چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱

مخالفت هادی خامنه‌ای با سهم‌بندی انتخابات

پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب: 463369
دبیر کل مجمع نیروهای خط امام با بیان اینکه اصلاحات یک هدف نیست بلکه وسیله است، گفت: دولت با غنیمت شمردن صبر و استقامت مردم در مقابل فشارها خدمات مناسبی ارائه دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام هادی خامنه‌ای دبیرکل تشکل موسوم به مجمع نیروهای خط امام در مراسمی که با عنوان "هم‌اندیشی اصلاح‌طلبان سراسر کشور" در کانون توحید در حال برگزاری است، اظهار داشت: امیدواریم این نشست به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کمک کند و راهکار خوبی را برای خودمان و مسئولان با رویکرد اصلاح‌طلبانه داشته باشیم.

دبیر کل تشکل موسوم به مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: گفتمان ما اخلاق، عدالت و آزادی است و امروز درباره این ۳ مسئله سخنرانان این جلسه صحبت می‌کنند. سه گانه فوق سه مفهوم وابسته به هم هستند که می‌توانند پایه ثبات، پیشرفت و کمال هر جامعه‌ای باشند به شرط آنکه هیچ‌کدام قربانی هم نشوند و تحقق توامان هر سه مفهوم هدف ما باشد.

خامنه‌ای یادآور شد: اخلاق، عدالت و آزادی بر همدیگر اثرگذارند و به هم وابسته هستند؛ تحقق عدالت زمینه‌ساز اعتلای اخلاق در جامعه است و بسیاری از بی‌اخلاقی‌ها ریشه در مناسبات غیرعادلانه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد و ضعف یا سقوط اخلاق، تداوم‌بخش وضعیت ناعادلانه است. یعنی ما با چرخه معیوبی روبرو می‌شویم که بی‌عدالتی مروج بداخلاقی و بی‌اخلاقی زیربنای بی‌عدالتی می‌شود.

وی با بیان اینکه ویژگی جامعه دینی آن است که تحقق جامعه آزاد عادلانه و اخلاقی به عنوان هدف واحد همزمان مورد تاکید باشد، افزود: به عنوان مثال همه شاهد بویم که عده‌ای در دولت ۸ سال قبل بر آن بودند که با زیرپا گذاشتن اصول اخلاقی، عدالت را محقق سازند و دست غارتگران را از بیت‌المال کوتاه کنند اما نتیجه این شد که اخلاق قربانی شد و بزرگترین مفاسد اقتصادی در تاریخ کشور رقم خورد و ثابت شد که با بی‌اخلاقی نمی‌توان به عدالت دست یافت.

دبیر کل تشکل موسوم به مجمع نیروهای خط امام(ره) با تاکید بر اینکه اسلام و جامعه اسلامی از شیوه‌های ماکیاولستی یعنی "هدف وسیله را توجیه می‌کند" مبراست، خاطر نشان کرد: هدف نمی‌تواند ترویج‌کننده وسیله باشد.

هادی خامنه‌ای تصریح کرد: اصلاحات یک هدف نیست بلکه وسیله بوده و برای تحقق عدالت و آزادی است چون ممکن است عده‌ای معتقد باشند که با براندازی به اهداف خود می‌رسند؛ اصلاح‌طلبان معتقدند باید از اخلاق، عدالت و آزادی و از طریق فعالیت‌ اصلاحاتی مستمر پاسداری کرد تا به اهداف انقلاب اسلامی واقعی برسند.

وی گفت: بدون تردید دستیابی به اصلی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی جز با رهگذر جامعه مبتنی بر اخلاق، عدالت و آزادی میسر نیست و امام خمینی (ره) بارها بر مقوله عزت و کرامت تاکید کرده‌اند و در پی عزت ملی و اعتلای ملت ایران بودند.

وی خاطرنشان کرد: شعارهای انقلاب اسلامی در غایت مفهوم عزت و کرامت را داشته است. لذا فرقی نمی‌کند که کرامت ملت از طریق استیلا و دخالت خارجی و استبداد و سلب آزادی مشروع و خدشه‌ در ارزش‌های اسلامی تهدید شود. هنر آن است که سه‌گانه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

خامنه‌ای با بیان اینکه عدالت یعنی همه در این جهان دارای حق هستند گفت: در اسلام بین حق و تکلیف معادله برابری وجود دارد و همه دارای یک رای هستند و در نظام شورایی نیز همین‌گونه است. عدالت باید در سیاست، رای، نمایندگی، امتیازات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و انتخابات آینده رعایت شود چرا که همه حق دارند. وقتی مقام معظم رهبری بر حق‌الناس بودن رای تاکید دارند، این مورد باید جدی گرفته شود. من توصیه می‌کنم به نظرات رهبری شدیدا توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت با دیپلماسی مدبرانه و با توجه به اینکه زمینه را برای رفع تحریم ظالمانه فراهم کرده است، با توجه به عدالت و احترام یکایک افراد و رعایت حق آنها از واقعیات تلخ اقتصادی غفلت نکند و صبر و استقامت مردم را در مقابل فشارها غنیمت بشمرد و در مقابل خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: در انتخابات پیش رو امیدواریم نمایندگان کسانی باشند که حامی ملت باشند و از دولتی که در راستای منافع ملت کار می‌کند، حمایت کنند.

هادی خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: ما به حق معتقدیم و می‌گوییم که هیچ فرقی بین زن و مرد نیست و فرقی ندارد که زنان ۶۰ درصد مجلس و مردان ۴۰ درصد باشند. ما با سهم‌گذاری موافق نیستیم و امیدواریم با توجه به وجود استعدادهای نوجوانان زیادی در این انتخابات حضور یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
همیشه پست سر رهبر باشید تا رستگار شوید