سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

هفته 17لیگ برتر کریسمس دودی فوتبال!

چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 464456
لیگ برتر فوتبال در حالی پنج‌شنبه و جمعه این هفته و همزمان با شروع سال نو میلادی، آغاز می‌شود که هفته شانزدهم تحت تاثیر آلودگی شدید هوای پایتخت دستخوش تغییرات جنجال‌برانگیز شده بود.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا، هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال پنج‌شنبه 10 دی ماه با دیدار فولاد و پدیده در اهواز، سایپا با راه‌آهن و داربی اصفهان آغاز می‌شود.
 
فولاد - پدیده
 
در نخستین دیدار، شاگردان اسکوچیچ در خانه از پدیده پذیرایی می‌کنند. فولاد در طول نیم‌فصل نخست نتایج بسیار بد و دور از انتظاری کسب کرد اما مدیران این باشگاه همچنان – به امید برون‌رفت از بحران - از سرمربی کروات‌شان حمایت کردند. این تیم اکنون در حالی در رده چهاردهم جدول قرار دارد که تنها دو بار موفق شده حریفانش را شکست دهد.
 
پدیده هفته قبل در خانه پرسپولیس را به شدت آزار داد و حتی می‌توانست این تیم را شکست دهد اما در دقایق آخر برد را با تساوی عوض کرد اما همین بازی و نتیجه‌اش از توانایی این تیم مشهدی حکایت دارد.
 
دیدار دو تیم ساعت 15 در ورزشگاه غدیر اهواز آغاز می‌شود.
 
سپاهان - ذوب آهن
 
شهرآورد اصفهان هم این هفته یکی از حساس‌ترین و قطعا جذاب‌ترین دیدارهای هفته خواهد بود. سپاهان هفته قبل پس از هفته‌ها روند رو به جلوی استقلال خوزستان را قطع و این تیم را متوقف کرد. ذوب‌آهن اما همچنان بدون لغزش رو به جلو حرکت می‌کند و تا صدر جدول فقط چهار امتیاز فاصله دارد. شرایط فعلا برای سبزهای اصفهان بسیار بهتر است و این تیم روی کاغذ بخت بیشتری برای پیروزی دارد.
 
جدال تفکر استیماچ و گل‌محمدی قطعا بازی را جذاب و تماشایی می‌کند. ضمن این که ذوب‌آهن پشت سر خود سایه صبا، سایپا و پرسپولیس را هم حس می‌کند و همین مساله باعث می‌شود که این تیم با ترکیب هجومی برابر همشهری‌اش حاضر شود. تقابل دو تیم در نیمه نهایی جام حذفی در نهایت به سود ذوب آهن پایان یافت و این بازی به نوعی می‌تواند محل انتقام زردپوشان باشد.
 
داربی اصفهان هم ساعت 15 در ورزشگاه فولادشهر آغاز می‌شود.
 
سایپا - راه آهن
 
این دو تیم در دو سوی جدول قرار دارند. سایپا با 27 امتیاز در رده پنجم قرار دارد و راه‌آهن با 12 امتیاز، سیزدهم جدول است. مهدی تارتار که چند هفته‌ای است هدایت راه‌آهن را به دست گرفته می‌خواهد این تیم را در لیگ برتر حفظ کند؛ تیمی که این فصل هم ماندنش در لیگ حرف و حدیث فراوان داشت.
 
مجید جلالی اما تیمی ساخته که به راحتی امتیاز از دست نمی‌دهد و هدفش می‌تواند حتی رسیدن به صدر جدول باشد.
 
دیدار دو تیم ساعت 15 در ورزشگاه دستگردی تهران آغاز می‌شود.
 
پرسپولیس - استقلال خوزستان
 
اما جذاب‌ترین دیدار هفته ساعت 16:30 در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می‌شود؛ دیداری که در یک سوی آن پرسپولیس پرطرفدار قرار دارد که در هفته‌های اخیر زیبا بازی می‌کند و 10 هفته پیاپی است که رنگ باخت را ندیده و رفته‌رفته خود را به بالای جدول نزدیک کرده و در سوی دیگر استقلال خوزستان، صدرنشین لیگ قرار دارد که تنها با هدف تکرار نتیجه دیدار رفت به میدان می‌آید.
 
