جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ثبات تولید نفت خام و میعانات گازی ایران

دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 464023
جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا با اشاره به عدم تغییر تولید سوخت مایع ایران در اکتبر و نوامبر ۲۰۱۵ نسبت به ۳ ماه پیش از آن اعلام کرد، ایران در ماه‌های دهم و یازدهم سال جاری میلادی ۳.۵ میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی در روز تولید کرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور در جدیدترین گزارش خود در مورد تاثیرات تحریم ایران بر بازار جهانی نفت، اعلام کرد که تولید سوخت مایع در ایران طی ماه‌های آگوست و سپتامبر ۲۰۱۵ نسبت به ۳ ماه پیش بدون تغییر مانده است.

برآوردهای جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که ایران در طی ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۱۵ روزانه به طور متوسط ۳.۵ میلیون بشکه سوخت مایع شامل نفت خام و میعانات گازی تولید کرده است.

این سازمان آمریکایی در گزارش پیشین خود اعلام کرده بود که ایران در ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر به طور متوسط روزانه ۳.۵ میلیون بشکه سوخت مایع تولید کرده است. این رقم برای ماه‌های ژانویه و فوریه ۲۰۱۵ در گزارش‌های پیش، روزانه ۳.۳ میلیون بشکه و ماه‌های می و ژوئن روزانه ۳.۴ میلیون بشکه عنوان شده بود.

همچنین بر اساس این گزارش، متوسط تولید سوخت مایع ایران در ماه‌های دهم و یازدهم ۲۰۱۵ از متوسط تولید مدت مشابه سال گذشته و همینطور مدت مشابه بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر است.

در این گزارش بخش مربوط به تولید نفت خام ایران به تنهایی و آمار مربوط به تولید اعضای اوپک و غیر اوپک حذف شده است.

بر اساس قانون تحریم نفت ایران که در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است اداره اطلاعات انرژی آمریکا موظف است تا گزارشی در مورد وضعیت بازار جهانی نفت و تأثیر تحریم ایران بر این بازار منتشر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *