جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

بانک مرکزی مراقب جیب مردم باشد

سه شنبه ۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 462904
درحالی بعد از ماه‌ها وقفه بانک مرکزی پرونده "کارمزد تراکنش های فروشگاهی" را بست که این نگرانی وجود دارد بازهم با ترفندهای بانکی این کارمزد از مردم و پذیرنده ها گرفته شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دریافت کارمزد از کارتخوان های فروشگاهی موضوعی بود که از سال گذشته رسماً در دستور کار بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار قرار گرفته بود.

براساس طرح اولیه بنا بود از پذیرنده ها بابت تراکنش های فروشگاهی کارمزد ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومانی دریافت شود اما بعد از اعلام این سیاست و واکنش های متعدد اصناف و ورود دولت به موضوع طرح دریافت کارمزد از پذیرنده ها شروع نشده متوقف شد.

اما سرانجام بانک مرکزی بعد از چند ماه این ابهام را تمام و اعلام کرد که طبق تصمیم اخذ شده بناست بانک ها کارمزد تراکنش های فروشگاهی را بپردازند و اینطور شد که بعد از چند ماه قرعه به نام بانکی ها افتاد و بنا شد از امروز سه شنبه اول دی ماه کارمزد تراکنش‌های خرید جاری بانک‌های پذیرنده بین ۵۰ تا ۲۵۰ تومان باشد.

ولی این نگرانی کماکان باقی است که بانکی ها با ترفندهای خاص خودشان هزینه تراکنش های فروشگاهی را از مردم و پذیرنده ها دریافت کنند؛ هر چند مدیران بانک مرکزی این موضوع را رد کرده اند ولی این نگرانی وجود دارد و باید دید با گذشت زمان عملکرد بانک ها در این حوزه چگونه خواهد بود.

البته حکیمی مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا تضمینی وجود دارد که بانک ها این هزینه را با عنوان سایر خدمات از مردم دریافت نکنند؟ گفته است: دریافت هرگونه کارمزد نیازمند مصوبه است که در این مصوبه هم هیچ اشاره به دریافت کارمزد از مردم نشده است، از این رو هیچ کارمزدی نمی توان از مردم گرفت ضمن اینکه این بخشنامه داخلی است و ارتباطی با مراودات مردم با بانک ها ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شما دست تو جیب ما نکن مراقبت پیش کش