پرسپولیس در این بازی مانند بازی رفت، سوشا مکانی دروازه‌بان اول خود را در اختیار ندارد و حراست از دروازه را به ایمان صادقی خواهد سپرد. پرسپولیس صاحب دومین خط حمله قوی لیگ است و فعلا آقای گل لیگ را در اختیار دارد اما استقلال خوزستان هم بهترین خط دفاع لیگ را دارد و تا این جا فقط پنج بار دروازه خود را باز شده دیده است.
 
تقابل مهدی طارمی، امید عالیشاه، جری بینستون و سایر عناصر هجومی سرخ‌پوشان با فرناندو خسوس دروازه‌بان تیم خوزستانی نکته جذاب و تماشایی بازی پنج‌شنبه است.
 
جمعه 11 دی؛ آغاز سال نو میلادی همراه با فوتبال
 
ملوان - استقلال
 
سال 2016 که آغاز شود، در لیگ برتر فوتبال ایران چهار بازی برگزار می‌شود. نخستین دیدار جمعه، بازی حساس استقلال تهران، تیم دوم جدول رده‌بندی با ملوان در انزلی است. این بازی در حالی برگزار می‌شود که استقلالی‌ها از نتیجه دیدار هم‌نام خوزستانی خود برابر پرسپولیس آگاهند و می‌دانند که چگونه می‌توانند به صدر جدول بازگردند.
 
استقلال هم مانند پرسپولیس دروازه‌بان اول خود را در این بازی نخواهد داشت چون مهدی رحمتی مصدوم است و فعلا نمی تواند برای تیمش به میدان برود. وحید طالب‌لو باید این هفته جای خالی رحمتی را برای استقلال پر کند. همچنین خسرو حیدری دیگر غایب این دیدار است.
 
دیدار دو تیم ساعت 14:30 جمعه در ورزشگاه تختی انزلی آغاز می‌شود.
 
سیاه جامگان - استقلال اهواز
 
هم‌زمان با این دیدار، تیم‌های قعر جدولی سیاه جامگان و استقلال اهواز هم در مشهد به مصاف هم می‌روند. هر دو تیم در دیدار هفته قبل خود سه گل دریافت کرده‌اند و به ترتیب در رده‌های پانزدهم و شانزدهم جدول جا خوش کرده‌اند. در این میان با توجه به شرایط جدول، سیاه جامگان این بخت را دارد که با پیروزی در این دیدار دو پله خود را در جدول بالا بکشد البته به شرطی که پنج‌شنبه، فولاد و راه‌آهن برابر حریفان‌شان شکست خورده باشند.
 
در مجموع این دیدار حساسیت چندان زیادی ندارد و برای دو تیم، تنها از جنبه اعاده حیثیت برخوردار است.
 
این دیدار در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد برگزار می‌شود.
 
تراکتورسازی - گسترش فولاد
 
هفته هفدهم لیگ برتر، هفته داربی‌هاست؛ پس از شهرآورد اصفهان و داربی قعرجدولی‌ها، نوبت به شهرآورد تبریز می‌رسد. تراکتورسازی و گسترش فولاد باید در سرمای زیر صفر تبریز به دیدار هم بروند تا با انجام یک بازی گرم و تماشایی خون تازهای به رگ‌های فوتبال این شهر تزریق کنند. تراکتورسازی با قلعه‌نویی، هفته قبل نفت را در تهران شکست داد و با روحیه بالا به مصاف حریف هم‌شهری می‌رود اما گسترش فولاد هفته قبل در خانه از سایپا شکست خورد.
 
دیدار تیم‌های تبریزی ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز آغاز می‌شود.
 
صبای قم - نفت تهران
 
در آخرین دیدار هفته هفدهم، صبا در قم میزبان نفت تهران است. نفت هفته قبل با شکست برابر تراکتورسازی از رسیدن به رده هشتم جدول بازماند اما صبا با پیروزی پرگل برابر استقلال اهواز خود را به رده چهارم رساند.
 
تقابل علی دایی و علی‌رضا منصوریان این بار درقم، جذابیت‌های فراوانی خواهد داشت. ضمن این که نفتی ها بابت شکست هفته قبل خود تا حدودی سازمان لیگ را نیز مقصر می دانند که به بهانه آلودگی هوا چند بار زمان بازی را تغییر دادند. آنها با تمام وجود در قم بازی می‌کنند تا شکست هفته قبل‌شان را – که نا حق می‌دانند – جبران کنند.
 
دیدار دو تیم ساعت 15 در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم آغاز می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *