگاه پیش برد، جریانی که از خارج تغذیه می شد خطرات بزرگی برای کشور پدید آورد اما آنچه موجب دفع این خطر شد اولا حضور هوشیارانه رهبری و دوم حضور مردمی آگاه بود و نهایتا علما که با شجاعت به میدان آمدند و بصیرت بخشی کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: همه اصولگرایان با محوریت روحانیت در خط رهبری حرکت کرده اند و در واقع افتخارما برعهده داشتن محوریت این وحدت از سوی آیت الله موحدی کرمانی به عنوان فقیهی عالم و بصیر است و خوشحالیم که علمای قم و تهران همه از این وحدت حمایت کردند.

منبع: فارس، نسیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


تهمینه
Iran, Islamic Republic of
به نظرم فکری به حال جبهه پایداری کنید که یه وقت وحدت را بهم نزند
درود بر این بصیرت اصولگرایان
سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان تاکید کرد: اگر کسی این وحدت را بشکند، باید هزینه آنرا در این دنیا و آخرت بپردازد.

جناب حداد مواظب باشید مثل انتخابات ریاست جمهوری گل بخودی نخورید!
ولایتی رو که یادمون نرفته!
مجتبی
استاد ولایتی چنان همه رو دوباره نقره داغ کند؟!
والا مثلا آقای ولایتی چه هزینه ای پرداخت کرد برای برهم زدن ائتلاف اصول گرایان؟
lمهدی
Iran, Islamic Republic of
ما در کشور دو جبهه داریم انقلاب وضد انقلاب اصولگرایان باید نام خود را عوض کنند وجبهه انقلاب بنامند واصلاح طلبان را نیز جزو ضد انقلاب قرار دهند...
حسین
Netherlands
با قسمت اول موافقم. امت اسلام از چین تا مغرب و فرای آن همگی یکی است.
دست خدا با جماعت است.
دو حزبی گری تقلید از شیطان بزرگ است.
نکات ساده قرآن برای همه ما کافی است تا متحد باشیم. آخرت را به دنیا نفروشیم. دشمن منافق چاپلوس طاغوت ریاکار ووو را تشخیص دهیم
Iran, Islamic Republic of
اينقد قطعي سخن گفتن به نظر درست نباشه مهم داشتن نيت پاك و خدمت به خلق خداست
حسین
Netherlands
ما در اسلام یک حزب داریم.
قرآن بخوانید تا آن را بشناسیم
Iran, Islamic Republic of
این گفته شما با جذب حداکثری سازگار نیست
Iran, Islamic Republic of

اقای حداد عادل امیدواریم
تا جبهه پایداری است رسیدن به وحدت محال است .
اگر این بساط رو در این چند سال اخیر جبهه پایداری رقم نمی زد دیگر اصولگرایان نیاز به وحدت نداشتند که داداش همینطوری متحد بودند اتحادشون به خاطر پایداری ...ی ها بهم خورد
حقیقت گو
بهترین وازادترین مجلس مجلس ششم بود .یادش به خیر نمایندگان واقعی مردم دران مجلس بودند نه نمایندگان .............
نمایندگان مردم ؟؟؟؟؟ یا نمایندگان اونور ابیا
Iran, Islamic Republic of
از الان باید به فکر ریاست جمهوری هم باشید
Iran, Islamic Republic of
ولایتی اگر بیاید تو ائتلاف اصولگریان یعنی کسی ورود پیدا کرده که نماد عهد شکنیه انتخابات ریاست جمهوری 92 کاری با قالیباف کرد ...........
Iran, Islamic Republic of
البته خود آقای حدادعادل در انتخابات ریاست جمهوری 92 عملکرد خوبی نداشتن

رفتن کنار ولی اسم نیوردن به نام چه کسی

البته اشتباه کردن
Iran, Islamic Republic of
سردار مدیریت جهادی محمد باقر قالیباف بهترین گزینه برای انتخابات ریاست جمهوری......
Romania
دوران 8ساله احمدی نزاد را که با حمایتهای شما رئیس جمهور شد را چیفراموش کرده اید؟
اکبر
تفاوت آقایان اصول گرا با دیگران اینست که سران آنها را آیت الله هائی تشکیل می دهند که یا یکدیگر رودر وایستی دارند.برای ارتباط گیری با همدیگر باید با تشریفات خاصی یکدیگر را ملاقات گنند.وسائل ارتباطی متداول موجود یرای آنها کسر شان است و...از طرف دیگر به چهره های جوان هم بها نمی دهند بنابراین لیست آنها پر می شود از دایناسورهای عصر ....مردم هم که دل خوشی از آنها ندارند بلکه آنها را نیز مسبب این نا بسامانی ها می دانند.
حبذا....خراب کاری بچه هایشان را نگفتی...
آقای حداد شکستن اتحاد سه نفره شما ولایتی قالیباف چه هزینه ای داشت؟؟؟؟؟؟