شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کسب ۱۰ سهمیه المپیک در دوومیدانی؟

شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 463576
رئیس فدراسیون دوومیدانی می گوید در خوشبینانه ترین حالت ۱۰ سهمیه المپیک ریودوژانیرو خواهیم داشت، اما کسب هشت سهمیه برای این فدراسیون منطقی بنظر می رسد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مجید کیهانی در نشست مشترک رئیس و نایب رئیس فدراسیون دوومیدانی و مسئولان هیات دوومیدانی استان اصفهان در مجتمع فرهنگی ورزشی امام علی (ع) اصفهان عنوان کرد: تاکنون این فدراسیون توانسته پنج سهمیه برای المپیک ریودوژانیرو کسب کند. در خوشبینانه ترین حالت ۱۰ سهمیه المپیک ریودوژانیرو خواهیم داشت، اما کسب هشت سهمیه برای این فدراسیون منطقی بنظر می رسد.
 
وی اضافه کرد: دیدگاه فدراسیون بر حمایت از مربیان و ورزشکاران است تا به این وسیله بهترین نتایج را در رقابت های آسیایی، جهانی و المپیک کسب شود.
 
کیهانی درباره جایگاه دوومیدانی ایران در بین کشورهای آسیایی خاطرنشان کرد: دوومیدانی مانند فوتبال رنکینگ ندارد که بتوان جایگاه دقیقی برای آن لحاظ کرد، اما نمی توان گفت کشور ما از جمله کشورهای سطح اول در این ورزش است. ایران در آسیا هم سطح با کشورهای نظیر هند، تایلند، قزاقستان است ولی همیشه سعی کردیم خودمان را مانند تیم های چین و ژاپن به سطح خوبی برسانیم.
 
 کیهانی همچنین با اشاره به نشست با شهردار اصفهان تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد شهرداری یکی از زمین های روباز خود را در اختیار دوومیدانی بگذارد تا ورزش های پرتابی را آن محل انجام شود.
 
وی افزود: اصفهان می تواند بعنوان یکی از گزینه های جدی برگزاری ماراتن بین المللی باشد، زیرا این رشته در شهرهای معتبر جهان مانند پاریس، توکیو و شیکاگو برگزار می شود و اصفهان از ویژگی های فرهنگی و تاریخی مناسبی برخوردار است.
 
کیهانی افزود: اعتقاد دارم جای یک مسابقه بین المللی ماراتن در ایران خالی است و ما شاهد آن هستیم که در کشورهای دنیا هر هفته مسابقات ماراتن برگزار می کنند. تاکنون مسابقات دوی ماراتن قهرمانی کشور با کیفیت خوب در ایران برگزار نشده است که این نقص نیز باید اصلاح شود.
 
رئیس فدراسیون دوومیدانی اقدامات انجام شده در هیات استان اصفهان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: همین که صفر تا صد یک مسابقه ملی در اصفهان برگزار می شود نشان از قابلیتهای مطلوب هیات استانی دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *