پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

هیاهوی آمریکا درباره تمرین نظامی ایران

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 464601
تمرین نظامی چند کشتی ایرانی در خلیج فارس به شدت آمریکا را به هراس انداخته بطوری که پنتاگون مجبور به نشان دادن واکنش در این رابطه شده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از ای بی سی نیوز خبرداد: بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) کشتی‌ های نظامی سپاه پاسداران ایران، نزدیک یک ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج فارس، اقدام به «موشک‌ پرانی آزمایشی» کرده اند.
 
بر اساس این گزارش با وجود آنکه موشک‌ ها به سوی ناو آمریکایی یا کشتی دیگری پرتاب نشده‌ اند، اما یک مقام آمریکایی این اقدام را «بسیار تحریک آمیز» توصیف کرده است.
 
شبکه خبری ان‌ بی‌ سی به نقل از یک مقام نظامی ایالات متحده که نامش را فاش نکرده می‌گوید «موشک‌پرانی آزمایشی» در ۱۵۰۰ یاردی (تقریبا ۱۴۰۰ متری) ناو هواپیمابر «ترومن»، در هفته گذشته، انجام شده است.
 
خبرگزاری رویترز، هشتم دی ماه، به نقل از «کایل رینز» یکی از سخنگویان «فرماندهی مرکزی ایالات متحده» اعلام کرده بود: «چند کشتی سپاه پاسداران «در مجاورت» ناو جنگی آمریکایی دست به پرتاب آزمایشی موشک‌ های خود زده‌ اند. این اقدام تنها پس از هشدار اولیه ۲۳ دقیقه‌ای رخ داده است.»
 
«فرماندهی مرکزی ایالات متحده» ستاد نظارتی و عملیاتی آمریکا در غرب آسیا، آسیای مرکزی و شرق آفریقا است.
 
کایل رینز گفته است «این اقدام‌ بسیار تحریک‌آمیز، نا‌امن و غیرحرفه‌ای بود و تعهد ایران به حفظ امنیت این مسیر دریایی حیاتی برای جهان را زیر سوال می‌برد».
 
رینز گفته است درحالی‌که بیشتر تعاملات نیروهای ایرانی و تفنگداران آمریکایی حرفه‌ای، امن و معمول است، رخداد اخیر اینگونه نبود.
 
خبرگزاری فرانسه نیز می‌گوید مقام‌های رسمی ایالات متحده واقعه هفته گذشته را تائید کرده‌اند.
 
به گزارش ان‌بی‌سی علاوه بر نام هواپیمابر هری ترومن، یک ناوشکن آمریکایی و یک ناوچه فرانسوی نیز در منطقه حاضر بوده‌اند.
 
این واقعه ۲۶ دسامبر رخ داده است و خبرگزاری فرانسه نیز می‌گوید تنها اندکی پیش از انجام آن بود که نیروهای سپاه پاسداران یک هشدار رادیویی صادر کرده‌اند.
 
ناو هواپیمابر ترومن، همراه دو کشتی جنگی دیگر از ائتلاف به رهبری آمریکا از تنگه هرمز، در حال عزیمت به خلیج فارس بوده‌اند، که این واقعه رخ داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید هم بترسید، مانور بوده اونم در آب های خلیج فارس. به شما چه ربطی داره که اینجایید؟