شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

روسیه از عربستان جلو زد

چهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 463101
روسیه در ماه نوامبر برای سومین بار در سال جاری جایگاه عربستان را به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین گرفت.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از رویترز گزارش داد، آمارهای گمرکی نشان می‌دهد در شرایطی که روسیه سفارشات جدیدی را از سوی خریداران جدید نفت در چین دریافت کرده است، در ماه نوامبر برای سومین بار در سال جاری جایگاه عربستان را به عنوان بزرگ‌ترین تامین کننده نفت خام چین گرفته است.

جهش در صادرات نفت روسیه به چین نشان‌دهنده رقابت شدید بین روسیه به عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده نفت جهان در حال حاضر و عربستان بزرگ‌ترین صادر‌کننده نفت جهان بر سر سهم بازار چین دومین مصرف‌کننده نفت جهان است.

اشباع بازار جهانی نفت خطرات را برای تولید‌کنندگانی که مایل به فروش نفت با هزینه رقبای خود هستند بالا رفته است.

اطلاعات اداره گمرک چین نشان می‌دهد این کشور در ماه نوامبر روزانه ۹۴۹ هزار و ۹۲۵ بشکه نفت از روسیه و روزانه ۸۸۶ هزار و ۹۵۰ بشکه نفت از عربستان وارد کرده است.

در ۱۱ ماه نخست امسال عربستان اولین فروشنده نفت به چین با مجموع صادرات ۴۶ هزار و ۸۰ هزار تن(روزانه یک میلیون و ۱۰ هزار بشکه) بوده و میزان صادراتش به چین نسبت به سال گذشته ۲.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

روسیه که طی همین دوره صادرات خود را به چین ۲۸ درصد افزایش داده ۳۷ میلیون و ۶۲۰ هزار تن (روزانه ۸۲۲ هزار و ۲۰۰ بشکه) نفت به چین صادر کرده است.

چین از ماه ژوییه به بیش از ۱۲ شرکت مستقل در این کشور اجازه داد که نفت خام وارد کنند که باعث شده خرید نفت خام این کشور به سطح بی‌سابقه جدیدی برسد.

این کشور همچنین برای پرکردن ذخایر استراتژیک خود واردات نفت را افزایش داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *