چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۷
۱۶

از ۲۰۰ نامزد خبرگان تنها ۱۱ نفر در امتحان قبول شدند

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 463694
منابع مطلع از رد صلاحیت علمی بسیاری از داوطلبان شرکت در انتخابات خبرگان در آزمون چندماه قبل شورای نگهبان در قم خبر می دهند.
از ۲۰۰ نامزد خبرگان تنها ۱۱ نفر در امتحان قبول شدند
به گزارش جهان به نقل از «پایش»، شورای نگهبان در یک امتحان زودهنگام در تابستان گذشته، از افرادی که تمایل به نامزدی در انتخابات خبرگان داشته اند دعوت کرده بود تا در این امتحان که در شهر قم برگزار می شود، شرکت کنند.

یک منبع مطلع به «پایش» گفت که از میان حدودا ۲۰۰ نفر داوطلب، تنها ۴۰ نفر نمره قبولی در آزمون کتبی را به دست آورده و در آزمون شفاهی نیز فقط ۱۱ نفر قبول شده اند.

به گفته وی، بسیاری از نامزدهایی که هفته گذشته درانتخابات خبرگان ثبت نام کرده اند در امتحان تابستان گذشته شورای نگهبان شرکت نکرده و در روزهای آینده از برخی از آنها برای امتحان کتبی و شفاهی دعوت خواهد شد.

گفته می شود قرار است شورای نگهبان در این دوره، در تایید اجتهاد نامزدها سخت گیری بیشتری اعمال نموده و بسیاری از چهره های سرشناس روحانی را نیز ملزم به شرکت در آزمون نماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آقايان علامه ها يا علي مدد !!!
Iran, Islamic Republic of
نیازی به گفتن نبود. معلوم بود که قراره سختگیری بیشتری بشه
Romania
آن را که حساب پاک است ازامتنحان سطح علمی چه باک است اگر بی سوادهستند بنشینند درس بخوانند تا کمی بصیرت بدست آوردند این چیز بدی است که یک سری با سواد فردای کشور را تعیین کنند شما هم موافقت کنید علامه بودن بعضی ها تایید شود البته با نظارت مردان خدا یعنی مراجع تقلید . اگر درست می گویم یک یا علی بگویید تا خدا کمر کارشکنان را بشکند الهی آمین
افشین
نخیر می خواهی هر ادم بی سواد و وابسته به اجانب و جاسوس و خائن که خودش را کاندید کرد و مردم هم که از مسائل پنهان و باطن انها خبر ندارند را تائید کنند تا مملکت را دو دستی تحویل امریکا و اسرائیل و منافقین بدهند زهی خیال باطل قانون اساسی برای جلوگیری از همین پیش بینی این مسائل را کرده و وظائف شورای نگهبان از این جهت سنگین و حساس است که جلوی افراد خائن و وابسته را بگیرد .
اشتباهی منفی دادم
اکه امتحان میگیرن از همه بگیرن و بدن مراجع تا اونها نمره بدن
Iran, Islamic Republic of
درسته كساني كه امتحان ميگيرين صلاحيت دارند يا نه
بهتره كه مراجع عاليقدر امتحان بگيرند و نظر دهند
Iran, Islamic Republic of
والله مسئول امتحان گيري و نمره دهي در قانون مشخص شده است و آنان هم كسي جز . شوراي نگهبان نيستند !!!
Iran, Islamic Republic of
تجربه آزمونها نشان داده که اگر بسیاری از استادان دانشگاه مجددا در کنکور کارشناسی شرکت کنند قبول نخواهند شد! آیا آزمون می تواند ملاک باشد؟!
Ghana
ببخشیداگر آزمون ملاک نباشد ،چه چیزی ملاک است ؟
احتمالا منظور دوستمون اینه که حالا یه توصیه میاره شما هم قبول کنید دیگه
محمدمهدی
دوست عزیز
یکی از تفاوتهای عمده ی حوزه ی علمیه و دانشگاه در همین مساله هست.
اجتهاد یه مدرک نیست که تا گرفتیش دیگه هیچ چیزی هم از اون رشته یادت نباشه بازم اون مدرک معتبر باشه؛ اجتهاد یه تخصص هست و باید لحظه به لحظه بروز بشه و الا این تخصص به درد نمیخوره.
شما دانشگاه رو با حوزه ی علمیه و نحوه ی درس خوندن در این دو مکتب رو با هم اشتباه گرفتین.
شیخ احمد جنتی دامت برکاته قبوله تضمینیه
بقیه هم یک متن عربی نمیتونند بخونند
از نحوه کامنتت معلوم است که یا خیلی نا اگاه و بی سوادی و یا وابسته و خائن
شوراي نگهبان اگر كوتاه آمد مرتكب خطايي راهبردي و غير قابل بازگشت خواهد شد!!!!
United States
خوب همون یازده نفر رو اسمشانو بگین بقیه شرکت نکنن دیگه ولی ازونجایی که تعداد اعضای کنونی خیلی بیشتر از پنجاه تاست نتایج خوبی نمیشه گرفت