جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
یک روزنامه اتریشی تاکید کرد؛

سکوت شرم‌آور اروپا در برابر جنایات ترکیه

پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب: 463383
یک روزنامه اتریشی سکوت اتحادیه اروپا در برابر جنایات ترکیه در قبال کردها به دلیل منافع شخصی این اتحادیه در مسئله پناهندگان را شرم آور و غیر قابل قبول خواند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روزنامه اتریشی "کوریر" در مطلبی نوشت: ترکیه وحشیانه علیه حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک در شهرهای مختلف ترکیه حمله می کند و اتحادیه اروپا به دلیل منافع شخصی سکوت می کند و این شرم آور است. بعضی وقت ها سیاست واقعی نسبتا کثیف است. از آنجایی که اتحادیه اروپا به دلیل هجوم پناهندگان دیگر نمی داند چکار باید کند به رئیس جمهوری تا پیش از این مطرود ترکیه روی آورده و رجب طیب اردوغان را دوباره در اتحادیه اروپا قابل قبول و محفل پسند می کند.
 
اینکه اردوغان شراکت جدید خود با بروکسل را با چند میلیارد دلار اروپایی شیرین کرده و اما در حال حاضر این چنین بی شرمانه از این وضعیت سوء استفاده می کند تا با همه سختگیری علیه شورشیان پ ک ک حمله ور شده و همچنین تلفات غیر نظامی را به بار بیاورد کاملا غیر قابل قبول است و همین گونه است سکوت اتحادیه اروپا در برابر چنین وضعیتی.
 
نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد، البته هر دموکراتی باید علیه کسی بپاخیزد که  تک تیراندازها را به خدمت گرفته و دستور می دهد با تجهیزات سنگین به مناطق مسکونی حمله ورشده و همه کردها را تحت سوء ظن عمومی قرار می دهد، علیه ملت خود جنگ به راه انداخته و تنها به بخشی از مردم خود احترام می گذارد.
 
اردوغان نباید بتواند بر این مسئله تکیه کند که اتحادیه اروپا به این دلیل که برای آن راهی جز این باقی نمانده که در مسئله پناهندگان با ترکیه هماهنگ شود جرات انتقاد به این کشور را ندارد. وقتی که مسئله حقوق بشر و دموکراسی مطرح است نباید هیچ گونه توافق مشکوکی وجود داشته باشد. اتحادیه اروپا همواره پرچم آزادی را بالا نگه داشته است. اینکه حالا این پرچم را نیمه افراشته بالا برده است نه تنها شرم آور است بلکه بنیان این اتحادیه را متزلزل می کند. بنابراین کسی که از دور نظاره گر جنایات بخصوص از نوع دولتی یک حکومت است خود شریک جرم وی محسوب می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *