جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سفر مردم دنیا به مریخ از سال آینده

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 464461
ناسا امکانی را فراهم کرده که هم اکنون بتوان با استفاده از هدست های واقعیت مجازی، پای گذاشتن نخستین انسانها به مریخ در دو دهه آینده را مشاهده کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، شبیه سازی مأموریت به عنوان یک استراتژی کاربردی در توسعه اکتشافات فضایی به شمار می آید که طی آن فضانوردان می توانند خود را بهتر از هر زمانی برای کسب موفقیت در آنها آماده کنند.

اکنون آژانس فضانوردی آمریکا به دنبال آن است تا صاحبان هدستهای واقعیت مجازی بتوانند اتفاقاتی که در جریان سفر واقعی نخستین فضانوردان به مریخ در سالهای آینده روی می دهد را از هم اکنون مشاهده کنند.

بدین ترتیب افراد عادی می توانند درک روشنی از سبک زندگی در سیاره سرخ داشته باشند.

پیشتر ناسا در قالب این تلاش جالب توجه، نرم افزاری موسوم به Onsight را ارایه کرده بود که با استفاده از هولولنزهای مایکروسافت می توان سفری اکتشافی سه بعدی به مریخ داشت. اطلاعات این سفر مجازی بر پایه داده های به دست آمده توسط مریخ نورد کنجکاوی تهیه شده است.

اکنون این آژانس فضانوردی در قالب پروژه Mars ۲۰۳۰ که نتیجه همکاری آن با آزمایشگاه سیستمهای فضایی دانشگاه MIT و شرکت Fusion Media محسوب می شود، شرایط لازم برای گشت زدنی مجازی در مریخ را برای همگان فراهم می آورد.

بدین ترتیب دارندگان هدستهای واقعیت مجازی Google Cardboard، Samsung Gear VR و Oculus Rift از این پس می توانند به مریخ سفر کرده و از هیجان گردش در آن لذت ببرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *