کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک منبع در روس‌ اتم خبرداد؛

محل مصرف اورانیوم‌های انتقالی ایران

9 دی 1394 ساعت 21:18

یک منبع در شرکت روس‌اتم اعلام کرد که اورانیوم غنی سازی شده ایران در مکان‌های مختلف و صرفا برای اهداف مسالمت‌آمیز استفاده خواهد شد.


به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویانووستی خبرداد: یک منبع در شرکت "روس‌اتم" اعلام کرد اورانیومی که ایران به روسیه ارسال کرده در مکان‌های مختلف و صرفا برای اهداف مسالمت‌آمیز استفاده خواهد شد اما وی به دلایل امنیتی به مکانی که قرار است این اورانیوم‌ها ذخیره شوند اشاره‌ای نکرد.
 
این منبع اضافه کرد اورانیومی که ایران ارسال کرده بر اساس نوع و درصد غنی سازی شده استفاده خواهد شد.
 
بر اساس گفته این منبع روسی، اورانیوم ارسال شده به روسیه تحت هیچ شرایطی به ایران بازگردانده نمی‌شود چون ایران در مقابل این اورانیوم غنی سازی شده، اورانیوم طبیعی دریافت کرده است.
 
وی اضافه کرد که اورانیوم ایرانی برای اهداف مسالمت‌آمیز استفاده خواهد شد و درصد غنی سازی کردن آن بیش از 20 درصد نخواهد شد.
 
پیش از این علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یکی، دو روز پیش عملیات تبادل سوخت کامل شد و ما حدود 197 تن کیک زرد وارد کشور و قریب کلاً 11 تن اورانیوم غنی شده‌مان را صادر کردیم.
 
وی در توضیح انجام این کار تأکید کرد: ما اول کیک زرد را تحویل گرفتیم و بعد اورانیوم خود را صادر کردیم.
 
صالحی درباره این موضوع که آیا ایران در بحث انتقال اورانیوم به روسیه در چارچوب برجام دیگر تعهدی ندارد؟، گفت که ایران در این زمینه دیگر تعهدی ندارد.


کد مطلب: 464596

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/464596/محل-مصرف-اورانیوم-های-انتقالی-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com